Досвід роботи "Створення сучасного здоров’язбережувального освітнього середовища, як основи позитивного іміджу закладу освіти"

Про матеріал
Досвід з питання формування іміджузакладу освіти, через формування здоров'язбережувального освітнього середовища.
Перегляд файлу

Створення сучасного здоров’язбережувального освітнього середовища, як основи позитивного іміджу закладу освіти

     Інтенсивне становлення навчальних закладів нового типу, яке спостерігається сьогодні в Україні, потребує вирішення нових управлінських та  психолого- педагогічних завдань, розробки нових підходів, які визначають успішність їхньої  діяльності.Одним із таких підходів є створення іміджу навчального закладу. Під іміджем навчального закладу ми розуміємо емоційно забарвлений образ, який утворився у масовій свідомості, що володіє цілеспрямовано заданими характеристиками і покликаний чинити психологічний вплив певної спрямованості на конкретні групи соціального оточення загальноосвітнього закладу.

Основне уявлення про імідж закладу освіти виникає в результаті різних напрямів його діяльності, а також інтелектуальних або моральних властивостей, які ми бачимо в працівниках даного закладу, його керівникові.

Оновлення змісту освіти за європейськими стандартами передбачає не лише упровадження особистісно-зорієнтованої моделі у освітній процес, а й удосконалення системи підготовки педагогів. У зв’язку з подальшим реформуванням освіти сучасна школа потребує учителя-професіонала, який володіє знаннями педагогіки та психології, має необхідні вміння для здійснення ефективного управління учнівським колективом та освітнім процесом, впливає на формування позитивного іміджу закладу освіти. 

Питання компетентності педагогічних працівників наразі стосується не лише рівня професійних якостей педагогічного колективу, а й розвитку здібностей та умінь учнів, адже випускник Нової української школи повинен бути компетентною, творчою, ініціативною особистістю. Тому у закладі освіти створюються оптимальні умови для вдосконалення знань і умінь всіх учасників освітнього процесу, що є одним із напрямків  формування позитивного іміджу школи.

Учитель стає майстром, коли створено умови для професійного зростання, панує атмосфера співпраці, взаємодопомоги, творчості. Управління персоналом передбачає створення сприятливих умов через умотивовану розстановку кадрів, постійну модернізацію змісту та форм організації роботи з педагогами, системи стимулювання до підвищення педагогічної майстерності. 

Ефективність у роботі з педколективом школи забезпечує програмно-цільове управління, суть якого полягає в розробці та реалізації цільових програм, виконання яких має стратегічне значення для розвитку закладу освіти. Цільовий підхід дає змогу докладно розібратися в складній ієрархії проблем, виділити головну мету і конкретні окремі підцілі, які працюють на неї, визначити черговість реалізації завдань тощо.

Важливим напрямом діяльності адміністрації нашого закладу освіти є управління розвитком колективу через залучення до творчої діяльності та практична допомога вчителеві в опануванні інноваційними методами навчання та вдосконалення його професійної майстерності. Значну роль в даному процесі безпосередньо належить директору закладу, який ініціює процес інноваційних змін, беручи на себе відповідальність за досягнення позитивних результатів, чим засвідчує своє функціональне лідерство.

Проголошення здоров’я молоді та якості освіти національними пріоритетами обумовлює потребу запровадити цілісну систему моніторингу щодо вивчення рівня рухової активності, яка передбачає аналіз різних фізіологічних показників, результатів спостережень та самоаналізу.

На основі моніторингових досліджень, проведених серед учнів школи щодо рівня їх рухової активності, вивчення негативних впливів її відсутності або недостатності, створення освітнього інноваційного середовища для рухового і психофізичного розвитку учнів в умовах Нової української школи визначено адміністрацією одним з основних напрямів, спрямованих на конструювання особистої життєвої стратегії учня, пов’язаної зі здоров’язбереженням. 

Оптимальним шляхом роботи щодо створення такого освітнього інноваційного середовища є, на наш погляд, проєктна діяльність, для здійснення якої адміністрацією запроваджено певний алгоритм:

  •      передпроєктний (вивчення та аналіз існуючого стану об'єкту, що потребує змін);
  •      проєкт (визначає основні ідеї, мету, заходи, терміни реалізації, механізми вивчення ефективності);
  •      планування (розробка плану роботи);
  •      моніторинг якості проєкту (розробку та організація системи вивчення поточних результатів проєкту, графічного оформлення, аналізу динаміки змін);
  •      постпроєктний (поширення набутого інноваційного досвіду шляхом створення вчителями власних проєктів щодо певного напряму діяльності, майстер-класів, друкованих робіт та розміщення матеріалів в інтернет-ресурсах).

Працюючи над темою «Створення освітнього інноваційного середовища для рухового і психофізичного розвитку учнів в умовах Нової української школи»,  на основі діючого законодавства щодо покращення оздоровчої рухової активності, відповідно до рішення педагогічної ради закладу, у школі розпочалася робота над проєктом «Рух – це життя», що передбачає створення умов для зміцнення здоров’я школярів.

Проєктування даного аспекту розвитку школи підвищило професійну компетентність учителів, оскільки робота з впровадження проекту «Рух – це життя» завершилася створенням власних оздоровчих  проєктів,  метою  яких  є  формування  нових  підходів  до  фізичного  виховання  і  спорту,  впровадження  ефективних  форм,  методів  і  засобів  фізкультурно-оздоровчої діяльності. 

Так, заступником з навчально-виховної роботи Ляскало Л.П. розроблено проєкт «Навчаємось у русі»,  метою якого є  інтеграція розумового розвитку та рухової активності учнів під час уроків,  формування вмінь систематизувати засвоєний матеріал та активізувати образне мислення дітей за допомогою виконання фізичних вправ. До проєкту активно долучилися вчителі-предметники, які створили власні руханки або творчо застосовують вже відомі ігрові прийоми на уроках.

У закладі започатковано роботу над проєктом «PROSPORT-шоу» (автор проекту – учитель фізкультури Давиденко С.О.), в рамках якого юні спортсмени демонструють свої таланти у різних видах спорту. Серед учнів школи є переможці змагань з бальних танців, східних єдиноборств та, навіть, є кандидат в майстри спорту з пауерліфтингу.

PROSPORT-шоу  змотивував  учнів школи до  формування  здорового  способу  життя, покращення навчальних досягнень з фізичної культури, адже, готуючись до участі  у цьому  проекті,  діти  значно  підвищили свої  показники  у  виконанні  легкоатлетичних вправ,  технічних  прийомів  спортивних  ігор.

Ще один цікавий проєкт, «My dances», розроблений педагогом-організатором школи Аверченко С.Ю., мав на меті формування особистості учня через  злагоджену рухову командну діяльність. Школярі різного віку беруть активну участь у масових танцювальних флешмобах. Автори ідеї й учні творчо та з великим задоволенням самостійно продумують танцювальні прийоми та рухи. 

Широку  підтримку  серед  учнів,  батьків та вчителів  отримав  проєкт  «Кілометри Перемоги» (автор  ідеї  - директор школи, Татарніков В.М.) - масові легкоатлетичні забіги, присвячені визначним датам: Дню незалежності України, Дню українського козацтва, дню села,  Дню перемоги над нацизмом у Другій світовій війні та іншим. Цей проект наймасовіший, оскільки участь у ньому беруть не лише учні, а й вчителі, батьки, представники різних громадських організацій. Завдяки таким заходам учні залучаються до спільної діяльності, що сприяє їхній соціалізації та успішному перейманню суспільного досвіду.

Робота над проєктом триває лише 3 роки, але ми маємо певні проміжні результати. Вчителі розробили тренінги, низку виховних заходів та уроків, фізкультхвилинки, комплекси ранкової зарядки, сценарії спортивних свят, рекомендації щодо виконання технічних прийомів волейболу, якими активно діляться з колегами через друковані роботи та персональні сайти.

Наші дослідження (анкетування, моніторинги, аналіз динаміки рухової активності учнів) свідчать, що впровадження власних проєктів суттєво покращує результати навчання учнів, дає їм можливість самостійно розвиватися, розкриває потенціал кожної дитини, її індивідуальні нахили та здібності для цілеспрямованого розвитку і профорієнтації.

Проаналізувавши стан роботи закладу освіти щодо створення освітнього інноваційного середовища для рухового і психофізичного розвитку учнів в умовах Нової української школи ми дійшли висновку: коли проєктна педагогічна діяльність організовується колективом школи усвідомлено і спрямовується не тільки на отримання запланованих практичних результатів, а й на розвиток її учасників (педагогів, учнів, адміністрації), тоді відбувається професійне зростання всього педагогічного колективу, підвищується рівень його загального розвитку і професійної компетентності, формується позитивний імідж школи.

Позитивними моментами в управлінні розвитком колективу через створення та впровадження власних проєктів можна визначити наступні:

  •      виникнення ідей модернізації шкільної освіти;
  •      пошук та впровадження інновацій в освітній процес;
  •      створення нових управлінських механізмів та умов, які забезпечують організацію та впровадження проєктів, 
  •      створення нового змісту, форм, методів і технологій підготовки педагогів до проектної діяльності;
  •      підвищення мотивації педагогів у змінах, формування культури їх проєктної діяльності в умовах інноваційного розвитку школи;
  •      підвищення рівня професіоналізму педагогічних працівників.

Це, відповідно, переводить на якісно новий рівень весь заклад загальної середньої освіти, що є важливим та необхідним для позитивного іміджу.

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.7
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Самікова Ірина Олександрівна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Пов’язані теми
Педагогіка, Інші матеріали
Додано
9 грудня 2021
Переглядів
742
Оцінка розробки
4.7 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку