ПРАКТИЧНА РОБОТА № 3
Тема: Дослідження фізичних та хімічних явищ.
Мета: закріпити знання про явища, ознаки хімічних реакцій, вдосконалювати навички планувати експеримент, працювати з лабораторним обладнанням, нагрівальними приладами.
Обладнання: нагрівальний прилад (газова піч, свічка чи запальничка), захисні рукавички,ступка та товкачик (або будь-яке обладнання для розтирання кристалів на порох), велика ложка або пательня, стакан.
Реактиви: мідь (дротина), цукор, вода кип’ячена.
Теоретичня частина
1.Оберіть хімічні явища:
а) горіння іменинних свічок; б) утворення іржі на цвяхах; в) кипіння води;
г) горіння ялинкової гірлянди; д) утворення інею; е) скисання молока.
2. Явища, під час яких не відбувається зміна речовини, називаються:________________ .
3. Які ознаки хімічної реакції спостерігаються при скисанні яблучного соку: ___________________
_____________________________________________________________________________________
Практична частина
ПАМЯТАЙТЕ! Будьте обережні при роботе зі скляним посудом. Обережно перемішуй розчин та працюй з пальником лише в захисних рукавичках!
Дослід № 1
1.Зігни мідний дріт навпіл
Опишіть спостереження:_______________________________________________________________
____________________________________________________________________________________
Висновок.а) чи відбулося перетворення міді на іншу речовину? _____Що змінилось? __________б) фізичними чи хімічними явищами є ці зміни? _____________________________
2. За допомогою щипців в рукавичках внеси мідний дріт у полум’я пальника, який ти використовуєш.Через 1хв вийми
Опишіть спостереження:_____________________________________________________________
___________________________________________________________________________________
Висновок.а) чи відбулося перетворення міді на іншу речовину? ________ Що змінилось? ________________ б) фізичними чи хімічними явищами є ці зміни? _____________________
Дослід № 2
1. Розітри в ступці 1 чайну ложку кристаликів цукру до порошкоподібного стану.
Половину порошку, що отримав, розчини в стакані з кип’яченою водою та спробуй на смак розчин, що утворився.
Висновок.а) чи відбулося перетворення цукру на іншу речовину? _______ Що змінилось? _____________________________________________________________________________________
б) фізичними чи хімічними явищами є ці зміни? _________________________________________
2. Насип трохи утвореного порошку в велику ложку чи на пательню та нагрівай його в полум’ї до зміни кольору.
Опишіть спостереження:_______________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
Висновок.а) на яку просту речовину чорного кольору перетворюється цукор, якщо його нагрівати довго? _______________________________________________________________________________
б) фізичним чи хімічним явищем є ці зміни? _____________________________________________
ЗАГАЛЬНИЙ ВИСНОВОК РОБОТИ:
Я____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________