ДПА-2018 українська мова та читання 4 клас

Про матеріал

Варіант 1

1. Прочитай уважно текст.

Як кошенятко знайшло маму

У скверику на осінньому листячку лежало безпорадне кошенятко. Ще зовсім маленьке, за людськими мірками – немовля. Воно сліпо тицяло мордочкою у різні боки і плакало.

  • -Мам, мам… - увесь час пищало мале. Воно замерзло і дуже хотіло їсти.
  • -Мам, мам, - жалібно гукало кошеня. Але мама не чула. Вона була десь далеко.
  • (В)чора хло..ч..к, пов..ртаючись зі школи, узяв малого клубочка (до)себе додому. Лише тому, що він хотів мати (в)дома якусь тваринку. Б..шкетнику було байдуже, що (за)ним бігла мама (К,к)ошенятка і плакала. Він ніс малу пухнасту іграшку до себе додому. Вдома батьки зч..нили галас. Адже (не)можна без дозволу пр..носити додому тварин!
Перегляд файлу

 

Варіант 1

1. Прочитай уважно текст.

Як кошенятко знайшло  маму

 У скверику на осінньому листячку лежало безпорадне кошенятко. Ще зовсім маленьке, за людськими мірками – немовля. Воно сліпо тицяло мордочкою у різні боки і плакало.

  • Мам, мам…  - увесь час пищало мале. Воно замерзло і дуже хотіло їсти.
  • Мам,  мам, - жалібно гукало кошеня. Але мама  не чула. Вона була десь далеко.

        (В)чора  хло..ч..к, пов..ртаючись зі школи, узяв малого клубочка (до)себе додому. Лише тому, що він хотів мати (в)дома якусь тваринку. Б..шкетнику було байдуже, що (за)ним бігла мама (К,к)ошенятка і плакала. Він ніс малу пухнасту іграшку до себе додому. Вдома батьки зч..нили галас. Адже (не)можна без дозволу пр..носити додому тварин!

 От так і вийшло, що маленький котик знову опинився на холодній вулиці. Один однісінький. Далеко від свого дому. Серед осіннього карнавалу листя дощу. Далеко від своєї мами. Голодний і змерзлий.

 Але малюк не здавався: «мам, мам…» - продовжував жалібно  кликати. Та мами чомусь не було…

 Коли вже почало сутеніти, сил у кошеняти майже не залишилося. Мале втомлено розпростерлося на землі, як те самотнє листя, що попадало з дерев. Аж, раптом:

  • Вуханьчику, ти чий? – пролунав поряд лагідний голос.

      Малий, не вірячи, що це звертаються  до нього, все ж підняв голову.

  • Вуханьчику, маленький, - нахилилася до наляканого кошеняти дівчинка. – Ти саменький тут, так?

 А серце у малюка калатало так, що, здавалося, зараз вистрибне із грудей.  Цей  голос! Він такий ніжний, він такий теплий, він такий…такий мамин!

  • Мам, - заспокоєно промуркотіло кошенятко. – Мама!

А Таня, так звали  дівчинку, поглянула на своїх батьків:

  • Мамочко, таточку, можна взяти кошеня до нас? – запитала.

Дорослі між собою переглянулися, а потім ствердно кивнули:

  • Бери. Але пообіцяй, що доглядати за ним будеш сама!
  • Домовилися, - відповіла дівчинка. Вона ще ніжніше притулила до серця маленький пухнастий клубочок. – Тепер я буду для тебе турботливою мамою, Вуханьчику.
  • Мам… - вже крізь сон, ствердно відповів малюк.

Навколо кружляло у танку листя. Воно радісно виспівувало: «Кошенятко знайшло маму… маму…свою маму…»

За Наталією Гуркіною , 310 слів


2. Познач, чому кошенятко плакало.

А  воно змерзло і хотіло їсти

Б  воно не могло знайти друзів

В  воно злякалося темряви

3. Віднови послідовність подій у творі. Постав цифри в порожні клітинки.

Хлопчик ніс малого клубочка до себе додому.

Серце у малюка ледве не вистрибувало із грудей.

Маленький котик знову опинився на вулиці.

Дівчинка притулила до серця маленький клубочок.

На осінньому листячку лежало кошенятко

Дорослі дозволили взяти кошеня.

4. Допиши речення.

Кошенятко опинилося  на вулиці, тому що _____________________________ ____________________________________________________________________________________________________________________________________

5. Спиши виділений уривок з тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________6. Вкажи схему до поданого речення.

Навколо кружляло у танку листя.

             … .

                          

                                     .

 

7. З’єднай стрілками іменники з їх закінченнями в орудному відмінку однини.

земля •  • -єю

іграшка    • -ею

мрія        • -ою

8. До поданих слів добери спільнокореневі слова.

Котик - __________________________________________________________

Голос  - __________________________________________________________

9. Поміркуй,  чому не можна  без дозволу батьків приносити додому тварин. Свої міркування запиши.(3-4 речення)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 


Варіант2

1. Прочитай уважно текст.

Чому почервоніла Оленка

 В Оленки радість: до неї приїхали двоюрідна сестричка Ганнуся з мамою. Ще й модну картату спідничку в подарунок привезли.

  • Ой, яка я рада! – сказала Оленка сестричці. – Ходімо, покажу тобі, які я навчилася робити витинанки.
  • А в мене іграшки справжні, не саморобні, а з магазину! – дещо зверхньо мовила Ганнуся, дістаючи зі свого яскравого рюкзака пухнастого жовтого ведмедика й золотокосу ляльку, що заплющвала очі й жалісливо плакала, коли її клали на спину.

 Коли гості за кілька днів потому поїхали, Оленка стала канючити:

  • Мамо! Мамочко! Я теж хочу такого ведмедика, як у Ганнусі. Й ляльку таку дуже, дуже хочу.
  • - Гаразд,донечко, трошки згодом обов’язково купимо. А зараз, бачиш – он уже осінь скоро, і мені вкрай осіннє взуття потрібне, та й тато на зиму без шапки, - сказала мама.
  • А я хочу! Хочу такі іграшки, як у Ганнусі! Їй тато з мамою нічого не жаліють, - здійняла лемент Оленка. І сльози струмками потекли з її очей.
  • Після тієї та  й знов тієї,- неприхильно сказала мама. Та згодом не витримавши Оленчиних сліз, додала: - Гаразд. Перестань–бо. Купимо вже тобі такі іграшки, як у Ганнусі…

 І справді, на другий день вони пішли до магазину й купили і золотокосу ляльку, й пухнастого ведмедика.

О, яка то була для Оленки втіха! Вона не випускала ляльки з рук, робила їй зачіски, по сто разів на день перевдягала, разом із ведмедиком возила в колясочці…

 Минув певний  час, і якось уранці Оленка побачила, як за вікном закружляли в повітрі великі лапаті сніжинки.

  • Мамо! Мамо! Перший сніг! Небесне пір’я! – радісно загукала Оленка.

 Вона вибігла в коридор і квапливо почала  одягатися, щоб іти на вулицю.

 Раптом її погля..  упав (на )взуванку, що стояла під вішалкою. (Роз-, рос-)стібнута халявка одного з Оленчиних ч..бітків л..жала хутром на літніх маминих  ч..р..вичках, ніби зігрівала їх. Оленка кліпнула оч..ма, ковтнула давкий клубок, що  (під)котив їй до горла, і хоч у кор...дорі нікого, крім неї, (не)було, густо поч..рвоніла.

Оксана Кротюк, 310слів


2. У якому взутті зустріла Оленчина мама перший сніг?

А У літніх черевичках

Б В осінніх чобітках

В У хутряних чобітках

3. Віднови послідовність подій у творі. Постав цифри в порожні клітинки.

Мамі потрібне осіннє взуття, а татові – шапку.

За вікном закружляли лапаті сніжинки.

Оленка ковтнула давкий клубок і почервоніла.

Ганнуся дістала із рюкзака пухнастого ведмедика і золотокосу ляльку.

Гості привезли картату спідничку у подарунок.

Оленка перевдягала ляльку і возила разом з ведмедиком в колясочці.

4. Допиши речення.

Мама залишилася без осіннього взуття тому, що ________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________

5.  Спиши виділений уривок з тексту.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________6. Вкажи схему до поданого речення.

За вікном закружляли лапаті сніжинки.

             … .

                          

                                     .


7. З’єднай стрілками іменники з їх закінченнями в орудному відмінку однини.

вулиця •  • -єю

іграшка    • -ею

мрія        • -ою

8. До поданих слів добери спільнокореневі слова.

Сніжинка - ________________________________________________________

Взуття  - __________________________________________________________

9. Дівчинка просила у мами купити ляльку і ведмедика чи вимагала? Чи гарно так робити? Доведи свою думку. (3-4 речення)

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
9 травня 2018
Переглядів
2415
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку