Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Про матеріал
Розробка уроку, який має на меті поглибити знання восьмикласників про вживання розділових знаків при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами.
Перегляд файлу

Конспект уроку з української мови у 8 класі

Тема: Двокрапка й тире при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами

Мета: поглибити знання учнів про узагальнювальні слова при однорідних членах речення, удосконалювати вміння правильно вживати розділові знаки, інтонувати речення з узагальнювальними словами; розвивати усне й писемне мовлення; виховувати любов до природи, до рідної землі

Тип уроку: урок формування вмінь і навичок

Обладнання: підручник, дидактичний матеріал

                                         Хід уроку

І. Організація класу до уроку.

ІІ. Актуалізація опорних знань (повторення відомостей про однорідні члени речення, про узагальнювальні слова в  реченнях з однорідними членами ).

ІІІ. Сприйняття та засвоєння матеріалу.

  1. Оголошення теми, мети та завдань уроку.
  2. Виконання завдань на закріплення матеріалу.

 

  1. Пояснювальний диктант. Записати речення, пояснити розділові знаки.

Земля України, небо й люди – усе мені рідне. На зло усім: і лживим патріотам, і ворогам – любіть її, святу. Сам Бог велів любити Україну. Від тебе все: і хліб, і весен перший цвіт, і срібний обрій, і криниця чиста, і серця жар, і мрій стрімкий політ, і за селом стежина серед жита.

  1. Робота в парах. За поданими схемами скласти й записати речення.

О,О,О – УС.

УС: О,О і О.

УС: О,О і О - …

  1. Виконання вправи 340.
  2. Робота в групах. Переписати текст, розставити розділові знаки, визначити стиль і тип мовлення, пояснити орфограми.

                                             

                                             У бібліотеці

Я люблю бувати тут. У цьому приміщенні зібралося найвишуканіше товариство письменники учені військові мандрівники представники різних видів мистецтв. Їх незриму хвилюючу присутність починаєш відчувати беручи до рук плоди їх натхненної праці. Відкриваєш книгу і поринаєш у таємничу глибінь віків. А мемуари військових артистів розповіді мандрівників усе це також не залишає байдужим. Кращі уми всього світу Європи й Америки Азії й Африки та Австралії завжди готові вступити зі мною  в тиху повчальну розмову.

  1. Зробити синтаксичний розбір речення.

І все це: і річка, і дерева, і трава – нагадувало мені далекі дні.

ІV. Підсумок уроку.

  • Для чого вживаються узагальнювальні слова при однорідних членах речення?
  • Якими є членами речення?
  • Де можуть стояти по відношенню до однорідних членів речення?
  • Які розділові знаки вживаються при них?

V. Домашнє завдання.

Повторити параграф 31, виконати вправу 338 або 344 (на вибір).

docx
Додано
21 березня 2020
Переглядів
2761
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку