Джек Лондон "Жага до життя". Характеристика героїв твору. Знаяення назви оповідання

Про матеріал

Розробка уроку допоможе вчителеві навчити учнів стисло переказувати зміст оповідання, давати оцінку вчинкам та характеризувати внутрішній світ персонажів твору; розвивати критичне мислення, усне зв'язне мовлення;виховувати в учнів мужність, сміливість, вірність у дружбі, гуманне ставлення до людей.

Перегляд файлу

Зарубіжна література, 6 клас

Тема: Характеристика героїв твору. Значення назви оповідання. (за оповіданням Джека Лондона «Любов до життя»)

 Мета: навчити учнів стисло переказувати зміст оповідання, давати

            характеристику героєві твору;

            розвивати усне зв’язне мовлення;

            виховувати в учнів мужність, сміливість, вірність у дружбі, гуманне

           ставлення до людей.

Обладнання: портрет Джека Лондона, політична карта світу, карта великих відкриттів, ілюстрації та учнівські малюнки до твору, схеми, діаграми для порівняльної характеристики персонажів, «Кола Вена».

Тип уроку: урок-подорож

Епіграф:   « Справжнє призначення людини -  жити…»

Результат боротьби з живою природою ніколи не відомий наперед.

 Джек Лондон

Боротьба не за золото, а за людину…

Хід уроку

  1. Організація класу

Продзвенів уже дзвінок. Розпочнемо наш урок.

  • Як ви думаєте, якими я хочу вас бачити на уроці?

У – уважними

Р – розумними

О- організованими

К – кмітливими

  • Повідомлення теми і мети уроку  – в зошит

… Будемо вчитися  стисло переказувати зміст, характеризувати головних персонажів, відновлювати послідовність подій твору, спробуємо з’ясувати, що є найголовнішим в житті людини.

  • Д/З на наст. Раз.
  • Дати відповідь на запитання ст. 151
  • Висловлювання: Оповідання «Жага до життя» допомогло мені зрозуміти…
  • Епіграф. Як ви розумієте цей вислів?

1 Вступне слово вчителя.

На попередньому уроці, ми з вами  познайомилися з біографією відомого американського письменника Джека Лондона. Ім’я якого пов'язане із захоплюючими оповіданнями про сильних людей, що кидали виклики долі, боролися із суворою природою Півночі.

  • Перевірка Д/з  
  • Малюнки (малюнок, що ілюструє фрагмент тексту, що справив найбільше враження )
  • Літературний диктант (допоможе перевірити 2 етап д\з)
  • Рідна країна Джека Лондона? (Америка)
  • Справжнє ім’я письменника  (Джон Ґріффіт Че́йні)
  • Жанор твору «Жага до життя» (оповідання)
  • Скільки дійових осіб у творі? (2)
  • Чи має головний герой ім’я? (Ні)
  • Скільки сірників було у героя (67)
  • З якою твариною людина вступає у двобій? (вовк)

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

Вчит Сьогодні я пропоную вам  продовжити подорож суворою землею Північної Аляски, яка виховувала мужніх,  владних, суворих людей.

Спробуємо з’ясувати, чи є в умовах суворої природи місце доброті, людяності та що стає найціннішим для людини в екстремальних ситуаціях.

  • Буктрейлер «Жага до життя»

А ми вже прочитали, тому й спробуємо з’ясувати, що допомогло героєві вижити і що є найголовнішим у житті людини.

  • Проблемне питання – в зошит!

«Що важливіше: життя чи золото?» (на дошку – картки «Що обираю?»)

ІІІ. Актуалізація опорних знань

  • Перш ніж приступити до роботи з текстом, повторимо правило, що таке оповідання?

(Оповідання - невеликий за розміром прозовий художній твір, в якому описується одна чи кілька подій у житті героя та задіяний малий період часу)

Ознаки оповідання: Невеликий прозовий твір, невелика кількість героїв, Однолінійний сюжет, невеликий проміжок часу, стислі описи

ІV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

Вчитель 5 груп: 1.« Географи», + СПІКЕР

2- «Історики»,

3 – «Біографи»,

4 – «Літературознавці»,

5 – «Дешифрувальники»

Кожна група працювала над своїм завдання, тому ви маєте сформулювати  повідомлення, опираючись на план, який ви бачите на картках.

1. « Географи» +  орієнтовні відповіді учнів

Історія відкриття золота. У чому його цінність?

Золото – порода металу, що завжди приваблювала людей. Його винайшли ще до того, як відкрили Америку. Через свій блиск,  привабливий зовнішній вигляд воно має  високу вартість. Це м’яка порода металу. Кажуть, що у чистому його вигляді, золото можна розминати руками. Його видобувають із надр землі. Золото використовується  для виготовлення прикрас, виготовлення різних деталей для техніки, оскільки золото є гарним провідником для електрики. У ХІХ і ХХ ст. світ охопила «золота лихоманка», коли люди починають відкривати родовища золота.

Чому з нового світу везли золото? Чому золото було еквівалентом грошей?

Золото є найбільш надійним товаром, який завжди можна обміняти на паперові гроші. Ціна на золото завжди висока.

Вч. Державні фінанси – у вигляді злитків золота.

Де відбуваються події твору?  Показати на карті. (Півострів  на північному заході Америки – Аляска, біля річки Клондайк, де були поклади золота).

Який клімат на цій частині Північної Америки? (Клімат – холодний. Гориста місцевість, основне заняття населення – рибальство і звіробійний промисел) .

Який колір переважає в описі природи? Яка роль описів природи?

2- «Історики»,

Історія золотошукачів Америки

В кінці 19 століття були відкриті багаті родовища золота. Понад 100 тис. людей пішли на пошуки  цього металу до Північної Аляски, до берегів річки Клондайк.  Такий рух було названо «золотою лихоманкою». Проте шлях до золота виявився занадто важким. Більшість золотошукачів незабаром повернулися з порожніми руками. А дехто й загинув, не впоравшись з труднощами.

Показати на карті райони, де є поклади золота

3 – «Біографи»

Як пов’язані події в житті Джека Лондона  із  оповіданням?

Як і всіх інших шукачів пригод та щастя, Джека Лондона  охопила " золота лихоманка" .Він вирушив на Аляску, однак через рік повернувся в  Штати без золота, хворий на цингу (хвороба, коли шкіра стає блідою, сухою, шорсткою, ясна спочатку бліді, згодом червоніють, набрякають, починають кровоточити. Зуби розхитуються і випадають.). Але письменник отримав багато вражень від природи, спілкування з людьми. Зміг відчути  й пережити проблеми, які чекали на шукачів золота. Джек Лондон вирішує поділитися своїми враженнями і тому пише багато творів  про життя на півострові Аляска. («Діти морозу», «Жага до життя», «Біле ікло»..)

 

4 – «Літературознавці»,

«Імітація»

І. За опорними словами побудувати розповідь  від імені персонажа твору

  1.  Я – Біл…
  • Я вирушив до Аляски, тому, що …
  • Нас було …
  • Коли мій напарник підвернув ногу…
  • Я чув (НЕ чув) його крик…
  • Але я вирішив…

2) Я –напарник Біла…

  • Мене, як  і багатьох ….  …., охопила…..(золота лихоманка),
  • Подорожуючи, я …
  • Коли Біл не …
  • Мене охопили почуття…
  • Але вижити мені допомогли…. (риси характеру)

Вчитель:   Як ви думаєте, до кого автор ставиться прихильно? Чому? (навести приклади з тексту).

ІІ.  Скласти сюжетний ланцюжок за змістом оповідання (з допомогою ілюстрацій на мультимедійній дошці)

Перехід річки             надія на допомогу            самопочуття героя         пошуки їжі

  зустріч із ведмедем              переслідування вовком           кістки Білла

   двобій із вовком              жалюгідна істота            перебування на «Бедфорді»

 

5 – «Дешифрувальники»

Всім подобаються детективи і розвідники. От і ви сьогодні розшифруєте, поясните значення окремих понять.

  • Що таке жага до життя?

Жага – надзвичайно сильне бажання, пристрасне прагнення. Любов до чогось

  • Чому автор не називає імені  головного героя? (розгадайте цю загадку)

Автор не дає імені головному героєві, для того, щоб звернути основну нашу увагу на його психологічному стані. На проблемах і їх вирішенні

Тому, що герой його оповідання - збірний образ. Це означає, що автор описує не конкретну людину, а має на увазі групу людей, які мають подібні риси характеру, поводяться в різних ситуаціях так, як герой оповідання

  • Кому із героїв підходить вислів: «Результат боротьби з живою природою ніколи не відомий наперед» Чому?
  • Бесіда за текстом
  • Отже, з якими труднощами зустрічаються Білл і його напарник під час подорожі? (голод, холод, вовки, зрада)
  • Як поводять себе герої в екстремальних ситуаціях?
  • (Білл – слабкий духом, не витримує випробувань північчю, гине, Напарник – має волю до життя, тому врятовується)
  • Чи справедливо доля розпорядилася життям Білла?
  • Чому вижив головний герой? Що йому надало сил для боротьби?
  • Перекажіть основні моменти  боротьби героя за життя, які риси характеру він проявив у цій боротьбі? (кип’ятить воду у побитій бляшанці, ловить рибку, )
  • Який епізод вас найбільше вразив? Зачитайте. Риси х-ру героя?(битва з вовком)

ІV. Рефлексія

Кожна група отримує завдання.

  1. Скласти порівняльну характеристику персонажів. – «Діаграма Вена»

 Білл Напарник Білла

 

 

 

 

 

 

 


  1. Скласти сенкан
  1. Невідомий герой
  2. Стійкий, мужній
  3. Бореться, рухається, перемагає
  4. Має гаряче бажання вижити
  5. Життєлюб
  1.  «Білл»
  2. Підлий, жорстокий
  3. Зраджує, мандрує, гине
  4. Залишає товариша в біді
  5. Зрадник

 


  1. «Асоціативний кущ», які почуття можуть охопити людину в екстремальній ситуації?

 

 

 

 

 

 

  1. «Гронування» - Скласти гроно рис характеру головного героя, які допомогли йому вижити.
  2. Доведіть, що «Жага до життя» Джека Лондона за жанром оповідання

Ознаки оповідання: Невеликий прозовий твір, невелика кількість героїв, Однолінійний сюжет, невеликий проміжок часу, стислі описи.

 

V. Підсумок уроку

Повернемось до проблемного питання:

«Тож що важливіше? Життя чи золото?»

На сердечках записують вибір, бо це…

 

VІ. Оцінюванння

 

 

docx
Додано
3 січня 2019
Переглядів
56875
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку