Друга світова війна та Україна

Про матеріал
Сторінки нашого минулого. Шлях до незалежності Друга світова війна та Україна. 5 клас НУШ за підручником Васильків.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку:“Друга світова війна та Україна “

Номер слайду 2

Що таке дискримінація, як вона може проявлятися?Що ви пам’ятаєте про військові досягнення українців?Якими методами радянська влада знищувала український народ?

Номер слайду 3

Як ви розумієте значення слів «ідеологія», «концтабір», «Голокост», «окупація», «Рух Опору»?

Номер слайду 4

Поміркуй. Чи знаєте ви, що єврейська дівчинка-підліток Анна Франк, переховуючись від переслідувань нацистів, день у день вела щоденник своїх поневірянь і жахіть, які спіткали її родину. Щоденник перекладений 67 мовами та став найвідомішим літературним свідченням випробувань, котрих зазнали євреї в роки Другої cвітової війни?

Номер слайду 5

1. Події Другої світової війни на території України. Опрацюйте матеріал 1 абзацу підпараграфа 23.1 та визначте, яким правам людини суперечать такі ідеології, як комунізм, расизм та нацизм. НАЦИЗИМВозвеличення німецької нації, всі ж інші повинні працювати на неї або бути знищеними. РАСИЗМПереконання про те, що деякі раси є кращими, розумнішими, тому мусять управляти «нижчими» КОММУНІЗМВозвеличувалися всі трударі, інші ж групи суспільства вважалися непотрібними. Стаття 1 Всі люди народжуються вільними і рівними у своїй гідності та правах. Стаття 4 Ніхто не повинен бути в рабстві або у Підневільному стані; рабство і работоргівля забороняються в усіх їх видах. Стаття 2 Кожна людина повинна мати всі права і всі свободи, проголошені цією Декларацією, незалежно від раси, кольору шкіри, статі, мови, релігії, політичних або інших переконань, національного чи соціального походження, майнового, станового або іншого становища. Стаття 3 Кожна людина має право на життя, на свободу і на особисту недоторканність. Стаття 5 Ніхто не повинен зазнавати тортур, або жорстокого, нелюдського, або такого, що принижує його гідність, поводження і покарання.

Номер слайду 6

Друга світова війна. Радянсько-німецька угода, карикатура в американському журналі, художник Беррімен Кліффорд, жовтень 1939 року. Як аналізувати історичну карикатуру  Чи можете ви впізнати персонажів, зображених на карикатурі?  2. Якщо це реальні люди, то назвіть їх. 3. Перевірте дату створення карикатури. Якій події присвячена карикатура?  4. Що ви знаєте про події, а також про персонажів, зображених на карикатурі?  5. Що означає підпис під карикатурою?  6. Наскільки ефективна карикатура у досягненні своєї мети?  7. Чи зміниладана карикатура вашу оцінку про осіб, яких зображено на карикатурі? 

Номер слайду 7

Друга світова війнаІнфографіка Українського Інституту національної пам’ятіОстарбайтери біля вагонів, світлина Українського інституту національної пам’яті

Номер слайду 8

Депортація кримських татар. Прочитайте текст в підручнику та текст джерела: - Подумайте, про які трагічні події історії кримськотатарського народу йдеться в пісні. - Чи можна навести паралелі з нашим часом?Ви вже знаєте, що у 2016 році українська співачка Джамала перемогла на міжнародному пісенному конкурсі «Євробачення» із піснею «1944». У цьому творі такі рядки: Коли приходять чужинці, Вони йдуть до твого дому, Вони убивають усіх і кажуть: Ми не винні, не винні. Я не змогла провести там свою молодість, Бо ви забрали у мене мою землю

Номер слайду 9

Назвіть роки Другої світової війни. Які держави відповідальні за її розв’язання? Поміркуйте, які погляди і переконання призвели до такого страшного загальносвітового конфлікту. Чому лінія фронту двічі пересувалася територією України – спочатку із заходу на схід, а потім зі сходу на захід?

Номер слайду 10

2. Рух Опору. Працюємо з підручником – пункт 22.2 складаємо «товсті» і «тонкі» запитання«ТОНКІ ЗАПИТАННЯ» - часто починаються зі слів: ?Що? Де? Коли? Скільки? Хто?«ТОВСТІ ЗАПИТАННЯ» – «змушують» думати, часто починаються зі слів: Як відбувалось? Чому? Що буде, якщо? Чи можливо? Чи здивувало вас?На основі фольклору, листівок, плакатів УПА встановіть ? основну мету боротьби українських повстанців

Номер слайду 11

Плакат Української Повстанської Армії, художник Ніл Хасевич. Полотно. Плакат. Колона німецьких військовополонених на вулицях Києва, світлина, 1944 рік

Номер слайду 12

Чого нас вчать історії праведників народів світу? 2. Що людство повинне зробити сьогодні, щоб не повторити трагедії Другої світової війни? Працюємо з підручником – пункт 22.2 складаємо «товсті» і «тонкі» запитання Одним із символів Голокосту в Україні став Бабин Яр, місце масових розстрілів євреїв у Києві. Тут за 2 дні вересня 1941 року загинули майже 34 тисячі євреїв. Також у Бабиному Яру розстріляні й діячі українського підпілля, серед них поетеса Олена Теліга. У вірші «Не треба слів» Олена Теліга писала: Вітрами й сонцем Бог мій шлях намітив, Та там, де треба, я тверда й сувора: О краю мій, моїх ясних привітів Не діставав від мене жодний ворог.

Номер слайду 13

Коли була створена Українська Повстанська Армія, і хто її очолив?Дай відповіді на питання. За що боролась Організація Українських націоналістів, хто її лідери?Поміркуйте, чому УПА називають «Армією нескорених» та «Армією без держави».

Номер слайду 14

3. Голокост. Прочитайте текст «Голокост. Праведники світу» у підручнику на сторінках 173-174. В’їзна брама нацистської «фабрики смерті» «Аушвіц». Угорі напис: «Праця робить вільним», сучасна світлина. Катерина Сікорська, Праведниця світу, світлина, 1943 рік. Омелян Ковч, священник, Праведник світу, світлина, до 1942 року

Номер слайду 15

Дай відповіді на питання. Що таке Голокост?З якою метою нацисти створювали концентраційні табори?Поясніть, кого і за які вчинки називають Праведниками світу

Номер слайду 16

Онлайн-цікавинка. Онлайн-цікавинка: Відеоогляд експозиції «Україна. Незакінчена війна». Національний музей історії України у Другій світовій війні https://cutt.ly/HIgo. B7m

Номер слайду 17

Корисна гра. Корисна гра: «Друга світова війна та Україна» https://cutt.ly/h. Igpy. Zw

Номер слайду 18

Виконай завдання. Випишіть дати, які зустрічаються в параграфі. Запишіть поруч події, що відбувалися у вказані дні та роки. Порівняйте Голокост та Голодомор, визначте спільне і відмінне цих двох трагедій, обміняйтеся міркуваннями з однокласниками. Дайте назви абзацам підпараграфа «Рух Опору».

Номер слайду 19

Підведемо підсумки уроку:Іспанський філософ Хосе Ортега-і-Гассет писав: «Історія нас не вчить, що ми маємо робити, проте вона показує, чого робити не варто». Поміркуйте, чи можна ці слова вважати головним уроком Другої світової війни. Таблиця “З-ХД-Д” (Знаю, Хочу дізнатися, Дізнався) {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Що ви вже знаєте?Що ви хочете дізнатися?Що ви дізналися?Висловіть свою думку, продовжіть речення. Сьогодні в перше я дізнався про. Мене найбільше вразило

Номер слайду 20

Домашнє завдання. Прочитати параграф 23, 167-174. Здійсніть пошук інформації про Праведників народів світу, напишіть невелику статтю на цю тему.

Номер слайду 21

Вправа «Обмін думками» Про що ви дізналися на уроці?Що ви навчилися робити?Що сподобалося найбільше?Де можна використати здобуті знання?

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Сєрокурова Любов Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
pptx
Додано
5 квітня 2023
Переглядів
1094
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку