Джек Лондон «Жага до життя» . Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання

Про матеріал

Часто учні сприймають зарубіжну літературу просто як один із навчальних предметів, мало пов'язаних із повсякденним життям. Насправді, світова література дає нам багато життєвих прикладів поведінки людей у різних ситуаціях.

І, як ви, напевно, помітили, вижити людині в екстремальній ситуації допомагають практичний досвід, сила, витривалість та воля, а також товариська підтримка. Отже, подивимося на літературу ще з цієї точки зору.

Хочу нагадати вам, що вже тривалий час ми працюємо над великою темою «Людина в життєвих випробуваннях». Ми познайомилися з творами, герої яких

потрапили в екстремальні ситуації та змогли подолати їх.

Перегляд файлу

Картинки по запросу відкритий урок

 

 

 

 

 

 

 

із зарубіжної літератури на тему:

Похожее изображение

Джек Лондон

 «Жага  до життя» . Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання

 

 

 

Учитель: Зінченко Тетяна Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

2018 рік

Тема. Джека Лондона «Любов до життя» . Описи природи та їх роль у тексті. Значення назви оповідання.

Мета уроку:

 

  • закріпити знання учнів із   біографії   та творчісті Джека  Лондона;
  •  розвивати в учнів творче мислення, зв'язне мовлення, навички аналізу художнього тексту;
  • виховувати у школярів зацікавленість творчою спадщиною письменника,

 висловлювати власні враження від прочитаного, робити висновки ; 

  • сприяти вихованню у школярів:

       - мужності ,            

      - сміливості ,

      - вірності у дружбі ,

      - гуманному ставленню до людей

Обладнання: портрет письменника Дж. Лондона, ілюстрації до оповідання «Любов до життя», мультимедійна презентація «Людина в екстремальній ситуації (за творами Дж. Лондона та іншими творами світової літератури відповідної тематики) 

Хід уроку

 

 І. Мотивація навчальної діяльності

    Вступне слово вчителя

    Часто учні сприймають літературу просто як один із навчальних предметів, мало пов'язаних із повсякденним життям. Насправді, світова література дає нам багато життєвих прикладів поведінки людей у різних ситуаціях.

І, як ви, напевно, помітили, вижити людині в екстремальній ситуації допомагають практичний досвід, сила, витривалість та воля, а також товариська підтримка. Отже, подивимося на літературу ще з цієї точки зору.

     Хочу нагадати вам, що вже тривалий час ми працюємо над великою темою «Людина в життєвих випробуваннях». Ми познайомилися з творами, герої яких

потрапили в екстремальні ситуації та змогли подолати їх.

 

     Пригадайте!

     Спочатку це був чоловік, який пройшов випробування самотністю на

безлюдному острові та зумів завдяки працелюбності і наполегливості залишитися людиною.  (Слайд 4)

   Потім це були люди, які після аварії корабля опинилися на узбережжі Африки, яких ввели в оману, які подолали труднощі та перемогли. (Слайд 5)

 А у п’ятому класі ми познайомилися з двома хлопчиками, які екстремальні ситуації створювали самі: то вночі на кладовище підуть, то в печері заблукають…

(Слайд 6)   

 

І сьогодні знову нас чекає бій: людина – небезпека.

ПЕРЕГЛЯД БУКТРЕЙЛЕРУ

Ця людина – герой оповідання «Любов до життя», а небезпека – екстремальна ситуація, в яку він потрапив.

 

Як поводиться людина в екстремальних обставинах? В таких, коли

життя починає згасати, сили покидають, свідомість втрачається… Що тоді  робити? На що сподіватися? Як вижити?

На ці питання ми зможемо дати відповіді, розглянувши оповідання

Дж. Лондона «Любов до життя».

ІІ. Актуалізація знань

    Автором оповідання «Любов до життя» є Джек Лондон. За допомогою ключових слів згадайте, що ми дізналися про письменника минулому уроці та розташуйте картки у хронологічній послідовності відповідно біографії письменника.

(У конверті  картки: слова з біографії писменника)

ВИСНОВОК (слайд 8)

ІІІ Робота з текстом

1.Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу

Евристична бесіда ( слайд 9 )

 

  • Робота над оповіданням "Любов до життя"

 

  • Які враження справив на вас твір, прочитаний вдома?
  • Від чийого імені йде розповідь?
  • За яких обставин ми зустрічаємо Білла та його супутника на початку твору?
  • Що спричинило перебіг подій?
  • Які деталі відтворюють атмосферу напруженості?
  • Слайд 10

  • 2.Бесіда Слайд (11)
  •  Згадайте, що таке ПЕЙЗАЖ?
  • Для чого автор вводить у художній твір  опис природи?
  •  

Роль пейзажу у художньому творі

  • Допомагає представити місце і час дії, умови, в яких розвивається дія.
  • Допомагає зрозуміти стан героя, його почуття, настрій.
  • Містить авторську оцінку того що відбувається.

 

2. Розповідь учителя. Слайд 12)

    Своєрідність природи Північної Америки відобразив на своїх полотнах відомий американський художник Рокуелл Кент (1882-1971). (Слайд  11)  

    На його картинах відобразилася велич просторів землі. (Слайд 11)  

    Найбільше цікавила його природа Півночі. Рокуелл Кент  подорожував Аляскою, а свої враження відобразив у картинах.

Відео «Рокуелл Кент»

 

 Перевага холодних кольорів (різних відтінків синього, дивовижні поєднання синьо-зеленого та яскравість білого) чудово передавали стриманість,

величну суворість та незайману чистоту цього краю, заселеного сильними й

мужніми людьми. 

 

7. Бесіда «Пейзаж та його роль у художньому оповіданні»

  • Знайдіть і  зачитайте описи природи,  які « побачив» герой.
  • Який колір переважає в пейзажах оповідання? Чому?

   (Сірий: « сіре море на моху», « сірі скелі», « на небі ні сонця, і навіть

   проблиску сонця». «Сонця не було. Земля і небо стали ще сіріші, аж темні.»

   (ст. 157) Сірий колір найбільше відповідає настрою героя.)

  • А хто пам’ятає, чи з’явилося соне і коли з’явилося?

   («Зійшло яскраве сонце», коли побачив корабель.)

 

Висновок: настрій героя відповідає пейзажу

сірий колір – йому сумно, страшно; повна невідомість - ось що чекає героя;

сірий колір ще більше згустився – настрій став зовсім безрадісним, надії на порятунок немає;

з'явилося сонце, з’явилися кольори – значить, з'явилася надія на порятунок.

Пейзаж виконує роль емоційного тла у творі, підкреслює настрій головного героя, допомагає краще зрозуміти внутрішній стан, почуття героя.

 

4. Людини намагається вижити. А чи тільки людина?

    Тварина також (вовк)

    Чи є  в тексті момент, коли людина нагадує нам тварину?

Полювання на куріпок .  «Він кинув в них каменем, але промахнувся. Потім, повзучи, як кішка підкрадається до горобця, став підкрадатися до них. Штани в нього

порвалися об гострі камені, від колін тягнувся кривавий слід, але він не відчував болю, - голод заглушав його. Не впіймавши жодної птиці, він став голосно передражнювати їх крик.»

Зустріч з лисою та ведмедем.  "Назустріч йому попалася чорно-бура лисиця з

куріпкою в зубах. Він закричав. Крик його був страшний ... ».

Як бачимо, трагізм ситуації наростає, людина змінюється на очах, уподібнюється звіру.

Знайдіть слова автора, де він називає людину твариною.   "Він скинув свої речі і навкарачки поповз в очерети, хрустячи і плямкаючи, немов жуйна тварина". У нього було тільки одне бажання: їсти!»

 

 

Висновок

За страждання, за неймовірну силу волі, за мужність, за любов до життя він отримує подарунок долі.

  ІV. Екстремальні ситуацій в реальному житті

   1. Слово вчителя

       Треба любити життя. Але пам’ятати , що іноді воно пропонує важкі, екстремальні ситуації. Саме тоді потрібно бути гідним людини та встояти. На жаль, такі ситуації бувають не тільки в книжках, вони трапляються і в нашому повсякденному житті. Люди поводяться по-різному: хтось опускає руки, вважаючи, що життя закінчилося, а хтось знаходить сили і продовжує жити, вражаючи оточуючих своєю силою волі та бажанням жити.

Сьогодні я вам розповім про дві долі людей, на життя яких випали великі випробування. Але вони востояли і не занепали духом.

Відео «Олена Чинка»

 

Українка Олена Чинка удостоєна звання «Гордість країни». Ця нагорода для людей, які в незвичайних, часто в екстремальних ситуаціях, здатні показати найкращі людські якості, показати свою силу волі і мужність. Олена в 23 роки була: студенткою театрального інституту, зіграла у фільмі «Страчені світанки» головну роль, створила власну дитячу танцювальну групу «Геліос». Збиралася заміж, загалом, життя здавалося, вдалася, але після довгоочікуваного відпочинку по поверненню додому, вона потрапила під поїзд і позбулася ніг.

   Чотири години молода дівчина перебувала на межі життя і смерті, благо врятувати її вдалося. Пройшовши всі етапи повернення до життя, вона не тільки зуміла впоратися з проблемами і подолати всі труднощі, а й повернулася до нормального життя. 

   Молода жінка в 2000 році знову пішла навчатися в інститут на факультет журналістики, закінчила курси водіння, стала знаменитою телеведучою і розвиває свою дитячу студію танців «Геліос». Довгий шлях до досягнення всіх сьогоднішніх успіхів був не легкий, удар за ударом підносила доля, але Лена все витримала і не

зламалась.

Ти зайшов у глухий кут,

Ти не знаєш, куди іти далі?

Не озирайся на проблеми

Бери приклад з героїв

Мужніх воїнів АТО

 

Передивись  соціальний проект із символічною назвою "Переможці" , який показує 17 мужніх, красивих і сильних чоловіків та одну жінку-волонтера - наших захисників, котрі живуть з протезами.

 Вони втратили частини тіла у воєнних діях на сході України, але не втратили сили духу.

Тож ці люди є справжніми переможцями у багатьох сенсах:

 над ворогом,

 над обставинами,

над болем,

 над проблемами,

 над собою.
 

А ще вся Україна повинна знати своїх героїв, які пожертвували собою заради нашої країни і нашої свободи"

Відео «Переможці»

 

VI. Підбиття підсумків уроку

       Сьогодні ми переконалися ще раз у тому, що література – це, і справді, підручник життя, в якому зібраний досвід людства.  

      Але тільки читати хороші книжки, вболівати за героїв та радіти їхнім перемогам — замало для підготовки до реального життя, до подолання можливих екстремальних ситуацій. Необхідно загартовуватися фізично, мати багато різноманітних практичних навичок, ґрунтовні знання з різних галузей наук, і не лише тих, які вивчаються в школі.

То ж бажаю вам вирости сильними й здоровими і не зазнавати екстремальних ситуацій, а тільки читати про них у книжках.

 

VIІ. Домашнє завдання

      Зробити пам’ятку «Як вижити в екстремальній ситуації».

 

 

doc
Додано
4 липня 2018
Переглядів
18313
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку