Дж.Олдрідж "Останній дюйм". Утвердження сімейних цінностей

Про матеріал
Конспект уроку із зарубіжної літератури в 7 класі за темою "Джеймс Олдрідж "Останній дюйм". Проблема взаємин між батьками і дітьми. Утвердження сімейних цінностей»
Перегляд файлу

Тема: Дж. Олдрідж «Останній дюйм». Утвердження сімейних цінностей.

Мета: зацікавити учнів актуальними проблемами стосунків батьків і дітей; розвивати образне, асоціативне та критичне мислення; складати діалог; навички пошуково-дослідницької роботи.

Ключові компетентності: сприймати природу як ціннісну систему, усвідомлювати тісний зв'язок між людиною і навколишнім середовищем; усвідомлювати роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я.

Предметні компетентності: виразно читати твір в українському перекладі; висловлювати враження від прочитаного, а також емоції й почуття; визначати особливості розвитку сюжету; вирізняти в окремих епізодах підтекст, визначати прихований зміст висловлювання, обґрунтовувати свою думку; зіставляти твір з його екранізацією та інсталяціями.

Тип уроку: нетрадиційний (презентація міні-проєкту)

Хід уроку:

І. Організаційні моменти.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку.

- Нідерландський філософ Бенедикт Спіноза говорив: «Якщо ви хочете, щоб життя посміхалося вам, подаруйте йому свій хороший настрій». Мені б хотілося, щоб кожен з вас через знання та активну діяльність на уроці зумів підняти собі і своїм товаришам настрій. Отож, посміхнімося, та запрошую до співпраці!  Епіграфом до уроку візьмемо слова автора твору «Останній дюйм»

Дюйм – це крок назустріч один одному

– це та відстань, яку необхідно

пояснити, щоб розуміти один одного.

Інколи на це витрачають роки.

Дж. Олдрідж

Батьки і діти – це любов і сльози,

Це вічне щастя і одвічний біль,

Це сонце і тепло, сніги й морози,

Мед на вустах, й на вічні рани біль.

Батьки і діти, як часто ми не розуміємо один одного, говоримо майже різними мовами. Що розділяє батьків і дітей? Вік? Погляди на життя? Як треба жити? А чи можливе подолання відстані між людьми? Саме на це проблемне та актуальне питання ми і дамо відповідь.

ІІІ. Презентація творчо-дослідницького міні-проєкту.

  1. Учениця читає давньогрецьку легенду про глину;
  2. Учні презентують кросворди, ребуси, кросенси.
  3. Визначення переможця. Переможець на основі свого кросворду проводить бліц-опитування «Я знаю, а ти?».

Демонстрація відео із кінофільму, гра «Стоп кадр!».

Вчитель: Діти, то чому виникає непорозуміння, відчуження між дорослими і дітьми, що в таких випадках стоїть між ними? (Відповіді дітей: недовіра, самотність, байдужість, зрада, конфлікти, непорозуміння, відчуження).

  1. Дискусія: Чи є майбутнє у стосунках Бена та Деві? Невже була потрібна екстремальна ситуація, щоб наші герої змогли розгледіти один одного? (відповіді дітей) … Так, інколи треба потрапити в складну ситуацію, щоб подолати стіну непорозуміння в стосунках.
  2. Хвилина творчості. Діти, давайте спробуємо уявити продовження оповідання, де герої зрушують стіну відчуження, долаючи останній дюйм.

Фанфік – різновид творчості шанувальників популярних творів, заснований на оригінальному творі.

За моїм початком, на основі оповідання, твору, продовжіть діалог:

  • Деві, ти справжній герой. Тобі таки вдалося подолати останній, вирішальний дюйм, який врятував нам обом життя.
  • Батьку, це завдяки тобі. Без тебе я б не впорався…

… Відчинились двері, і на порозі з’явилась мати.

  • Мамо, це ти? Ти повернулась? Ти більше не покинеш нас?

(3 хв. на написання. Зачитування 2-3 діалогів)

  1. Звернення до епіграфу.
  • Автор своєрідно вирішує проблеми батьків і дітей. Він відправляє героїв в екстремальну ситуацію, де перед обличчям смерті герої розуміють, що вони рідні: батько і син не лише по крові, а і мають душевну близькість. Вони здолали останній дюйм, який віддаляв їх один від одного протягом років.

На жаль, проблема відчуження існує і сьогодні. Давайте разом створимо власний рецепт досягнення успіху у стосунках і різними людьми. У чому він полягає? (разом з учнями)

  • Знаходити порозуміння;
  • Бути уважними і терплячими;
  • Не впадати у відчаї;
  • Ніколи не втрачати бажання жити;
  • Вникати в проблеми близьких людей;
  • Повірити в себе;
  • Пам’ятати: найдорожче – це життя!

(учень читає вірш «Коли здається жити неспромога…»)

Цей рецепт ви обов’язково приготуєте з вашими батьками і він стане коронною стравою у вашій сім’ї.

  1. Даючи відповіді на проблемне питання, робимо такі висновки (в зошит записати):
  1. Взаємини між батьками і дітьми – це завжди серйозна проблема.
  2. Найстрашніше за все – байдужість, стіна непорозуміння, незнання одне одного.
  3. Найбільше залежить від батьків, тому що в них більший життєвий досвід.
  4. Треба пам’ятати, що кожна людина – це світ. І цей світ потрібно поважати.

Заключне слово вчителя: Долати проблеми треба. Не бійтеся зробити перший крок для примирення, показуючи свою любов, розуміння, терпіння… Після трудового дня, обов’язково поцілуйте своїх батьків, подякуйте за те, що вони є, що вони захищають вас, піклуються. І батькам теж треба подякувати вам, адже «дитина народжує батьків». Приносьте один одному радість, це так мало і так багато водночас:

Одвічна тема – це батьки і діти,

Де всюди поруч радість і журба.

Тут завжди є причина порадіти,

І місце є для щастя і добра.

IV. Рефлексія.

Давайте подумки перегорнемо сторінки оповідання, згадаємо ключові моменти, замислимося над тим, про що йшла мова на уроці… і скажемо одним прикметником про нашу зустріч: хвилююча ….

V. Д/з. Виписати символи твору.

docx
Додано
2 березня 2023
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку