Духовний світ Антуана де Сент – Екзюпері – письменника і людини. «Маленький принц» - філософська алегорична казка – притча. Оспівування вищих духовних цінностей людського існування

Про матеріал

Духовний світ письменника,його епоха, звертається увага на своєрідність світогляду письменника, , як могли в його душі поєднуватися дитина і доросла людина.

«Бути людиною – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш»

А. де Сент- Екзюпері.

Перегляд файлу

Тема: Духовний світ Антуана де Сент – Екзюпері – письменника і людини. «Маленький принц» - філософська алегорична казка – притча. Оспівування вищих духовних цінностей людського існування.

Мета: ввести в духовний світ письменника, в його епоху, звернути увагу на  своєрідність світогляду письменника, що дасть змогу учням зрозуміти, як могли в його душі поєднуватися дитина і доросла людина;вияснити первісне сприйняття казки, її філософської проблематики; формувати уміння робити власні висновки, спостереження, узагальнення; виховувати активну життєву позицію.

Обладнання: портрет письменники, вистава книг письменника.

Епіграф:

«Бути людиною – це означає відчувати, що ти за все відповідаєш»

                                                                                        А. де Сент- Екзюпері.

Попередні завдання:

1. Прочитати казку.

2. Повторити визначення понять алегорія, казка, притча.

Ланцюжок навчальних ситуацій.

1. Робота з портретом письменника.

2. Прослуховування учнівських повідомлень на тему «Сторінки із життя А. де Сент- Екзюпері, які справили на тебе враження».

3. Бесіда за змістом казки.

4. Словникова робота.

5. Аналіз алегорій,їх символіка.

6. Підсумок уроку.

7. Домашнє завдання.

                                                       Зміст уроку

Вступне слово.

Які риси зовнішності найяскравіше розривають внутрішній світ митця?

«Усміхнене обличчя, спокійний і ,здається трохи збентежений погляд …Коли читаєш його твори, мимоволі й обличчя читача набуває подібного виразу… Тоді очі з портрета ніби промовляють: «Шукайте мене в тому, що я пишу…» (оголошення теми уроку) Але, як додасть письменник «щоб писати, треба передусім жити…»

Запис теми і епіграфа уроку.

Слово про  письменника.

Як ви дізналися,автор прожив коротке, але яскраве, сповнене ризику жити. Він завжди намагався бути попереду, завжди готовий на все, відчуваючи свою відповідальність перед людьми.

«Бути людиною – це означає відчувати,  що ти за все відповідаєш» - життєве кредо письменника.

Але як могли поєднуватися в душі цієї мужньої людини дитина і дорослий? Спробуємо знайти відповідь у «Маленькому принці».

Бесіда за запитаннями:

  • чи замислились ви над тим, чому автор змальовує зустріч хлопчика з льотчиком пустелі?
  • А що таке пустеля?

     - А ще пустеля – це неможливість щось почути і бути почутим. Це і відстань, яка віддаляє людей одне від одного. Часом дорослі забувають, що колись були дітьми і живуть в іншому, своєму світі, який відрізняється від дитячого. Що відбувається з людиною, якщо вона дорослішає, але припиняє розвиватися духовно, втрачає кращі риси – доброту,дружелюбність, а отже, взаємопорозуміння, повагу.

Кажуть. Екзюпері був «садівником у пустелі життя» Які «дерева» він садив? Чому так важливо оволодіти професією «садівника».

Екзюпері мріяв вирощувати не просто – дерева, квіти, а красу. Він дуже шкодував,що немає садівників,які б доглядали людські душі. Можливо,він і став письменником, пробудити людські душі, він і став письменником, щоб пробудити людські душі, пробудити в них добро, справедливість і красу.

Бесіда за запитаннями по змісту казки:

1. Які почуття у вас виникли, коли ви вперше прочитали казку «Маленький принц»?

2. Чим викликані ваші почуття? Які думки з’явилися?

3. Екзюпері використовує художній прийом подорож. Що це дає для розуміння головної думки твору?

4. Ми дізнаємося з твору,як живуть люди на шести планетах і на планеті Земля. Чиїми очима ми дивимось на їхнє життя?

5. У художній літературі є такий прийом,коли всі події зображуються через сприйняття дитини. Що видно маленькому принцові такого. чого не бачать дорослі?

6. Чому. на вашу думку. автор вдається до зображення вигаданого, нереального, фантастичного світу?

7. Який основний настрій казки?

Словникова робота: алегорія, притча, казка.

Проблемні питання.

1. Що в житті людей хвилювало автора?

2. Що є добро і зло, життя і смерть, дружба і любов, сенс життя?

Ці питання і являються філософськими, вічними, які стоять перед людством.

Аналіз алегорій,їх символічне значення.

Завдання. Маленький принц – герой казки - не садівник. але ви бачите, як він ніжно піклується про троянду, яка росте на його планеті. як він її доглядає. І одночасно наполегливо воює з баобабами. В казці дуже багато алегорій. Що уособлює троянда, а що баобаби?

Підсумок відповідей приблизно:

троянда -  краса, жіночність, гордість, примхливість.

баобаби – зло, руйнування. непотріб.

Підсумок уроку.

Казка – попередження про небезпеку, яка загрожує красі. Автор хотів, щоб люди задумались над смислом свого життя і життя людства.

Домашнє завдання. Перечитати казку, підготувати розповідь на тему «Скільки людей, стільки планет».

docx
Додав(-ла)
Власенко Н Г
Додано
27 жовтня 2018
Переглядів
1644
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку