Тема: Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Утвердження сімейних цінностей.
Мета: зацікавити учнів актуальними проблемами стосунків батьків і дітей; розвивати образне, асоціативне та критичне мислення; складати діалог; навички пошуково-дослідницької роботи.
Ключові компетентності: сприймати природу як ціннісну систему, усвідомлювати тісний зв'язок між людиною і навколишнім середовищем; усвідомлювати роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я.
Предметні компетентності: виразно читати твір в українському перекладі; висловлювати враження від прочитаного, а також емоції й почуття; визначати особливості розвитку сюжету; вирізняти в окремих епізодах підтекст, визначати прихований зміст висловлювання, обґрунтовувати свою думку; зіставляти твір з його екранізацією та інсталяціями.
Тип уроку: нетрадиційний (презентація міні-проєкту)
Хід уроку:
І. Організаційні моменти.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.
- Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій хороший настрій». Мені б хотілося, щоб кожен з вас через знання та активну діяльність на уроці зумів підняти собі і своїм товаришам настрій. Отож, посміхнімося, та запрошую до співпраці! Епіграфом до уроку візьмемо слова автора твору «Останній дюйм»
Дюйм – це крок назустріч один одному
– це та відстань, яку необхідно
пояснити, щоб розуміти один одного.
Інколи на це витрачають роки.
Дж. Олдрідж
Батьки і діти – це любов і сльози,
Це вічне щастя і одвічний біль,
Це сонце і тепло, сніги й морози,
Мед на вустах, й на вічні рани біль.
Батьки і діти, як часто ми не розуміємо один одного, говоримо майже різними мовами. Що розділяє батьків і дітей? Вік? Погляди на життя? Як треба жити? А чи можливе подолання відстані між людьми? Саме на це проблемне та актуальне питання ми і дамо відповідь.
ІІІ. Презентація творчо-дослідницького міні-проєкту.
Демонстрація відео із кінофільму, гра «Стоп кадр!».
Вчитель: Діти, то чому виникає непорозуміння, відчуження між дорослими і дітьми, що в таких випадках стоїть між ними? (Відповіді дітей: недовіра, самотність, байдужість, зрада, конфлікти, непорозуміння, відчуження).
Фанфік – різновид творчості шанувальників популярних творів, заснований на оригінальному творі.
За моїм початком, на основі оповідання, твору, продовжіть діалог:
… Відчинились двері, і на порозі з’явилась мати.
(3 хв. на написання. Зачитування 2-3 діалогів)
На жаль, проблема відчуження існує і сьогодні. Давайте разом створимо власний рецепт досягнення успіху у стосунках і різними людьми. У чому він полягає? (разом з учнями)
(учень читає вірш «Коли здається жити неспромога…»)
Цей рецепт ви обов’язково приготуєте з вашими батьками і він стане коронною стравою у вашій сім’ї.
Заключне слово вчителя: Долати проблеми треба. Не бійтеся зробити перший крок для примирення, показуючи свою любов, розуміння, терпіння… Після трудового дня, обов’язково поцілуйте своїх батьків, подякуйте за те, що вони є, що вони захищають вас, піклуються. І батькам теж треба подякувати вам, адже «дитина народжує батьків». Приносьте один одному радість, це так мало і так багато водночас:
Одвічна тема – це батьки і діти,
Де всюди поруч радість і журба.
Тут завжди є причина порадіти,
І місце є для щастя і добра.
IV. Рефлексія.
Давайте подумки перегорнемо сторінки оповідання, згадаємо ключові моменти, замислимося над тим, про що йшла мова на уроці… і скажемо одним прикметником про нашу зустріч: хвилююча ….
V. Д/з. Виписати символи твору.