20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Дж.Р. Кіплінг.Казка "Мауглі".Перша подорож у Джунглі

Про матеріал
Матеріа покликаний ознайомити учнів.з сюжетом твору, системою образів. Розвиває навички виразного читання в особах. Виховує прагнення допомагати слабшому.
Перегляд файлу

 

 

 

 

Джозеф Редьярд Кіплінг – народжений природою

 

Казка ,,Мауглі.

Перша подорож у Джунглі

 


Мета: ознайомити учнів з основними фактами біографії Дж. Р. Кіплінга, творчою спадщиною, розглянути сюжет і систему образів казки Мауглі, розвивати навички виразного читання в особах, виховувати у дітей бажання прийти на захист слабших.

 Обладнання: портрет Р. Кіплінга,текст казки «Мауглі», ілюстрації на яких зображено природу Індії, ілюстрації до казки.             

 Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

 

Вибирай письменника так, як ти вибираєш друга.

Англійське прислів’я

 

ХІД УРОКУ

 

  1. Підготовка до сприйняття навчальної теми.

Вчитель: Ви звичайно знайомі з чемним і допитливим слоненям, якого крокодил ухопив за носа і зробив із нього довгий хобот (ілюстрація), а ще, мабуть, бачили мультфільм про пригоди мангуста Ріккі-Тіккі-Таві та маленького хлопчика Мауглі, який став володарем Джунглів.

Тоді ви повинні знати, що людиною, яка дала життя цим героям є Джозеф Редьярд Кіплінг – англійський письменник.

  1. Оголошення теми, мети, епіграфа уроку.

 

 Розповідь вчителя про письменника

Дж. Р. Кіплінг народився 1815р. в Помбеї – одному з найбідніших міст Індії, яка у ХІХст. Була Британською колонією. Батько майбутнього письменника працював у Локарському музеї, а мати була відомою на той час поетесою.

Найкращу пору життя – дитинство Редьярд провів серед надзвичайної природи Сходу, поряд смаглявих людей в білосніжному вбранні, які розповідали хлопчикові старовинні легенди.

Саме в Індії він дізнався про Вежу Забуття і дітей які виросли серед Джунглів, у зграях диких тварин.

Перші дитячі враження, почуті історії і лягли в основу майбутніх творів, а першим серед таких – є казка «Мауглі»

Сьогодні ми зупинимося саме на цій літературній казці.

ІІІ. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу

 

3.1. Бесіда на повторення

- Який твір називається казкою?

- На які дві великі групи поділяються казки?

- Чим відрізняються літературні казки від народних?

3.2. Слово вчителя

Літературна казка  «Мауглі» - її ще називають повістю укладена із двох «Книг Джунглів». Головним її героєм є Мауглі – «людське дитинча», виховане вовчицею за законами Джунглів. Отже, меленьке людське дитинча, яке воно?

3.3. Робота з підручником

Вчитель: Діти, знайдіть і зачитайте портрет маленького Мауглі, коли він вперше з’явився біля печери Батька Вовка.

3.4. Запитання до учнів?

 Яке ваше перше враження від Мауглі?

3.5. Гра «Я бачу майбутнє»

 Вчитель: З цього самого моменту, коли Мауглі з явився біля вовчої печери, давайте уявимо, що продовження казки немає і подумаємо, що чекає Мауглі далі, яке у нього майбутнє?

(відповіді учнів)

Як бачите, ви всі поєднали долю манглі з долею сім ї вовків. То давайте повернемося назад і поступово пройдемо шлях маленького хлопчика  Мауглі.

3.6. Виразне читання учнями тексту «ланцюжком»

Учні читають текст від фрази «На  Сіонійські гори впав тихий вечір…» до фрази «… І якщо добре подумати, то так воно і мало бути.»

3.7. Словникова робота

Сказ-                                           Сіонійські Гори-

Джунглі-                                      Закон Джунглів-

3.8 Бесіда за прочитаним

- Який час для ловів вибрав Батько Вовк?

- Скільки вовченят жило у сім ї вовків?

-Хто завітав до сім ї вовків?

-Як поводив себе шакал Табакі?

-На кого полював тигр?

-До кого прибилося людське дитинча?

-Чого вимагав від вовків Шер-Хан?

-Як повелася у цій ситуації Мати-Вовчиця?

9. Виразне читання в особах.

Зачитати діалог Матері-Вовчиці і Шер-Хана?

10.Запитання до учнів

-Що змусило Матір-Вовчицю кинутися на захист людського дитинчати?

11. Заключне слово вчителя

Мати-Вовчиця, підкоряючись споконвічному інстинкту матері, стала на захист дитини, байдуже-своєї чи чужої. Вона стала на захист слабшого, того,хто потребував допомоги. З цього моменту її доля стала тісно пов’язана з долею Мауглі. Тварина стала найближчою істотою людині. Та у житті буває й інакше: часто людина стає непримиренним ворогом людини і природи. Але про це - іншим разом…

   Закріплення вивченого матеріалу

  1. Підсумкова бесіда
  • Чи зацікавила вас казка? Чим?
  • З якими героями цієї казки ви познайомилися на сьогоднішньому уроці?
  • Чи зацікавила вас постать Шер-Хана? Та його підлабузника Табакі?
  • Які почуття викликали у вас ці герої?
  1. Узагальнення результатів бесіди вчителем

Указці багато героїв. І всі вони різні: добрі і злі, чесні та підлі. Як вони живуть, як ладять між собою, як ставляться до головного героя - дізнатися на наступному уроці.

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Дочитати казку до кінця.
  2. Виписати з тексту Закони Джунглів і запам’ятати їх.
doc
Додано
17 травня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку