Завдання для державної підсумкової атестації з української мови 4 клас. У роботі поєднано завдання як на перевірку вміння працювати з текстом, так і власне мовних компетенцій. Скомпельовано з збірників ДПА з української мови 2018 Курганової Н.В., Пономарьової К.І. та ДПА з літературного читання Щербак Г.В. згідно з орієнтовних вимог до змісту атестаційних робіт для учнів 4 класу ( http://osvita.ua/school/certification/34353/ )
1. Прочитай текст 1 Б
Жив собі Веприк.
Зустрів він Грача й каже:
Давай дружити!
Давай, – погоджується Грачок.
Повеселів Веприк та з радощів як захрюкає.
А гачок і собі весело:
Кря-кря! Кря-а!
Ти інакше не можеш? – питає Веприк.
Як інакше? – не розуміє Грачок.
Ну, хоча б так, як соловейко.
Ні, не можу, – відповідає Грачок. – А що?
Не подобається мені, як ти крякаєш, – проказав Веприк.
Грачок помовчав і каже:
А мені не подобається, як ти хрюкаєш.
Не хочу тебе й бачити! – каже Веприк.
І я не хочу… – махнув крилами Грачок і полетів.
Знову лишився Веприк сам. «Оце вже, – думає, – кого стріну, з тим і подружусь». Стрічає Їжачка.
Давай дружити! – пропонує йому Веприк.
Давай! – погоджується Їжачок.
Запросив його Веприк до себе. А в хаті – не прибрано. Заходився Їжачок чепурити Веприкову оселю.
О! – зрадів Веприк. – Гарно, хоч гостей клич.
То й клич, – каже Їжачок, – а я яблук наношу.
Найшло гостей – повнісінька хата! Їжачок як не старався, як не розчісувався – стирчать голки і край. Посідали гості. Їжачок розклав яблука і собі біля Веприка примощується.
Ти тут не сідай, – каже йому Веприк. – Он який ти весь настовбучений. Соромно мені з тобою поруч бути. Іди біля порога сядь.
Гості саме в той момент за яблука узялися.
Ой, які смачні! – вигукують.
Хто ж це таких постарався?
То я! Та ще мій друг Їжачок, — хвалиться Веприк.
Де ж він? — питають гості.
Веприк на двері глип — нема Їжачка. А гості подивилися на порожнє місце біля Веприка і все зрозуміли. Піднядися зі своїх місць. Один по одному мовчки й вийшли з хати. Навіть яблук не доїли.
Зостався Веприк сам.
Чого це не йде Їжачок? — дивується. — Ну, хай як хоче.
Знайду собі іншого.
Кажуть сороки, що Веприк і досі шукає друзів. Бо ще не знайшов. Чи знайде? (303 слова)
Галина Демченко
2. Дай відповідь на запитання 3 Б
1. До якого жанру належить цей твір?
Міф;
Легенда; Казка.
2. Вибери прислів’я, яке є головною думкою твору.
Сонце зігріває повітря, друг — душу.
Нема друга — шукай, а знайшов — бережи.
Дружба — найбільший скарб.
3. Чи знайде Веприк друзів? Поясни свою думку й запиши.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
3. Спиши текст, розкриваючи дужки 3 Б
Над з(е/и)мл(е/ьо)ю пролітають лебеді. Л(е/и)тять нижче ро(з/с)патланих хмар і (с/з)трушують на землю бентежні звуки.
Дід говорить, що так співають л(е/и)бедині крила. Я допитл(е/и)во прид(и/е)вляюсь до їхнього мая(н/нн)я, прислухаюсь до співу.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________ _____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
_____________________________________________________
4. Познач рядок, у якому всі слова слід писати з 1 Б апострофом.
Сім…я, св…ято, др…япати, п…ятак;
Черв…як, р…ядок, мр…яка, кур…ява;
Дерев…яний, рум…яний, об…єднали, дев…ять.
5. Постав подані займенники в початкову 1 Б
форму. Укажи особу. |
|
у неї — ________(___ос.) вас — ________(___ос.) його — ________(___ос.) |
тобі — ________(___ос.) її — ________(___ос.) у них — ________(___ос.) |
6. Запиши подані дієслова, поставивши їх у 1 Б форму 3-ї особи множини теперішнього часу.
Мовчати, писати, спати, малювати, копати, сидіти, любити.
_____________________________________________________
_____________________________________________________
7. Напиши текст про те, чи є у тебе справжній 2 Б друг (3-4 речення).
________________________________________________ ________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________ ________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________
________________________________________________ ________________________________________________
________________________________________________