Календарно- тематичне планування уроків зарубіжної літератури 6-й клас
I-й семестр побудовано за матеріалами підручника О.М.Ніколенко, Т.М. Конєва, О. В. Орлова, відповідає Програмі для загальноосвітніх навчальних закладів
(зі змінами, затвердженими наказом МОН від 07.06.2017 № 804)
Авторський колектив під керівництвом О. М. Ніколенко
Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
6 клас
І семестр
ЗА ПРОГРАМОЮ: Зарубіжна література. 5 – 9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Видавничий дім «Освіта», 2017 року
(керівник авторського колективу Ніколенко О. М.)
№
|
Розділ, тема уроку
|
|||||||
Вступ |
||||||||
1.
|
Література як вид мистецтва. Художній образ. Художній образ, початкові поняття про традиційний образ, вічний образ.
|
1 |
|
НЛ-1,2
|
|
|||
2.
|
Специфічні ознаки різних видів мистецтва. Вічні образи в літературі й мистецтві. Традиційні образи українського і зарубіжного фольклору. Особливості зображення одного й того самого образу в різних видах мистецтва.
|
1 |
|
|||||
Міфи народів світу |
||||||||
3. |
Поняття про міф. Основні тематичні групи міфів (про створення і будову світу, про героїв, календарні та ін.). Відображення єдності людини й природи в міфах різних народів. Популярні міфологічні образи, сюжети, мотиви різних народів
|
1 |
|
НЛ-1,2, 3,4
НЛ-2,3
НЛ-2,3
НЛ-1,3
НЛ-2,3 НЛ-1,3
|
|
|||
4. |
Грецькі міфи. Міф про Прометея. Велич подвигу Прометея, його самопожертва заради людей. Уславлення цивілізації.
|
1 |
|
|||||
5. |
Міфи про Геракла. Поетизація в образі Геракла могутності й мужності, що покликані на боротьбу зі злом.
|
1 |
|
|||||
6. |
Пояснення природних циклів у міфі «Деметра і Персефона». Зображення одвічної мрії людства про крила в міфі «Дедал і Ікар».
|
1 |
|
|
||||
7.
|
Позакласне читання №1. Давньогрецькі міфи. «Орфей і Евридіка», «Нарцис».
|
1 |
|
|
||||
8.
|
Індійські міфи. Творення. Про створення ночі. Про потоп. Про золоті часи.
|
1 |
|
|
||||
9. |
Єгипетські міфи. Ра та Апоп. Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет.
|
1 |
|
|||||
10. |
Розвиток мовлення №1 (письмово). Твір на основі особистих вражень «Мій улюблений міфологічний герой». |
1 |
|
|||||
Мудрість байки |
|
|||||||
11
|
Байка як літературний жанр, її характерні ознаки, особливості художньої будови, повчальний зміст. Езоп. «Лисиця і виноград», «Вовк і Ягня», «Крук і лисиця», «Мурашки й Цикада». Поєднання конкретного і загального в байках Езопа. Втілення людських якостей (працелюбність, розум, хитрість, дурість, жорстокість, лінощі та ін.) в алегоричних образах. Мораль байок Езопа. |
1 |
|
НЛ-1,2,3
НЛ-1,2,3 |
|
|||
|
||||||||
12 |
Іван Андрійович Крилов (1769-1844). «Квартет», «Бабка й Муравель», «Вовк і Ягня». Моральні проблеми в байках І. А. Крилова. Яскравість алегоричних образів. |
1 |
||||||
13 |
Виразне читання байок напам’ять. |
1 |
||||||
14 |
Контрольна робота №1 Вступ. Міфи народів світу. Мудрість байки. Тест. |
1 |
|
|||||
15 |
Розвиток мовлення №2 (усно). Складання порівняльної характеристики байок Езопа, І. А. Крилова та українських байок. |
1 |
|
|
||||
Пригоди і фантастика |
||||||||
16 |
Жуль Верн. «П’ятнадцятилітній капітан». Тема духовного випробування людини в романі Ж. Верна. |
1 |
|
НЛ-1,2,4
НЛ-1,2,4
НЛ-2,4
НЛ-1,2,4 |
|
|||
17-18 |
Образ Діка Сенда, моральні якості героя, його мужність і людяність. Дік Сенд і його друзі.
|
2 |
|
|||||
19 |
Дік Сенд і Негоро. Проблема рабства в романі.
|
1 |
|
|||||
20 |
Позакласне читання №2. Даніель Дефо. «Життя і незвичайні та дивовижні пригоди Робінзона Крузо». Життя людини у гармонії з природою. Робінзон Крузо як втілення відваги, розуму і працьовитості. |
1 |
|
|
||||
21 |
Самостійна робота. |
1 |
|
|
||||
22 |
Чарльз Діккенс (1812-1870). «Різдвяна пісня в прозі». Подорож у часі й просторі Скруджа. Сюжет і композиція повісті. |
1 |
|
|
||||
23 |
Динаміка образу Скруджа, причини його духовного переродження.
|
1 |
|
|||||
24 |
Значення образу Різдва у творі. Втілення сюжету і мотивів повісті Ч.Діккенса у мистецтві. |
1 |
|
|||||
25 |
Елементи фольклору (казки, пісні). Традиції фольклору у творі Ч.Діккенса. |
1 |
|
|||||
26 |
Контрольна робота №2. Твір-роздум за повістю Ч.Діккенса «Що в житті людини найцінніше?» |
1 |
|
|
||||
27 |
М.В. Гоголь і Україна, музеї М.В. Гоголя в Україні (Полтавщина). Висловлювання українських митців про творчість М. В. Гоголя. «Ніч перед Різдвом». Народні традиції та звичаї у творі.
|
1 |
|
|
||||
28-29 |
Тема кохання. Образи Оксани і Вакули. Роль фантастики в повісті.
|
2 |
|
|||||
30 |
Елементи фольклору (традиційні образи – відьма, чорт, місяць та ін.; різдвяні символи; елементи казки).
|
1 |
|
|||||
31 |
Контрольна робота №3. Пригоди і фантастика. Ч. Діккенс. М. Гоголь.
|
1 |
|
|||||
32 |
Підсумки. Узагальнення і систематизація навчального матеріалу за семестр
|
1 |
|
|||||
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||