Досвід роботи "ВИКОРИСТАННЯ ХМАРИ СЛІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ"

Про матеріал
Досвід роботи щодо використання на уроках мовно-літературної галузі хмари слів.
Перегляд файлу

Хмара слів як засіб візуалізації текстуПетрівська гімназія

      Шевченківської селищної ради

 Куп’янського району Харківської області

 

 

 

 

 

 

ВИКОРИСТАННЯ ХМАРИ СЛІВ В ОСВІТНЬОМУ ПРОЦЕСІ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Досвід роботи

вчителя початкових класів

Турянської Олени Миколаївни

 

 

 

2022 рік

Хмара  слів (або хмара тегів, зважений список)  – це візуальне відтворення списку слів, категорій, міток чи ярликів на єдиному спільному зображенні, який успішно можна використати в навчальній роботі.  За допомогою хмари слів можна візуально відтворити певний матеріал у цікавий, незвичний спосіб. Це сприяє швидкому запам'ятовуванню інформації.

Залучення цього методу доречне на уроках будь-якої навчальної дисципліни.  Можливості ж використання хмари слів  на уроках української мови і  літературного читання – безмежні.

На мій погляд, використання «хмари слів» допустимо на всіх етапах роботи на уроці: на початковому етапі, на етапі закріплення та контролю. Також, учитель може залежно від технічних можливостей школи, організовувати роботу над хмарою фронтально, індивідуально і по групах.

  Можливості використання хмари слів у навчанні пов'язані з тим, що:

  • в хмару можна записати тему уроку, яку учні повинні визначити; попросити скласти пропозиції з певної теми,
  • «хмара» виступає в якості опорного конспекту;
  • можна запропонувати дітям прочитати в «хмарі» головне питання, на який необхідно знайти відповідь протягом уроку;
  • скласти творчу роботу, використовуючи якомога більше слів із хмари;
  • перетворити нудний текст в цікаву головоломку;
  • написати зашифровану листівку героєві твору чи письменнику;
  • зробити "хмарку" підказок до художнього твору чи оглядової теми;
  • повторити основні поняття теми, що вивчаєтся;
  • за хмаринкою тегів можна відновити сюжет твору;
  • упізнати твір за текстом тощо.

 

 

 

 

Українська мова.  Хмари-підказки.

Тема.  Наголос у словах на першому складі

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\Word Cloud 18.png

Тема. Вживання апострофа. Винятки з правил вживання апострофа

 

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\62048.001.jpg

 

 

 

 

Тема. Іменник. Морфологічні ознаки іменника.

C:\Documents and Settings\Администратор\Рабочий стол\15224.002.jpg

Літературне читання. 3 клас

Тема.   «У міста і села прийшла зима весела»

Творча робота в групі.

Завдання. Скласти «Асоціативний кущ» до слова.

1 група –зима, 2 група - свято

C:\Users\ddd\Desktop\Klassichieskoie oblako #1-1.jpg

 

Українська мова. 3 клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Творча робота в парі.

Завдання. Підібрати прикметники до слова ЗИМА.

C:\Users\user\Desktop\хмара зима.jpg

Українська мова. 3 клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Творча робота в парі.

Завдання. Доповніть текст прикметниками з хмари слів.

Пройшла … осінь. Настала … зима. Річка покрилася … льодом. … сніг укрив землю … ковдрою. Дерева одяглися в … вбрання. Діти на … повітрі будують … фортеці. Малюки з’їжджають з … гірок на … санчатах.

https://pedagog.ucoz.ua/1.png

 

Українська мова. 3 клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Робота з деформованим текстом

Завдання. Із слів у хмарі складіть прислів’я. Поясніть, що означають ці прислів’я.

https://pedagog.ucoz.ua/2.png

Правильна відповідь.

Від теплого слова і крига розтане.

Гостре словечко коле сердечко.

Від солодких слів буває гірко.

 

Українська мова. 3 клас

Тема. Узагальнення та систематизація знань з теми «Прикметник»

Творча робота в групах

Завдання. Замініть прикметники синонімами з хмари слів.

  • щоки ( … , … ) глухий ліс ( … , …,) смілива людина ( … , … )

швидкий танець ( … , … ) великий мороз ( … , … , … )

https://pedagog.ucoz.ua/V_formie_kommientariia.jpg

Правильна відповідь.

Червоні щоки (рожеві , рум'яні); глухий ліс (дрімучий, похмурий);

смілива людина (хоробра, відважна); швидкий танець (запальний, рухливий)

великий мороз (лютий, міцний,сильний)

 

Літературне читання. 4 клас

Тема. Позакласне читання. «Тарас Шевченко жити буде, Поки на землі житимуть люди»

Актуалізація знань учнів.

Завдання. Розкажіть, що ви знаєте про Т.Г.Шевченка. Скористайтеся інформацією із хмари слів.

https://pedagog.ucoz.ua/Word_Art_1.png

Літературне читання. 3 клас

Тема. Золоті зернята усної народна творчості

Творча робота в групах.

Завдання. Згадайте народні прикмети осені та поясніть їх. Користуйтесь словами з хмари. Підказка: збирайте слова за кольором.

  • Грім у вересні – … . (на довгу осінь)
  • Багато жолудів на дубах – … . (на сувору зиму)
  • У жовтні й лист на дереві … . (не тримається)
  • У жовтні з сонцем розпрощайся та … . (до пічки підбирайся)
  • Листопад зимі … . (ворота відчиняє)
  • Як листопад дерев не обтрусить, ... . (зима довго бути мусить)

https://pedagog.ucoz.ua/3.png

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Єрьоменко Тетяна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
7 січня 2022
Переглядів
2950
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку