Джозеф Редьярд Кіплінг – народжений природою
Казка ,,Мауглі”.
Перша подорож у Джунглі
Мета: ознайомити учнів з основними фактами біографії Дж. Р. Кіплінга, творчою спадщиною, розглянути сюжет і систему образів казки Мауглі, розвивати навички виразного читання в особах, виховувати у дітей бажання прийти на захист слабших.
Обладнання: портрет Р. Кіплінга,текст казки «Мауглі», ілюстрації на яких зображено природу Індії, ілюстрації до казки.
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Вибирай письменника так, як ти вибираєш друга.
Англійське прислів’я
ХІД УРОКУ
Вчитель: Ви звичайно знайомі з чемним і допитливим слоненям, якого крокодил ухопив за носа і зробив із нього довгий хобот (ілюстрація), а ще, мабуть, бачили мультфільм про пригоди мангуста Ріккі-Тіккі-Таві та маленького хлопчика Мауглі, який став володарем Джунглів.
Тоді ви повинні знати, що людиною, яка дала життя цим героям є Джозеф Редьярд Кіплінг – англійський письменник.
Розповідь вчителя про письменника
Дж. Р. Кіплінг народився 1815р. в Помбеї – одному з найбідніших міст Індії, яка у ХІХст. Була Британською колонією. Батько майбутнього письменника працював у Локарському музеї, а мати була відомою на той час поетесою.
Найкращу пору життя – дитинство Редьярд провів серед надзвичайної природи Сходу, поряд смаглявих людей в білосніжному вбранні, які розповідали хлопчикові старовинні легенди.
Саме в Індії він дізнався про Вежу Забуття і дітей які виросли серед Джунглів, у зграях диких тварин.
Перші дитячі враження, почуті історії і лягли в основу майбутніх творів, а першим серед таких – є казка «Мауглі»
Сьогодні ми зупинимося саме на цій літературній казці.
ІІІ. Сприйняття і засвоєння нового матеріалу
3.1. Бесіда на повторення
- Який твір називається казкою?
- На які дві великі групи поділяються казки?
- Чим відрізняються літературні казки від народних?
3.2. Слово вчителя
Літературна казка «Мауглі» - її ще називають повістю укладена із двох «Книг Джунглів». Головним її героєм є Мауглі – «людське дитинча», виховане вовчицею за законами Джунглів. Отже, меленьке людське дитинча, яке воно?
3.3. Робота з підручником
Вчитель: Діти, знайдіть і зачитайте портрет маленького Мауглі, коли він вперше з’явився біля печери Батька Вовка.
3.4. Запитання до учнів?
Яке ваше перше враження від Мауглі?
3.5. Гра «Я бачу майбутнє»
Вчитель: З цього самого моменту, коли Мауглі з явився біля вовчої печери, давайте уявимо, що продовження казки немає і подумаємо, що чекає Мауглі далі, яке у нього майбутнє?
(відповіді учнів)
Як бачите, ви всі поєднали долю манглі з долею сім ї вовків. То давайте повернемося назад і поступово пройдемо шлях маленького хлопчика Мауглі.
3.6. Виразне читання учнями тексту «ланцюжком»
Учні читають текст від фрази «На Сіонійські гори впав тихий вечір…» до фрази «… І якщо добре подумати, то так воно і мало бути.»
3.7. Словникова робота
Сказ- Сіонійські Гори-
Джунглі- Закон Джунглів-
3.8 Бесіда за прочитаним
- Який час для ловів вибрав Батько Вовк?
- Скільки вовченят жило у сім ї вовків?
-Хто завітав до сім ї вовків?
-Як поводив себе шакал Табакі?
-На кого полював тигр?
-До кого прибилося людське дитинча?
-Чого вимагав від вовків Шер-Хан?
-Як повелася у цій ситуації Мати-Вовчиця?
9. Виразне читання в особах.
Зачитати діалог Матері-Вовчиці і Шер-Хана?
10.Запитання до учнів
-Що змусило Матір-Вовчицю кинутися на захист людського дитинчати?
11. Заключне слово вчителя
Мати-Вовчиця, підкоряючись споконвічному інстинкту матері, стала на захист дитини, байдуже-своєї чи чужої. Вона стала на захист слабшого, того,хто потребував допомоги. З цього моменту її доля стала тісно пов’язана з долею Мауглі. Тварина стала найближчою істотою людині. Та у житті буває й інакше: часто людина стає непримиренним ворогом людини і природи. Але про це - іншим разом…
Закріплення вивченого матеріалу
Указці багато героїв. І всі вони різні: добрі і злі, чесні та підлі. Як вони живуть, як ладять між собою, як ставляться до головного героя - дізнатися на наступному уроці.
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ