Прізвище, імя_______________________________ Дата ________ 7-_ клас
ПРАКТИЧНА РОБОТА № 2
Тема: Розділення суміші.
Мета: закріпити знання про способи розділення сумішей, вдосконалювати навички планувати експеримент, працювати з лабораторним обладнанням, нагрівальними приладами, навчитись проводити очищення речовини від домішок, нерозчинних у воді.
Обладнання: стакани, чайна ложка, столова ложка чи половник, паперовий рушник або серветка, лійка, пластмасова паличка, пальник (плита).
Реактиви: кухонна сіль, пісок або грунт, вода.
Теоретичня частина
1.Розташуйте поняття в відповідні колонки таблиці:
Розчин цукру, сметана, дистильована вода, розчин нашатирного спирту, крейда, кухонна сіль, малярна фарба, забруднена піском сода.
Чисті речовини |
Суміші |
|
однорідні |
неоднорідні |
|
|
|
|
2. Які способи разделення однорідних сумішей вам відомі? _______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Які способи разделення неоднорідних сумішей вам відомі?
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Практична частина
ПАМЯТАЙТЕ! Будьте обережні при роботе зі скляним посудом. Обережно перемішуйте розчин та працюйте з пальником!
1) Перемішайте 1 чайну ложку кухонної солі та половину чайної ложки піску або грунту. В стакан з водою, налитою до половини, висипте наважку суміші (1 чайну ложку). Розмішуйте обережно паличкою або ложкою утворений розчин.
Спостереження (чи повністю розчинилась суміш? Який розчин на вигляд?) __________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок (яка розчинність компонентів суміші?) _____________________________________________________________________________
2) Складіть фільтр з паперової серветки чи рушника. Вставьте його в лійку, капніть трохи води, щоб він добре тримався. Наливаємо розчин на фільтр по скляній палочці або ложці, направивши її нижній кінець до стінки воронки, а не в середину фільтра, щоб не прорвати його.
Спостереження _________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Висновок На фільтрі залишається _________________________________________.
В стакан стікає _________________, який є ____________________ сумішшю.++
3) Вилійте трохи фільтрата (очищений розчин солі) в половник чи столову ложку. Тримайте в захисній рукавичці, щоб не обпектися! Запаліть пальник (газову плитку чи сухе пальне на підставці). Нагрівайте фільтрат до початку утворення кристалів солі. Погасіть пальник.
Спостереження На стінках половника (ложки) залишаються ______________________. Добута сіль ______________ ніж вихідна. Вона ___________________________________.
Висновок: використані такі способи розділення суміші, як ________________________
_____________________________________________________________________________
Загальний висновок роботи
Я_____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________