Перша гімназія імені Матвія Номиса
Лубенської міської ради Лубенського району Полтавської області
Виховний захід до Дня захисника України «Сила нескорених»
(сценарій позакласного виховного заходу)
Підготувала:
Вчитель англійської мови
Польгуй Яна Юріївна
Лубни 2023
Виховний захід до Дня захисника України «Сила нескорених…»
Мета:
навчальна- актуалізувати знання учнів про захисників України, українські традиції, прислів’я та приказки; формувати в учнів розуміння єдності і цілісності України, усвідомлення себе українцем, почуття особистої відповідальності за долю держави,
розвивальна - розвивати почуття гордості за минуле нашої Батьківщини, прищеплювати любов до неньки – України
виховна - виховувати глибоку повагу до воїнів, які віддали своє життя в ім’я майбутнього людства.
Обладнання: зображення козака (додаток 1); прислів’я про козаків, розрізані на окремі слова (додаток 2); презентація; зображення сучасних військових (додаток 3); карта України; жовто-блакитні серденьки (додаток 4);
Рекомендований вік дітей: 11 – 12 років.
Вид діяльності: ціннісно-орієнтаційна, художньо-творча.
Форма проведення: лінгвістична вікторина.
Місце проведення: шкільний клас.
Час проведення: 45 хвилин.
Використана література:
https://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-pro-kozakiv/
https://nubip.edu.ua/node/25528
https://naurok.com.ua/vechir-pam-yati-zhivi-ta-pam-yatay-85823.html
https://www.voladm.gov.ua/new/zbroyni-sili-ukrayini-nadiyniy-til-ukrayinskoyi-derzhavi/
https://inlviv.in.ua/suspilstvo/tayemnytsi-narodzhennya-slova-kozak
План заходу
І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
ІІІ. Оголошення теми і мети заходу.
ІV. Основна частина
V. Підбиття підсумків заходу
Хід заходу
І. Організаційний момент
Епіграф
Живе лиш той, хто не живе для себе,
Хто для других виборює життя.
В. Симоненко
ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів
Вступне слово вчителя.
- Сьогодні ми говоримо про незвичайне свято. Ми віддаємо шану тим, хто поклав своє життя за волю і незалежність нашої держави і вітаємо тих, хто сьогодні відстоює право України на вільне життя.
ІІІ. Повідомлення теми і мети заходу.
- Коли ми відзначаємо День Захисника України та День Козацтва? (Відповіді учнів.)
- Чому саме у цей день?
Відповіді учнів:
У 2014 році Україна зазнала збройну агресію з боку Росії. Ця подія змінила не лише наше життя, а й свідомість. В українців посилилися проєвропейські тенденції, ми почали відмовлятися від радянських символів і свят, зокрема, і від Дня захисника Вітчизни.
ІV. Основна частина.
День захисника України –
Мужності й геройства свято.
Ми вклоняємося тим,
Хто літ тому назад багато
І тим, хто нині з автоматом
Наш спокій береже і захищає,
Всю нашу велику родину,
Рідну землю свою – Україну.
3.1. Бесіда про захисників (козаків) .
- Вся історія нашої держави наповнена боротьбою. З давніх-давен наш народ був змушений боротись за своє право на вільне та незалежне життя на власній землі.
- Зараз ми поговоримо про тих захисників, які символізують собою боротьбу за нашу незалежність. Їм присвячені народні пісні та легенди, художники часто зображали і зображають їх на своїх полотнах. Їх боялись турки і
татари, а самі вони казали про себе, що Січ – їх мати, а Великий Луг – батько. Хто це? (Відповіді учнів: Мова іде про козаків.)
3.2. Робота з прислів’ями.
- Про козаків часто згадують у прислів’ях та приказках.
- Зараз ми попрацюємо саме з такими прислів’ями. Вам треба об’єднатись у групи, скласти з розсипаних слів прислів’я та подумати, що воно означає. Потім один представник від групи має представити класу результати вашої роботи.
Учитель дає групам розсипані слова (Додаток 2).
- Ви маєте 5 хвилин. Починаємо!
(Робота учнів у групах.)
- Час вичерпано! Представте результати вашого обговорення!
(Учні розповідають прислів’я та їх значення.)
Козак мовчить, а все знає. (Відповіді учнів: Козак не поспішає з бесідою, не вихваляється. Уміє тримати таємницю.)
Степ та воля – козацька доля. (Відповіді учнів: Козак нічого більше не бажає, як свободи.)
Що козак чує, те на вус мотає. (Відповіді учнів: Кмітливий козак усе бачить і запам'ятовує.)
Як є хліб і вода – козаку не біда. (Відповіді учнів: Для козака свобода є важливішою, чим багатство.)
Що козакові треба: степу, хліба та неба! (Відповіді учнів: Для козака важливою є свобода, а не багатство.)
- Дякую за вашу роботу і ваші відповіді!
- Яке прислів’я здалось вам найцікавішим? Чому?
3.3. Бесіда про сучасних захисників України. Відкритий мікрофон.
- Діти, а як ми називаємо сучасних захисників України? Хто вони? (Відповіді учнів: ЗСУ, Національна Гвардія, військові.)
- Як виглядають сучасні захисники України? (Відповіді учнів.)
- Що у них спільного з козаками? Що відмінне? (Відповіді учнів.)
- За що ви хотіли б подякувати нашим захисникам? Зараз ви маєте сказати, за що ви їм вдячні.
- Починаємо! Я вдячна захисникам за можливість жити вдома.
(Учні висловлюють свої думки.)
- Дякую за ваші відповіді!
Учитель Схилимо наші голови перед світлою пам’яттю тих героїв, котрі в ці важкі роки стали на смертельну боротьбу з ненависним ворогом , і тих воїнів, які в наш час загинули за волю України.
Учні: Пам’ятайте про тих, що безвісті пропали.
Пам’ятайте про тих, що не встали, як впали.
Пам’ятайте про тих, що згоріли як зорі.
Такі чисті і чесні, як повітря прозоре.
Пам’ятайте про тих, що за правду повстали.
Пам’ятайте про тих, що лягли на заставах.
Пам’ятайте про тих, що стрибали під танки.
Є в місцях невідомих невідомі останки.
Є в лісах, є у горах, і є під горою.
Менше в світі могил, ніж безсмертних героїв.
Пам’ятайте про них і у праці, і в пісні.
Хай відомими стануть всі герої безвісні.
Учитель: Прошу хвилиною мовчання вшанувати їх пам’ять.
Хвилина мовчання…
Якщо ми, ніби за цеглинкою цеглинку, будуватимемо наш храм людської душі, не будемо байдужими та черствими, будемо патріотами своєї Батьківщини, то будемо гідними називатися українцями!
3.4. Бесіда із захисником України
З нами сьогодні людина, що знає про страшні події не з чуток, не з новин по телебаченню. Вона дуже часто буває там, де й сьогодні немає спокою ні воїнам, ні мирним людям. ……..
Питання до захисника України:
10) Чи важка зброя, яку доводиться носити?
11) Чи відчували почуття страху, коли перебували там?
3.5. Батьки наших дітей, що захищають нас.
Не можна не згадати про про батьків – захисників, що боронять нас. Це батьки наших однокласників.
Курило Олександр Олександрович
Криворотько Микола Миколайович
Гордієнко Юлія Анатоліївна
3.6. Моя майбутня Україна
Ми є творцями нашого майбутнього. І від кожного з нас залежить доля нашої Батьківщини. Від нас залежить, чи Україна і надалі буде незалежною державою, чи буде під владою Росії.
У кожного з вас є серденько жовто-блакитного кольору. Пропоную вам описати 2 словами - яка для вас «майбутня Україна» та прикріпити їх на мапу.
IV. Підведення підсумків.
- Любі учні, дякую за вашу активну роботу.
- Про що ми говорили сьогодні? (Відповіді учнів.)
- Що було для вас найцікавішим? (Відповіді учнів.)
- Що сподобалось найбільше? (Відповіді учнів.)
- Про що ви почули вперше? (Відповіді учнів.)
- Що ще ви хотіли б дізнатись про козаків та сучасних захисників України? (Відповіді учнів.)
- Дякую за ваші відповіді!
Учні разом: - Слава Україні!
Всі: - Героям Слава!
Заключне слово вчителя.
Учитель Ми віримо, що незабаром усе скінчиться: солдати повернуться додому, відбудуються села та міста, відновиться економіка, настане тиша, спокій, мир, бо кожен з нас молиться, по-своєму та вірить у щасливе майбутнє.
Додаток 1
Додаток 2
Степ та воля -козацька доля.
Козак мовчить, а все знає.
Що козак чує, те на вус мотає.
Як є хліб і вода – козаку не біда.
Що козакові треба: степу, хліба та неба!
Додаток 3
Додаток 4