Пам′ятаймо про минуле К.І.Галчинський “Пісня про солдатів з Вестерплятте” А. Марґул-Шпербер «Про назву концтабору Бухенвальд». Е.Е.Шмітт «Діти Ноя». Джон Бойн “ Хлопчик у смугастій піжамі”
Номер слайду 2
Константи Ільдефонс Галчинський Вірш “Пісня про солдатів з Вестерплятте” .
Нацистська Німеччина використала претензії на Гданськ і напала на Польщу 1 вересня 1939 року. Цей день став початком Другої світової війни, яка закінчилась через 6 років. Невеликий гарнізон військового складу Вестерплятте першим став на шляху гітлерівців і з 1 по 7 вересня вів запеклі бої, обороняючи півострів. 7 вересня польські військові здалися в полон
Номер слайду 3
Номер слайду 4
Цей вірш автор присвятив своїй дружині Наталії. Написав він його, перебуваючи у концтаборі. Їхнє кохання пережило війну. Вийшовши з неволі, К. І. Галчинський зустрінеться зі своєю дружиною в Кракові
Номер слайду 5
Жанр: ліричний вірш. Тема: розповідь про почуття до коханої. Ідея: возвеличення сили справжнього кохання, його значення для людини. Мета: підкреслити значення почуття любові. Художні засоби Епітети: ніч весняна, духмяна; щастя весняне, осіннє, зимове, літнє; сонце ясне. Оклики: «Кохана моя, кохана!», «На добраніч!», «А ніч весняна, духмяна!», «Ім’я твоє хай святиться!», «Прийди уві сні, кохана!». Риторичні запитання: За що мені все це щастя З тобою в раю у Бога? Порівняння: «Вода ти для мене влітку, А взимку — моя рукавиця», «Світліше за сонце ясне». Інверсія: «ти щастя моє весняне».
Номер слайду 6
Номер слайду 7
Жанр: патріотична лірика. Тема: розповідь про назву концтабору Бухенвальд та гіркі спомини про його страждання та трагедію. Ідея: засудження злочинів фашизму. Основна думка: пам’ятати про минулі жахи війни, щоб застерегти людство від подібних трагедій. Художні засоби Епітети: невимовний гнів, з ніжних трав, біляві хмари, лютий час, біляве пасмо. Персоніфікація: «Веймар гомонів», «мовкли голоси», «пливли хмари», «вповзе кошмар». Метафора: «лютий час, що сон дитячий стер», «виймає серце із грудей». Риторичне запитання: «А чи оте біляве пасмо хмар Було не димом спалених людей?». Антитеза: «Як близько звідси Веймар гомонів! А тут – навіки мовкли голоси».
Номер слайду 8
Тема: відображення жахіттів нацизму та голокосту через призму дитячого сприйняття. Основна ідея: Невинність дитячого сприйняття світу та універсальність дружби, що перебиває всі бар’єри, включаючи расові, соціальні, і культурні. Джон Бойн «Хлопчик у смугастій піжамі»
Номер слайду 9
Історія описана очима дев’ятирічного німецького хлопчика Бруно. Він безтурботно живе у чудовому будинку в Берліні. Життя Бруно кардинально змінюється, коли його батька призначають комендантом і сім’я змушена переїхати в Аж-Вись. Але нове місце Бруно не подобається: не побачивши поблизу дітей, з якими можна було б пограти, він нудьгує. Тоді він вирушає досліджувати територію, що проглядається з вікна у його кімнаті, де люди розгулюють у однакових смугастих піжамах.Там він і зустрів свого нового друга — єврейського хлопчика, Шмуля, який сидів по той бік огорожі. Виявилося, що обидва хлопчики народилися в той самий день, і, як вважав Бруно, у них багато спільного. Вони регулярно зустрічалися біля огорожі, але час йшов і батьки вирішили, що Бруно з мамою та сестрою мають поїхати назад до Берліна. Тоді Бруно вирішив піти попрощатися зі своїм другом. Саме в цей момент Бруно вирішує допомогти Шмуелю розшукати батька, який зник напередодні. Бруно зважився пробратися в табір в’язнів, переодягнувшись попередньо в смугасту піжаму,Історія про дружбу двох хлопчиків закінчилась смертю у газовій камері. Останні слова, які говорить Бруно Шмулю: “Ти мій друг на все життя”.Батько здогадується, що стало з Бруно, коли бачить місце, де син залишив свій одяг, і підкоп під сіткою на територію табору
Номер слайду 10
Номер слайду 11
«Діти Ноя» Тема. Зображення долі єврейського хлопчика під час Другої світової війни та католицького священника, який рятує дітей-євреїв від нацистів. Ідея. Засудження війни, нацизму і голокосту; утвердження віри в людську доброту, ідеї гуманізму. Проблеми. Війна; нацизм; голокост; релігія; культура; дружба; долі дітей під час війни; підтримка і взаємодопомога; толерантне ставлення до представників різних релігій; збереження під час Голокосту національної та релігійної ідентичності єврейських дітей; складність взаєморозуміння "батьків та дітей", коли дитина обирає рідних по духу, а не по крові.
Номер слайду 12
Десятирічний єврейський хлопчик Жозеф Берштейн розповідає про своє життя. Вже три роки він не бачив своїх батьків, які переховуються від нацистів, можливо, навіть загинули. Самому Жозефу "пощастило" більше: спершу батьки залишають його під опікою графа та графині де Сюллі, згодом він отримує підроблені документи і опиняється у Жовтій віллі отця Понса. У цьому католицькому закладі освіти знайшли прихисток багато хлопців-євреїв, які мусять вдавати християн, ходити на месу. Жозеф знаходить друга – старшого за віком Руді, а про отця Понса дізнається дещо вражаюче. Хлопчик дізнається, що отець збирає усе, що стосується євреїв, щоб зберегти те, що перебуває на межі знищення. Він наче біблійний Ной, який рятував від потопу різні види тварин і птахів. Отець рятує від гестапо 271 єврейську дитину. Після визволення Брюсселя від фашистів Жозефа знайшли батьки, але хлопець підтримує зв'язок з отцем Понсом. Він присутній на всіх важливих подіях у житті Жозефа. Отець Понс продовжує колекціонувати все нові і нові культурні надбання, які були під загрозою. Пройде 50 років, і Жозеф продовжить справу Отця Понса.
Номер слайду 13
Друга світова війна -- глобальний збройний конфлікт, що тривав від 1 вересня 1939 до 2 вересня 1945 року. Друга світова війна відзначилася численними масовими вбивствами і злочинами проти людяності, насамперед Голокостом. Голокост — геноцид єврейського народу в часи Другої світової війни, внаслідок якого загинуло приблизно 6 мільйонів євреїв. Геноцид – Знищення народів за національними, расовими або релігійними мотивами. Нацизм – ідеологія фашистської Німеччини, яка вважає німців «вищою расою», що дає їм право захоплювати чужі землі і проводити політику геноциду. Гетто – частина міста, виокремлена для проживання євреїв (далі створення концентраційного табору) Антисемітизм – це вороже ставлення до євреїв. Концтабір -- це табір-в’язниця для військовополонених і цивільних у воєнний час або у країнах з тоталітарним режимом. Фаши́зм -- ідеологія, характерними ознаками якої є сильний культ особи та ідея єднання, мобілізації нації й держави проти ворогів, ідея постійної війни і панування.