Другорядні члени речення

Про матеріал

Розробка уроку з української мови для 8 класу. Розкрито формування вмінь та навичок учнів під час вивчення теми "Другорядні члени речення. Узгоджені та неузгоджені означення"

Перегляд файлу

8 клас Українська мова

Тема. Другорядні члени речення. Узгоджене й неузгоджене означення.

Мета: формувати вміння визначати другорядні члени речення, зокрема узгоджене й неузгоджене означення; повторити другорядні члени речення; розвивати мислення, увагу; виховувати культуру мовлення.

Обладнання: підручник, схеми, таблиці, дошка.

Перебіг уроку

І. Організація класу

1.Емоційна розминка

Всі почули ми дзвінок,

Він покликав на урок.

Кожен з нас приготувався,

На перерві постарався.

Зараз сядуть лиш дівчата,

А за ними і хлоп’ята.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Слово вчителя

Сьогодні у нас незвичайний урок, медіа-урок, тобто урок із застосуванням комп’ютерів. Прошу вас пригадати правила поведінки в комп’ютерному класі і правила роботи з комп’ютером. Візьміть, будь ласка, зошити на системному блоці, запишіть своє прізвище.

-         Які ваші очікування від уроку?

-         Хочу, щоб ви уявили нашу подорож до осіннього лісу в горах. Увімкнемо комп’ютери. Знайдіть 1 слайд та зверніть увагу на те, яка пора року зображена. Так, це осінь. Кому із вас вона подобається і чим саме?

-         Ось епіграф нашого уроку (вірш про осінь).

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності школярів

В школі парту бережи,

На ній ніколи не лежи,

А щоб урок пройшов не марно,

Сидіти треба рівно, гарно.

-         Щоб здогадатися, яка тема нашого уроку, ви повинні виконати завдання.

  1. Спишіть речення, підкресліть головні та другорядні члени речення. (Один учень працює біля дошки).
  2. Індивідуальна робота на картках.

1.Знову настає прозора стигла осінь.

2.Нас труд єднає плідний і багатий.

 

ІІІ. Оголошення теми, мети уроку

-         Отже, тема уроку «Другорядні члени речення. Узгоджене й неузгоджене означення». Як ви думаєте, що ми будемо робити на уроці? Визначення мети уроку колективно.

ІV. Робота над темою уроку

  1. Дослідницько-пошукова робота

Прочитайте текст. Визначте його тему, головну думку, тип і стиль мовлення.

Осінь у місті

Несподівана осінь розгорнула над містом сірий мокрий покров, повиваючи дні вогкими туманами, дощами і гидкою мрякою. Гострі вітри, знімаючись раптом і вщухаючи, гнули гілля каштанів й зривали з них ще зелений лист. У вибоїнах асфальту стояли несхнучі калюжі, тремтячи поверхнею від крапель.

Листопад. Осінь переходила в стадію старечої щуплості, дні її були вже обчислені. Вона стала тиха й холодна, нахмурена й спокійна напередодні сніжного загину. Почуваючи полегшення в повітрі, Степан насунув на чоло капелюха і непомітно дійшов до Сінного базару. Обминаючи його, вийшов на Велику Підвальну й спинився коло ґраток Золотоворітського скверу. Заснулий фонтан височів посеред басейну, налитого зеленою водою дощів. На алеях, устелених жовтим листям каштанів, тяглися низкою самотні лавочки. Нікого. І йому схотілося всередину, блукати стежками, ступати ногою по шелесткому листу (В. Підмогильний «Місто»).

  1. Слово вчителя

Сьогодні до нас у гості прийшла Дівчина-Осінь, але вона так поспішала, що розгубила всі листочки з відповідями, а залишила тільки із запитаннями. Допоможімо їй знайти відповіді, доведімо, що знаємо навчальний матеріал.

-         На які групи поділяються всі члени речення?

-         Назвіть головні члени речення.

-         Назвіть другорядні члени речення.

-         Розкажіть, що ви знаєте про додаток, обставину, означення.

  1. Синтаксичний розбір речення (один учень біля дошки)

У блакитній високості непомітно почали виникати хмарки.

  1. Робота над схемою

 

Уу

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                   Інфінітивом, прислівником,

                                                                              вигуком, словосполученням

 

  1. Коментоване письмо

-  Спишіть, підкреслюючи означення і позначаючи його вид.

1.Квітчав землю теплий і лагідний травень.

2. Травневе світло каштанів заливає вулицю Чайковського.

3. Нічне зоряне небо, оспіване в українських піснях, владарює над землею.

4. Двері з передпокою вели до кімнати.

5. Майже біля кожної оселі серпень підняв над землею вибухи цвіту.

6. Релаксія

- Уявіть ситуацію, що ви з другом чи подругою опинилися в осінньому лісі чи горах, слухаючи чудову музику, переглядаючи картини про осінь.

7. Творча робота

Складіть речення з поданими словосполученнями. Підкресліть означення, визначте вид.

Палкий привіт, народне свято, наші успіхи, батьківське піклування, веселий сміх.

 

ІV. Закріплення вивченого матеріалу

  1. Скласти сенкан про осінь

-         ключове слово;

-         2 прикметники;

-         3 дієслова;

-         речення;

-         слово-синонім (асоціація).

-          

V. Підсумок уроку

Рефлексія

Я думаю, що урок вам сподобався тим…

Я вважаю, що всі учні засвоїли навчальний матеріал, бо…

На мою думку, такі уроки потрібні, тому що…

 

VІ. Домашнє завдання

І рівень: вправа 168 за підручником.

ІІ рівень: вправа 176 (зробити синтаксичний розбір 2 та 3 речень).

ІІІ рівень: написати акровірш, вживаючи слова осінь, листя, ліс, гори, трава.

 

 

 

 

 

docx
Додано
26 червня
Переглядів
14
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку