Календарно-тематичне планування із зарубіжної літератури, 6 клас, згідно з чинною програмою із зарубіжної літератури (зі змінами 2017 року)..........................
Календарно-тематичне планування
із зарубіжної літератури, 6 клас
ІІ семестр 2018-2019 н.р.
№ уроку |
Дата |
Тема уроку |
Ключові і предметні компетентності |
Примітки |
Людські стосунки (12 годин) + 2 год (ТЛ) Гумор, іронія, художня деталь, підтекст. (ЛК) Утілення сюжетів прочитаних творів у різних видах мистецтва. (УС) А. П. Чехов і Україна. В. Г. Короленко і Україна. Літературні музеї А. П. Чехова і В. Г. Короленка в Україні. (ЕК) Порівняння образів чеховських персонажів (Очумєлов, «товстий», «тонкий»): схожість і відмінність між ними. Зіставлення літературних творів з екранізаціями, ілюстраціями до них. (МЗ) Іноземна мова, музичне мистецтво, історія. |
||||
33-34 |
16/01 |
Антон Павлович Чехов (1860–1904). «Хамелеон», «Товстий і тонкий». Викриття пристосуванства, підлабузництва в оповіданнях А.П. Чехова |
Ключові компетентності Учень (учениця):
Предметні компетентності Учень (учениця):
|
|
35-36 |
23/01 |
Діалог як основна форма розкриття сюжету. Майстерність письменника у змалюванні персонажів. Роль художньої деталі. Підтекст. Символічність назви Розвиток мовлення (письм.). Антон Павлович Чехов. Оповідання «Хамелеон», «Товстий і тонкий» |
|
|
37-38 |
30/01 |
Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Проблеми життя і смерті, дружби й зрадництва у творі. |
|
|
39-40 |
06/02 |
Характеристика героїв твору. Описи природи та їхня роль у тексті. Значення назви оповідання |
|
|
41-42 |
13/02 |
Володимир Галактіонович Короленко (1853–1921). «Сліпий музикант». Пошук головним героєм (Петро Попельський) свого місця у світі. Тема мистецтва |
|
|
43-44 |
20/02 |
Петро Попельський та Евеліна. Образ Максима Яценка, твердість його переконань, увага й повага до інших. Українська природа, народні образи й традиції в повісті |
|
|
45-46 |
27/02 |
Позакласне читання. Марк Твен. «Принц і злидар»
Контрольна робота. Контрольний твір на пропоновані теми |
|
|
Поетичне бачення світу (6 годин) + 1 год (ТЛ) Хайку, ліричний герой. (ЛК) Початкові відомості про специфіку розуміння краси в різних культурах. (УС) Видатні українські перекладачі творів зарубіжних поетів. (ЕК) Елементи фольклору і міфів у творах Р. Бернса і Г. Лонгфелло. (МЗ) Історія, географія, іноземна мова. |
||||
47-48 |
06/03 |
Мацуо Басьо (1644–1694). Хайку. Відображення японських уявлень про красу в поезії митця. Лаконізм форми та широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці М. Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст Виразне читання напам’ять хайку М. Басьо |
Ключові компетентності Учень (учениця): сприймає природу як цілісну систему, усвідомлює тісний взаємозв’язок між людиною і навколишнім середовищем, розуміє важливість біологічного розмаїття світу (НЛ - 1); емоційно сприймає, оцінює вияв патріотичних почуттів (НЛ - 2); усвідомлює роль позитивного мислення для підтримки фізичного здоров’я, важливість ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ - 3). Предметні компетентності Учень (учениця):
називає імена видатних українських перекладачів творів зарубіжних поетів, демонструє майстерність їхніх художніх перекладів, барви української мови. |
Напам’ять. М. Басьо. Хайку (3-4 за вибором учня) |
49-50 |
13/03 |
Роберт Бернс (1759–1796). «Моє серце в верховині…». Ідея любові до батьківщини у вірші Р. Бернса. Антитеза (рідний край – чужина). Елементи фольклору (традиційні образи, постійні епітети, повтори та ін.) Виразне читання напам’ять вірша Р. Бернса «Моє серце в верховині» |
Напам’ять. Р. Бернс. «Моє серце в верховині…» |
|
51-52 |
20/03 |
Джанні Родарі (1920–1980). «Листівки з видами міст». Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша. Листівки як символ широти світу й прагнення до його відкриття. |
|
|
53 |
27/03 |
Контрольна робота за тематичним блоком «Поетичне бачення світу: творчість М. Басьо, Р. Бернса, Дж. Родарі» |
|
|
Образ майбутнього в літературі (4 години) + 1 год (ТЛ) Конфлікт. Поглиблення поняття про фантастику. (ЛК) Образ майбутнього у творах сучасного мистецтва (живопис, кіно, музика та ін.). (УС) Українські письменники-фантасти, їхні твори для дітей. (ЕК) Том і Кліві: схожість і відмінності. Образи майбутнього в літературі та інших видах мистецтва. (МЗ) Образотворче мистецтво, іноземна мова. |
||||
54 |
27/03 |
Рей Дуглас Бредбері (1920–2012). «Усмішка». Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні «Усмішка». |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює небезпеку руйнування духовних цінностей, взаємозв’язки людини і природи (НЛ-1); розуміє особисту відповідальність кожної людини за збереження здобутків цивілізації (НЛ - 2); зазначає переваги людського інтелекту та креативного мислення під час життєвих випробувань (НЛ -3); висловлює судження щодо значущості професіоналізму в кар’єрному зростанні та розв’язанні життєво важливих проблем (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
висловлює свою думку щодо майбутнього людства, ролі літератури й мистецтва в майбутньому. |
|
55-56 |
10/04 |
Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору Позакласне читання. Бредбері Р. «Все літо в один день» |
|
|
57-58 |
17/04 |
Роберт Шеклі (1928–2005). «Запах думок». Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві. Гуманістичний зміст оповідання – віра в перемогу людського розуму
|
|
|
Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом (4 години) + 2 год (ТЛ) Поглиблення понять про повість (психологічна повість, повість-казка), роман (фантастичний роман). (ЛК) Фентезі в різних видах мистецтва (література, кіно, живопис та ін.). (УС) Твори сучасних письменників для дітей і про дітей. (ЕК) Утілення творів сучасної літератури у кіно, ілюстраціях та ін. (МЗ) Іноземна мова, образотворче мистецтво. |
||||
59-60 |
24/04 |
Астрід Анна Емілія Ліндґрен (1907–2002). «Міо, мій Міо». Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. |
Ключові компетентності Учень (учениця): усвідомлює особисту відповідальність за доручену справу; розуміє цінність родинних стосунків, значущість участі кожного у суспільно важливих справах (НЛ-2);
Предметні компетентності Учень (учениця):
розуміє значення категорії «художність» для оцінки творів масового мистецтва. |
|
61-62 |
08/05 |
Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен. Образи головних героїв. Перемога добра над злом. |
|
|
63-64 |
15/05 |
Розвиток мовлення (усно). Характеристика образів героїв твору Моральні цінності, що утверджуються у творі (дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини) Контрольна робота. Різнорівневі завдання з теми «Образ майбутнього в літературі» та «Сучасна література. Зростання і взаємини зі світом» |
|
|
Підсумки (2 години)+ 2 год (МЗ) Українська література |
||||
65-66 |
22/05 |
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу. Презентація творчого міні-проекту «Свято книги» |
Ключові компетентності Учень (учениця): розкриває взаємозв’язки людини і навколишнього середовища (НЛ-1); розуміє переваги ненасильницького розв’язання конфліктів (НЛ-2); усвідомлює важливість здорового способу життя та безпечної поведінки (НЛ-3); розуміє роль ініціативності та підприємливості в суспільстві (НЛ-4). Предметні компетентності Учень (учениця):
усвідомлює взаємозв’язки української літератури з іншими літературами (на рівні окремих спільних рис міфології, жанрів (байка та ін.), тем (природа та ін.), образів (дітей та ін.) тощо). |
|
67-68 |
29/05 |