Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас

Про матеріал

Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас. У роботі поєднано завдання як на перевірку вміння працювати з текстом, так і власне мовних компетенцій. Скомпельовано з збірників ДПА з української мови 2018 Курганової Н.В., Пономарьової К.І. та ДПА з літературного читання Щербак Г.В. згідно з орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу ( http://osvita.ua/school/certification/34353/ )

Перегляд файлу

        1. Прочитай текст                                                                     1 Б

ВЕПРИК ШУКАЄ ДРУЗІВ

Жив собі Веприк.

Зустрів він Грача й каже:

Давай дружити!

Давай, – погоджується Грачок.

Повеселів Веприк та з радощів як захрюкає.

А гачок і собі весело:

Кря-кря! Кря-а!

Ти інакше не можеш? – питає Веприк.

Як інакше? – не розуміє Грачок.

Ну, хоча б так, як соловейко.

Ні, не можу, – відповідає Грачок. – А що?

Не подобається мені, як ти крякаєш, – проказав Веприк.

Грачок помовчав і каже:

А мені не подобається, як ти хрюкаєш.

Не хочу тебе й бачити! – каже Веприк.

І я не хочу… – махнув крилами Грачок і полетів.

Знову лишився Веприк сам. «Оце вже, – думає, – кого стріну, з тим і подружусь». Стрічає Їжачка.

Давай дружити! – пропонує йому Веприк.

Давай! – погоджується Їжачок.

Запросив його Веприк до себе. А в хаті – не прибрано. Заходився Їжачок чепурити Веприкову оселю.

О! – зрадів Веприк. – Гарно, хоч гостей клич.

То й клич, – каже Їжачок, – а я яблук наношу.

Найшло гостей – повнісінька хата! Їжачок як не старався, як не розчісувався – стирчать голки і край. Посідали гості. Їжачок розклав яблука і собі біля Веприка примощується.

Ти тут не сідай, – каже йому Веприк. – Он який ти весь настовбучений. Соромно мені з тобою поруч бути. Іди біля порога сядь.

Гості саме в той момент за яблука узялися.

Ой, які смачні! – вигукують.

Хто ж це таких постарався?

То я! Та ще мій друг Їжачок, — хвалиться Веприк.

Де ж він? — питають гості.

Веприк на двері глип — нема Їжачка. А гості подивилися на порожнє місце біля Веприка і все зрозуміли. Піднядися зі своїх місць. Один по одному мовчки й вийшли з хати. Навіть яблук не доїли.

Зостався Веприк сам.

Чого це не йде Їжачок? — дивується. — Ну, хай як хоче.

Знайду собі іншого.

Кажуть сороки, що Веприк і досі шукає друзів. Бо ще не знайшов. Чи знайде? (303 слова)

Галина Демченко

 

 

 

 

 

 

 

2.    Дай відповідь на запитання         3 Б

1.    До якого жанру належить цей твір?

Міф;

Легенда; Казка.

2.    Вибери прислів’я, яке є головною думкою твору.

Сонце зігріває повітря, друг — душу.

Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.

Дружба — найбільший скарб.

 

3.    Чи знайде Веприк друзів? Поясни свою думку й запиши.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

           

3.    Спиши текст, розкриваючи дужки     3 Б

Над з(е/и)мл(е/ьо)ю пролітають лебеді. Л(е/и)тять нижче ро(з/с)патланих хмар і (с/з)трушують на землю бентежні звуки.

Дід говорить, що так співають л(е/и)бедині крила. Я допитл(е/и)во прид(и/е)вляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до співу.

 

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________ _____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

_____________________________________________________

           

4.                     Познач рядок, у якому всі слова слід писати з 1 Б апострофом.

Сім…я, св…ято, др…япати, п…ятак;

Черв…як, р…ядок, мр…яка, кур…ява;

Дерев…яний, рум…яний, об…єднали, дев…ять. 

 

5.                     Постав подані займенники в початкову 1 Б

форму. Укажи особу.

 

у неї — ________(___ос.) вас —     ________(___ос.) його —  ________(___ос.)

тобі —  ________(___ос.) її —   ________(___ос.) у них —  ________(___ос.)

6.                     Запиши подані дієслова, поставивши їх у 1 Б форму     3-ї особи множини теперішнього часу.

Мовчати, писати, спати, малювати, копати, сидіти, любити.

_____________________________________________________

_____________________________________________________

           

 

7.                     Напиши текст про те, чи є у тебе справжній 2 Б друг (3-4 речення).

________________________________________________ ________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________

________________________________________________ ________________________________________________

________________________________________________

 

 

 

pdf
Додано
14 травня 2018
Переглядів
4130
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку