Дж. Бойн "Хлопчик у смугастій піжамі"

Про матеріал
Розробка уроку призначена для вчителів зарубіжної літератури, які викладають у 7 класі загальноосвітньої школи.
Перегляд файлу

Тема уроку: Джон Бойн  «Хлопчик у смугастій піжамі». Образи дітей, їхня дружба. Ідея рівності представників різних національностей і народів у творі. Трагічний фінал як відображення злочинів фашизму.

Навчальна мета: навчати учнів висловлювати влане ставлення до порушених у творі проблем через характеристику головних героїв; показати протиставлення людяності світу насильства.

Розвиваюча мета: розвивати в учнів інтерес до читання, використовуючи текст та цитатний матеріал; критичне мислення учнів щодо прочитаного.

Виховна мета: виховувати в учнів почуттів дружби, співпереживання, відповідальності за власні вчинки,толерантного ставлення до представників різних національностей.

Теорія літератури: роман та його особливості.

Тип уроку: комбінований.

«Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться.

Не в наші дні й не в нашу історичну добу.»

Дж.Бойн

 

Перебіг уроку

І.Актуалізація опорних знань

Інтерактивна вправа «Думай - працюй – ділись!» ( робота в групах)

1 – ша група: Пригадайте, що таке сюжет твору. Визначте елементи сюжету роману.

Експозиція – переїзд сім’ї Бруно з Берліна до Геть – Звідси

Зав’язка – «це не дім, і він ніколи ним не буде»

Розвиток подій – «пригоди» Бруно

Кульмінація – Бруно зі Шмулем за загорожею

Розв’язка – знахідка батька Бруно.

2 – га група: Доведіть, що цей твір є романом.

-          Значний обсяг твору

-          Події розгортаються протягом тривалого часу

-          Велика кількість персонажів

-          Кілька сюжетних ліній і конфліктів.

3 – тя група: Визначте тему та ідею твору.

Тема: зображення нацистського світу очима дитини.

Ідея: кожна людина має однакову цінність.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Слово вчителя

В історії народів світу є події, які залишили глибокий слід у пам’яті людей. Саме до таких подій відноситься Друга світова війна. Про неї та про жахи фашистського режиму написано чимало книг та знято кінофільмів. Роман ірландського письменника Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі» присвячений саме цій темі, але він вирізняється незвичною подачею матеріалу. Тут про голокост – найстрашніший геноцид в історії людства – розповідається з уст дитини. Усі жахіття, що відбувалися в Німеччині у ті часи, автор показує через сприйняття  дев’ятирічного німецького хлопчика Бруно. В подальшому ми знайомимось з єврейською дитиною - Шмулем. Їхня дружба була незвичайною, а доля містичною та трагічною.

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Аналітична бесіда

- Як звати головного героя роману?

- Що ми про нього дізнаємося?

- Якими були стосунки Бруно з батьками та сестрою на початку твору?

- Що стало першим переломним моментом у житті Бруно?

- Що найдужче лякає хлопчика?

- Як складаються стосунки героя з родиною після переїзду?

- Що саме зацікавило Бруно за вікном?

- Що він робить, щоб розкрити таємницю?

- Чому зустріч з хлопчиком у смугастій піжамі, на ваш погляд, видається містичною?

- Чи можлива дружба між Бруно та Шмулем?

- Чому, на вашу думку, такі різні хлопчики стали друзями?

- Чи змінився внутрішній світ Бруно після спілкування з Шмулем?

- Що спонукало Бруно пробратися на територію табору?

-Знайдіть та прочитайте в тексті, до яких наслідків це призвело…

        2.   Проектна робота.

               Порівняльна характеристика Бруно та Шмуля

         Клас ділиться на 2 групи, діти отримують ватман із зображенням хлопчиків та набір слів для характеристики героїв. Учні вибирають слова і приклеюють на ватман. Представник із групи, на дошку, поміщає свою частину проекту, коментує і мотивує вибір своєї групи. До першої частини проекту, діти із другої групи, прикріплюють свій проект та коментують свій вибір. Спільно вирішують, та доповнюють проектну роботу, що ж поєднувало цих хлопчиків.

Изображение выглядит как текст, снимок экрана

Автоматически созданное описание

 

  1. Робота з епіграфом до уроку.

Слово вчителя

Звернімось до епіграфу нашого уроку

«Усе це сталося дуже давно й ніщо подібне більше не станеться.

Не в наші дні й не в нашу історичну добу.»

Дж.Бойн

Саме такими словами автор роману Джон Бойн закінчує свій твір.

          1. Використаймо метод проектування подій роману на сьогодення.

-Чи можемо ми сказати, що ті страшні події, з якими ми познайомилися на сторінках роману, залишилися в минулому?

На дошці 3 фото, які допоможуть вам дати правильну відповідь.

-          Фото бійців ЗСУ

-          Фото табору в Оленівці

-          Фото військових дій в Ізраїлі

 

ІV. Підбиття підсумків уроку.

  1. Клас ділиться на 2 групи.

Скласти сенкан до імен головних героїв: Бруно, Шмуль.

Бруно

Шмуль

 

Розумний, допитливий

самотній, добрий

Читає, досліджує, допомагає

 

працює, голодує, шукає

 

Не розуміє, що відбувається в країні

 

тяжке життя євреїв в таборі

товариш 

дитина

 

 

  1. Підсумкове слово вчителя.

Сьогодні ми знову доторкнулися до сторінок роману Джона Бойна «Хлопчик у смугастій піжамі». Це не просто чергова книга в нашому житті, вона нас наводить на роздуми, навчає і повчає, перш за все, бути людьми, цінувати життя, рідних та людей які нас оточують, незважаючи на національність та віру. Щоб людство не забувало про страшні наслідки війни, і робило все можливе щоб  ніхто, ніколи не переживав того, що випало на долю цих маленьких людей. Але, як бачимо, дійсність зовсім інша…

 

docx
Додано
30 січня
Переглядів
145
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку