Джанні Родарі. "Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша

Про матеріал
Джанні Родарі. "Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша
Перегляд файлу

Тема. Джанні Родарі (1920 – 1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ  

широти світу і прагнення до його відкриття

 

Мета: ознайомити учнів  із біографією і творчістю Дж. Родарі; поглибити знання учнів про ліричний твір та його особливості; розвивати в учнів навички аналізу поетичного тексту, уміння характеризувати образ ліричного героя; сприяти розвиткові читацького кругозору у школярів.

 

Обладнання: портрет Джанні Родарі, виставка книг письменника, презент-тація «Дива Італії»,  ілюстрації до творів, дитячі малюнки, листівки.

 

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

                                           

                                                Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

Діти, сьогодні ми з вами перенесемося до чудової країни. Це батьків-щина відомого письменника Джанні Родарі. Але, щоб дізнатися що це за країна, вам потрібно буде відгадати питання вікторини.

Вікторина

1. Головна думка, яка узагальнює смисловий та образно-емоційний зміст твору.

2. Узагальнена основа змісту художнього твору, те, про що в цілому йдеться в ньому.

3. Різке риторичне протиставлення образів, станів або понять, пов'язаних між собою внутрішнім змістом або загальним пристроєм.

4. Один із трьох, нарівні з епосом та драмою, родів художньої літератури та мистецтва, в якому у формі  переживань осмислюється сутність людського буття.

5. Зміна звичайного (нормального) порядку слів у реченні з метою виділення тих чи інших його членів; порушення звичайного порядку слів, зумовлене логічними, стилістичними або ритмічними вимогами.

6. Віршований стиль; двоскладова стопа з наголосом на другому складі.

 

Ідея, тема, антитеза, лірика, інверсія, ямб                ІТАЛІЯ

 

Бесіда.

     Назвіть слова, які асоціюються у вас із Італією?

Які цікаві факти вам відомі про цю країну?

Яких відомих італійців ви знаєте?

Що є спільного у італійців та українців?

Яке місто в Італії ви хотіли б відвідати і чому?

     Які твори Дж. Родарі вам знайомі з дитинства?

 

 

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Сьогодні, діти, ви познайомитесь із чудовим поетом і казкарем, автором багатьох книг, якими зачитуються і дорослі, і діти. Він, як і кожна дитина, жив мрією про незвичайне й таємниче і був переконаний, що цікаві історії та казки допомагають людям стати кращими, щирішими, добрішими. Це італійський письменник ХХ століття Джанні Родарі. Сподіваюсь, що і ви станете прихильниками його творчості, коли дізнаєтесь про його життєвий та творчий шлях, прочитаєте хоч декілька творів Джанні Родарі, сповнених дивовижних пригод і подорожей, які здійснюють не менш незвичайні персонажі.

 

ІV. Повідомлення теми та мети уроку.

 

V. Засвоєння нових знань.

 

  1. Повідомлення дитини про життя і творчість Джанні Родарі.
  2. Перегляд відео https://www.youtube.com/watch?v=0OriRsO-eew
  3. Гра «Не повтори мене»  (учні  одним реченням розповідають, що вони запам’ятали про Джанні Родарі).

 

Слухання вірша «Листівки з видами міст»  https://www.youtube.com/watch?v=8UtEXQtuGHA

   

Повідомлення дитини «Історія листівок».

Повторне читання вірша учнями «ланцюжком».

 

Словникова робота, обмін враженнями про прочитане.

Гавань — природно захищена від вітру, хвиль, течій і льодоходу частина океану, моря, річки, зручна для стоянки суден. В гавані були причали для суден — міських і приватних, судоремонтні майстерні, складські будівлі

Гондо́ла (Венеціанська гондола) — традиційний венеціанський грібний човен. Є одним з символів Венеції.

Гулі — веселе, з розвагами, танцями і т. ін. проведення часу.

 

Перегляд презентації «Дива Італії» ( Рим, Ватикан, Капітолій, Колізей, Форум, Мілан, Пізанська вежа, Венеція, Неаполь, Везувій).

 

Ідейно – художній аналіз поезії.

Про що йде мова у вірші?

Розкажіть, що зображено на листівках, які описує автор.

Якими змальовано італійські міста?

Який художній прийом використовує автор у вірші?

Символом чого виступає у вірші листівка?

Із скількох строф складається вірш Джанні Родарі?

На які частини за змістом можна поділити вірш? Про що у кожній з них   йдеться?

Визначте головну думку вірша.

(уславлення краси й різноманітності світу, прагнення до його відкриття та пізнання; висловлення співчуття простим трудівникам, чиєю працею створюється усе багатство; наголошення на необхідності соціальної справедливості та вмінні підходити до оцінки життєвих явищ різнобічно).

 

 Яким ліричний герой побачив світ «без глянцю»?

 Пригадайте, кого ми називаємо ліричним героєм?

 

Ліричний герой — суб'єкт висловлювання в ліричному творі. «Ліричний герой» — це образ, що виникає в уяві читача під враженням висловлених у творі почуттів, переживань, роздумів. Ліричний герой не обов'язково тотожний з автором. Через нього автор або передає власні почуття, або ж просто відображає переживання певної якості.

 

Робота в групах.

1 ряд. Схарактеризуйте образ ліричного героя, використовуючи цитати твору:

Не вірю я чужим речам

Вірю я своїм очам                                                     

Дозвольте самому розглянуться

Сам подивлюся                                

Сам я побачу

Сам я узнаю

 

(Вміє цінувати красу, відчуває неосяжність світу, прагне до його відкриття, співчуває знедоленим, хоче справедливості, небайдужий, до всього намагається долучитися сам, хоче іншим допомогти зрозуміти,що за працю повинна бути гідна винагорода).

 

2 ряд. Скласти словник почуттів ліричного героя.

Захоплення         радість           сумнів          недовіра          співчуття         сум

 

3 ряд. Знайдіть  художні засоби, які використовує Дж. Родарі у вірші.

Епітети:      «блискучі»,«безжурні», «славетні», «розкішні»

Метафора:      «Венеція-краля»

Анафора:        «Хто…»

Антитеза:       Скаче – плаче, робить – байдикує

Перелічення:  «Рим – Колізей,Капітолій і Форум…»

Риторичні запитання: «А глянь за картинки – чи так воно вийде?», «Чи справді в Венеції тільки й роботи – Гондоли ганять і співать без турботи?», «Чи справді безжурні неаполітанці Тільки те й знають, що гулі  і танці?»

Інверсія: «Купує в Італії кожен турист», «Не вірю я…», «Хай сам я побачу»

 

VІ. Підсумки уроку.

    Заключне слово вчителя

      Сьогоднішня подорож підходить до кінця. Ми з вами побували в прекрасній країні – Італії, познайомилися з творчістю Дж. Родарі, проаналізувати його поезію «Листи з видами міст». Розглядаючи листівки з видами міст, ми відчуваємо неосяжність світу, його звабливість, прагнемо до його відкриття та дослідження. Я думаю,  що ви збагатили себе досвідом попередніх поколінь, красою творіння рук людських, життєвою мудрістю розуміння справжньої краси та справедливості.

 

VІІ. Домашнє завдання (за вибором учня)

 1. Написати твір-мініатюру «Про що може розповісти листівка?»

 2.Виготовити листівку з видом українських міст і підготувати до неї коментар.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
doc
Додано
27 серпня 2021
Переглядів
5771
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку