Довідка
Про роботу соціально-психологічної служби та її роль
у правовиховній роботі.
Одним із аспектів всебічного розвитку особистості учнів є висока правова культура, формування якої забезпечує правове виховання. Це виховання є особливим напрямом у загальній системі виховання. Значну роботу з правового виховання учнів проводить і соціально-психологічна служба школи.
Червоною ниткою у річному плані роботи соціального педагога та практичного психолога проходять питання правової освіти.
Соціально-психологічна служба практикує використання найрізноманітніших форм та методів організації правового виховання учнів. Це і діагностична робота, і корекційно-відновлювальна, консультаційна, просвітницька, профілактична робота.
За перше півріччя на годинах соціального педагога та практичного психолога проводились бесіди з правової тематики «Контроль і самоконтроль, з чого вони починаються» (7-8 кл.), круглий стіл, «Поговоримо про закон» (11 кл.), «Закон гарантує, держава забезпечує». Учні молодших класів у малюнках відобразили свої права та обов'язки. Учні 8-11 класів переглянули фільм «Шкільна дідівщина» (із телепередачі «Стосується кожного», після якого провели його обговорення.
В рамках роботи правової освіти велику допомогу надає проведення Тижня правової освіти. Учні 11 класу підготували виховний захід «Наші права - щасливе дитинство». У цьому заході взяла участь і соціально-психологічна служба.
Соціальний педагог у доступній для дітей формі ознайомила їх з найважливішим шкільним документом - Статутом школи, який гарантує права учнів та визначає їх обов'язки.
Відповідно до річного плану роботи соціального педагога, плану виховної роботи р. «Правове виховання та здоровий спосіб життя» у листопаді проводилась діагностика «Правова обізнаність» учнів (10 кл.). Дітям була запропонована анкета Розівського районного управління юстиції Запорізької області «Правова обізнаність серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів», з учнями 9 класу - «Дотримання прав дитини»; з учнями 11 класу - «Молодь і протиправна поведінка». Результати діагностики доведені до учнів та класних керівників, проведені відповідні бесіди.
Окремо ведеться робота і з учнями девіантної поведінки. Соціальний педагог разом із практичним психологом аналізують вплив сім'ї на виховання учнів, планується індивідуальна робота з учнями та їх батьками. Такі діти знаходяться під контролем всього педагогічного колективу.
Соціально-психологічна служба школи працює у тісному зв'язку з громадськими організаціями з питань правового виховання. При потребі проводяться спільні засідання школи, відділу освіти, служби у справах дітей, центру соціальної служби для дітей, сім'ї та молоді.
Отже, здійснення правового виховання учнів у певній системі співпраці соціально-психологічної служби, громадськості, вчителів, батьків і самих учнів дає позитивні результати.
Рекомендації: