Досвід роботи "Використання вихователями моделей освітнього впливу спямованих на удосконалення процесу соціалізації особистості учнів (6-а)"

Про матеріал
Сучасне суспільство ставить до освіти нові вимоги, однією з яких є формування особистостей, що спроможні ухвалювати неординарні рішення, соціалізуватися у мінливому суспільстві.
Перегляд файлу

Використання вихователями моделей освітнього впливу спямованих на удосконалення процесу соціалізації особистості учнів (6-а)

   Сучасне суспільство ставить до освіти нові вимоги, однією з яких є формування особистостей, що спроможні ухвалювати неординарні рішення, соціалізуватися у мінливому суспільстві. Активність, самостійність, творчість, здатність адаптуватися до стрімких змін – ці риси особистості дуже важливі на сучасному етапі розвитку людства, а формування ключових компетентностей, що необхідні для життя, потребує реалізації нових підходів до процесу навчання та застосування методів навчання та виховання, що сприяють розвитку творчих засад особистості з урахуванням її індивідуальних особливостей. Сучасний випускник навчального закладу має бути конкурентоспроможним на ринку праці, усебічно освіченим, здатним знайти вихід з будь-якої ситуації та зважитися на відповідне рішення. Саме тому , в умовах реформи середньої освіти особливого значення набуває проблема вдосконалення моделей виховання. Зміни, що відбуваються в суспільстві, зумовили пошук нових освітніх концепцій. Посилення глобалізаційних і трансформаційних процесів у світовій економіці, удосконалення технологій, збільшення конкуренції на ринку праці спонукають підприємців спрямовувати інвестиції в розвиток людських ресурсів.

  Соціалізація – процес, який грає значну роль в життєдіяльності, як суспільства, так і особистості, що забезпечує самовідтворення суспільного життя. Соціалізація охоплює всі процеси прилучення до культури, навчання і виховання, за допомогою яких людина набуває соціальну природу і здатність брати участь у соціальному житті. Роль сім‘ї в даний час особливо значна, оскільки інші інститути соціалізації не завжди виконують свої функції. Разом з тим, в реалізації даного завдання сім‘я стикається з труднощами, однією з яких є зростаюча зайнятість батьків у сфері економічного і матеріального забезпечення потреб членів сім'ї. Старше покоління (дідусі і бабусі) не завжди здатені повною мірою виконувати функції соціалізації, передавати свій накопичений життєвий досвід, культурні традиції і зразки поведінки молоді, оскільки різко змінилася соціальне середовище вже не забезпечує життєздатності молодих поколінь на основі соціокультурного досвіду минулої епохи. Молоді самій доводиться  накопичувати свій життєвий досвід в нових умовах, і нерідко вона є більш пристосованою, ніж старші покоління. За своїм змістом, процес соціалізації молодої людини в сім‘ї спрямований на освоєння соціальних ролей в сімейно-побутовій сфері, включаючи національні особливості виконання цих ролей – дітей, батьків і тощо. З цією метою проводили міні-бесіди «Статева культура—основа сімейних відносин» , «Приоритети подружнього життя»,проект «Моя родина. На що вона схожа» ,повідомлення «Еволюція сімейних відносин». Підготовка вихованців до створення власної сім’ї, формування високого рівня етико-психологічної культури сімейних відносин і сімейних цінностей відбувалось  під час бліц-розповідей «Цінуй честь сім’ї», «Майбутній сім’янин …», «Моральна чистота стосунків юнаків і дівчат».

  Впровадження інформаційноцифрової компетентності в процесі навчання та виховання сприяє активній соціалізації особистості. суспільства. Тому, в умовах реформування сучасної освіти, запровадження інформаційно-цифрової компетентності передбачає впевнене, а водночас критичне застосування інформаційно-комунікаційних технологій для створення, пошуку, обробки, обміну інформацією на роботі, в публічному просторі та приватному спілкуванні. Інформаційна й медіа-грамотність, основи програмування, алгоритмічне мислення, робота з базами даних, навички безпеки в інтернеті та кібербезпеці. Розуміння етики роботи з інформацією (авторське право, інтелектуальна власність тощо) . З цією метою проводили заходи профілактики втягування у «смертельні квести», попередження  шкільного та кібербулінг, секстину, онлайн-грумінгу, руферства та інших екстремальних способів самовираження. Зокрема: інформаційні години «Небезпека в інтернеті», «Кібербулінг», повідомлення «Увага!Телефонні шахраї», година спілкування «Про безпеку дбай у біду не потрапляй». Впровадження інформаційно-комунікаційних технологій сприяло реалізація дистанційної освіти.

  Закономірності економічної соціалізації молоді, великий соціалізуючий потенціал освітнього простору загальноосвітньої школи та потреба сучасного суспільства у розвиткові культури підприємливості у підростаючих поколінь українців, забезпечення цілеспрямованого формування економічної культури учнівської молоді. Система заходів по оптимізації процесу економічної соціалізації особистості під час навчання у школі, спрямована на розвиток якостей підприємливості особистості школяра, розширення і вдосконалення соціально-психологічного простору його стосунків з приводу привласнення відчуження економічних благ, розвитку його суб’єктного ставлення до себе та інших власників. З цією метою робили проекти «Обачливе і розумне витрачання грошей», «Складання сімейного бюджету»,переглядали презентацію «платежі та платні системи»,профорієнтаційне заняття «Впевнений крок в життя».

  Одним з важливих напрямків державної політики є формування умов й вимог задля соціалізації людини, особливо молодого покоління, в суспільство. Патріотизм, національна свідомість; соціальна активність; відповідальність; гуманістична орієнтованість; стратегічне мислення. Всі ці складові є тісно пов‘язаними один з одним, утворюючи відповідне взаємопов‘язане коло. Отже, державні інституції, як легальні носії влади і формальні захисники інтересів суспільства, у кожний історичний період і у кожній країні, вимагають від кожної людини, щоб вона своїми особистісними якостями і діяльністю в контексті соціальних відносин сприяла цілісності, самозбереженню та розвитку чинного суспільства, його традицій, соціального порядку.У цьому напрямку проведено ряд виховних заходів: урок  мужності «Десну перейшли батальйони», виховна година «Жнива скорботи» ,хвилина пам’яті «Гірчить Чорнобиль крізь роки», інформування «Українці за кордоном. Що таке діаспора», «Події в Україні», «Гарячі точки України» (люди, події, факти), урок громадянського виховання ,тематичні виховні заходи «Громадянська позиція» «Прагнення до свободи – вчора, патріотизм і нездоланність – сьогодні, гідна Україна – завтра»  , бесіда-роздум « Жити за законами держави».

 

 

docx
Додано
23 лютого
Переглядів
61
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку