«Двадцять правил успішного вихователя»

Про матеріал
Щобефективновзаємодіяти з дітьми, реалізуватиособистийпотенціал, уникнути синдрому «професійноговигорання» радимо Вам ознайомитись з правилами успішноговиховання. Пам’ятайтеїх і час від часу повертайтеся до них, щобчерпатинаснагу для подальшоїуспішноїдіяльності.
Перегляд файлу

 

«Двадцять правил успішного вихователя»

 

 

1. Частішезгадуйте та проговорюйтепозитивнівідгуки про себе, запишітьїх  на аркушіпаперу, читайте їх у хвилининевдач, розчарувань і труднощів – вони допоможутьвідновитивіру в себе, а це – запорукаподоланнявсіхжиттєвихнегараздів.

 2.  Вправляйтеся у вербальному й візуальномувикладітворчихідей, проговорюйте, записуйте, замальовуйте все, щоспадає на думку з проблеми, над якоюрозмірковуєте. Цевідкриєнезнаніранішеможливостітворчоїдіяльності.

 3. Прагніть до співробітництва з колегами, налаштовуйтеся на спільнутворчудіяльність, шукайте в досвідікожногоцінне, цікаве, корисне.

 4.  За жоднихособистіснихобставин і переживань не знижуйтетрудовуактивність, боцезвужуєвашіможливості. Постійно й свідомо формуйте себе як активну, ініціативнуособистість.

 5.  Пам′ятайте: в кожному з нас закладеніфізичний, психічний і духовний «реактори», якілишевартозапустити, і вони допоможутьзлітати над рутиною, підніматимуть на висотусправжньоївеличі, здобутої  працею, наполегливістю, освіченістю та порядністю.

 6. Якщо ваше творченатхненняспіткала криза, спробуйте «переключатися», зустріньтеся з друзями, відвертопоговоріть з кимось, послухайтегарнумузику, погуляйте на свіжомуповітрі, відвідайтецеркву, займітьсяфізичноюроботою, впорядкуйтесвоїречі, виконайте комплекс фізичнийвправитощо. І рішенняприйдесаме собою, ніби «Випливе» з підсвідомості, «осяє».

 7.   Починайте день з фізичноїрозминки на свіжомуповітрі, в місці, де є хоча б кілька дерев. Цевідновитьпочуттяєдності з природою, розумінняскороминущостівсіхжиттєвихнегараздів, дасть заряд бадьорості та позитивно налаштуєсвідомість на весь день.

 8.  Вчітьсябачити себе очимадітей, намагайтесявикликати у них захоплення і бажання бути схожими на вас.

 9.   Частішевсміхайтесядітям і дорослим. Усмішка-цесвідчення того, що        вам приємноспілкуватися, разом творити, працювати.

 10.  Будуйтеспілкування з дітьми не «від себе», а «від них», тодідитина буде в радіусівашогопедагогічноговпливу, щозробитьможливоюміжособистіснуспівтворчість.

 11. Прагніть, щобпід час взаємодіїдітичастішечуливід вас схвалення, похвалу, заохочення. Завдякицьомумаленькіпартнеризв′язують з вашоюособистістювласніпозитивніпереживання, щопідвищуєїхнюдовіру до вас, стимулюєбажанняспілкуватися з вами.

 12. Вислуховуйтекожнудитину до кінця, не перебиваючи. Винагородаза        терпіння – мовленнєвіперлинки, несподіванізлетидитячої думки.

 13. Уникайте у взаємодії з вихованцямиштампів, стереотипнихреакцій на їхнюповедінку, формальноїоцінкирезультатівдіяльностірізнихдітей.

 14. Прагнітьподолати в собінегативні установки щододеякихдітей, намагайтесяпомітитипозитивне в кожному і постійнонагадуйтесобіце, реагуючи на їхнівчинки.

 15. Постійновдосконалюйтесвоємовлення, збагачуйтейогоновимиобразнимивисловами, викорінюйте слова-паразити, росіянізми, діалектизми.

 16.  Якщотрапилисянеприємності, не зациклюйтеся на них, «не прокручуйте» їх в уявізнову й знову. Проаналізуйтеситуацію, зробітьвисновки, щоб не повторюватиподібнихпомилок у майбутньому.

     Якщо не вдаєтьсязаспокоїтися, влаштуйтесобімаленькурадістьчизробітьприємнийподарунок: насолодітьсяспокоєм, розслабтеся,        роздивітьсянавколо, щобпомітитищосьтаке, чого не помічалираніше. Якщодозволяютькошти, пройдіться по крамничках і придбайтеприємну  дрібничку. Перегляньтесвій гардероб, укомплектуйте його по-новому, цедопоможевідвернутиувагувідважних думок, подаруйтеприємніхвилинионовлення, Сходіть до перукарні, в театр, кіно, музей, на виставутощо.

 17. Якщоякийсь «внутрішній голос» постійнонашіптує,щожиттяважке, працяневдячна, а здоров′явже не те, щобщосьзмінити й подолати, відшукайте у скарбничціпам′ятіприємнімоменти. Не забувайте, що ваша робота дужеважлива й значуща, бопов’язана з великою місією-формуваннялюдини. Якщо до професійногорозчаруванняпризвівконфлікт з кимосьізбатьківвихованців, не переносьтецю образу на        малюка, пам’ятайте, щовінні в чому не винний.

 18. Сильна людина, справжній Педагог на все, щовідбувається, реагує мудро, сприймаючиподію як сигнал до усвідомленоїадекватної  реакції,  а не привідвпадатиувідчай. Тожважливопоставити перед  собою двіосновні мети: стати сильним духом і навчитися бути щасливим. Людина, щодотримується таких поглядів, позбуваєтьсянеприємних думок, не очікуючи, поки вони саміполишатьїї. Але не тікаєвід         страху, подекудиможе й надуманого , а намагаєтьсязрозуміти, чогоможнаочікувати за найгіршоговаріантуплинуподій. Цебуваєдуженеприємно, затедопомагаєпозбутисятривоги, викликаноїневизначеністю, по свідомим страхом.

 19.  Шукаючивихід з будь-якоїситуації, не втрачайте свою гідність і не принижуйтечужу.

 20.  Вдумливо читайте і беріть на озброєння те, щоспівзвучне вашим відчуттям, думкам, принципам. Не зупиняйтеся у своємурозвиткуні на хвилину, бо за зупинкоючатуєрегрес в особистісномурозвитку й професійнійдіяльності.

docx
Додано
19 грудня 2021
Переглядів
272
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку