Джеремі Стронг. "Гармидер у школі"

Про матеріал
Конспект уроку позакласного читання з зарубіжної літератури "Джеремі стронг. Гармидер у школі"
Перегляд файлу

Урок позакласного читання

ДЖЕРЕМІ  СТРОНГ

Пов’язане зображення«ГАРМИДЕР У ШКОЛІ»

 

 

 

 

Мета: познайомити учнів з особистістю та творчістю дитячого британського       письменника Дж. Стронга; розглянути порушену проблему зображення шкільного життя, праці вчителя в повісті ; навчити характеризувати героїв, їхні вчинки; встановлювати зв’язки між подіями у творі; формувати вміння виокремлювати елементи сюжету; розвивати логічне і творче мислення школярів, навички словесного малювання, виразного читання;  прищеплювати інтерес до сучасної літератури, сприяти вихованню кращих людських якостей.

Обладнання: портрет письменника, текст повісті, ілюстрації до твору, відео-інтерв’ю з письменником https://www.youtube.com/watch?v=6vzXm4eGT0w; презентація книги https://www.youtube.com/watch?v=hNtKXM3llXA ; фломастери, роздруківка пирога, відгуки про книгу; Суперпедагог ХХI. Дж. Стронг «Гармидер у школі» /Є.Кашуба // Світова література. – Травень,2013. - №9(769). – с.4 – 8; мобільні телефони (для сканування QR-коду)

 

Тип уроку: урок розвитку нових умінь і навичок

Вчитель: Древінська Марина Володимирівна

 

 

Я щасливий, що пишу саме для дітей і залучаю їх до читання.
                                                                                                                Дж. Стронг

Хід уроку

I.Організація початку уроку.

II.Актуалізація опорних знань.

 -Діти , що ви знаєте про Великобританію?

- Які англійські письменники вам відомі?

III.Засвоєння нових знань. 

 1.Слово вчителя.


А з творчістю якого письменника ми познайомимося сьогодні ви дізнаєте, відсканувавши цей QR-код.

 

Так,  ми познайомимося з творчістю Джеремі Стронга, одного з найпопулярніших митців сучасної дитячої літератури.
    Д. Стронг – автор більш як 70 творів для дітей. Його книги з захопленням читають дорослі й діти не лише в Англії, а й по всьому світу. Українські читачі теж мають змогу познайомитися з дивовижним світом книг Д. Стронга завдяки перекладачам    В. Мороз, О. Стадник.

2.Робота над портретом

Придивіться уважно до портрета письменника.  Якою, на вашу думку, є ця людина?   Спробуйте визначити риси характеру митця за цими фотографіями.

 

3. Слово вчителя.

У чому ж таємниця майстерності та успіху письменника, з-під пера якого з’явилася сотня книжок? Дати відповідь на це запитання ми спробуємо сьогодні на уроці.

4. Повідомлення учня (випереджальне індивідуальне завдання)

Джеремі Стронґ – представник сучасної англійської літератури, зокрема він добре відомий як автор численних книжок для дітей та юнацтва. Його творам властивий своєрідний легкий стиль, лагідний гумор, зрозумілі та смішні для дітей ситуації, у які втрапляють його персонажі, та цікаві, небувалі сюжети. А додайте до цього добре серце, учительську любов до дітей та активну організацію та участь у багатьох літературних подіях для молодих читачів та письменників, і ви отримаєте одного з найулюбленіших дитячих письменників Великої Британії. Перш ніж стати письменником, Джеремі Стронґ працював пекарем і начиняв близько 1000 пиріжків джемом щоночі. Після закінчення Йоркського університету працював вчителем початкової школи. В 1991 покинув викладання і повністю присвятив себе письменництву. В Україні перекладами його творів з 2005 року опікується львівське Видавництво Старого Лева, що спеціалізується на дитячій літературі.

5. Слово вчителя

Головні герої книг Джеремі Стронга- це реальні люди або тварини.

 «Я пишу тільки веселі книжки. Британські книжки на полицях книгарень розкладають за віком. Якщо розділяють за автором, то мої потрапляють у рубрику «Книжки Джеремі Стронґа» або ж просто за абеткою. Для мене моя серійність полягає в тому, що я не можу писати серйозних книг, бо за кілька сторінок мені стає нудно, автоматично вигулькують жарти і жанрово книжка знову перетворюється на якусь комедію. Тому «Читання для реготання» – цілком адекватна назва.

Ця серія краща, ніж просто поділ книжок за віком – тому що на полицях бібліотек і книгарень мої книжки потрапляють у категорію «від 5 до 8 років», тобто батьки автоматично не куплять їх дитині, яка має менш ніж п’ять років, а дев’ятирічний читач, побачивши табличку «від 5 до 8», теж скаже: «Я вже великий, я не читатиму цього». Це проблема для автора, тому значно краще «Читання для реготання». (з інтервю з Дж.Стронгом)

 Так, книгу, яку ми сьогодні прочитаємо, він присвятив вчительці Джейн, яка є прототипом героїні.

6. Робота над текстом твору

         6.1. "Мозковий штурм"
                - Як ви розумієте назву книги?
                -Що означає слово "гармидер"?
                  Гармидер - відсутність або порушення ладу; безладдя, розгардіяш.

      - Про яку школу йдеться у повісті Дж.Стронга «Гармидер у  школі»?

6.2 Складання схеми «Устрій Далендонської школи»

  •  Зробіть висновки, хто займав у школі головне місце, а хто – другорядне.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6.2. Складання асоціативного куща «Школа мрії»

- Якою ви б хотіли бачити школу мрії?

 

 

 



 

 

       6.3.Читання частини твору "Нова вчителька".

       6.4. Бесіда за прочитаним
- Чому в школу завітала нова вчителька?
- Чи справдилися ваші передбачення?
- Яке враження справило на вас знайомство з директором Даледонської початкової школи містером Шрапнелем? Яка подія так схвилювала його?
- Яким було ставлення директора Шрапнеля до дітей? ( «Але що таке діти для містера Шрапнеля?! Він командував школою , немов своєю власною приватною армією…»).
- Чому секретарці школи місіс Штурх « почало здаватися, що ніхто не хоче навіть наближатися до їхньої школи»?
- Що було написано в рекомендаціях міс Гармидер? («…може навчити кого завгодно і чого завгодно»).

6.5. Вправа «Знайди епізод»

Знайдіть в тексті епізод « Приїзд міс Гармидер до школи». Прочитайте.

" На розі вулиці звискнули колеса автомобіля - і з-за повороту виринула швидка допомога з увімкненими маячками і сиреною, яка ревіла голосом, що доводив до шалу. Усі зачаровано дивилися, як вона промчала повз школу. Навіть містер Шрапнель не втримався від того, щоби простежити, куди ж вона поїде. Раптом швидка допомога зупинилася, верескнувши гальмами, і на ній загорілися ліхтарі заднього ходу. Сирена і далі завивала. На боці водія опустилося віконце, у віконце висунулася рука, показуючи правий поворот. Тоді заревів мотор, зі скреготом увімкнулася передача, швидка допомога рвонула у в'їзну браму школи і, черговий раз звискнувши гальмами і шинами, зупинилася на автостоянці. З машини вискочила невисока постать, тягнучи за собою шість різнокаліберних торб, сумок і пакетів, причому половина їх вмісту висипалася на асфальт. Вона швиденько озирнулася, а тоді провела рукою по зачісці, яка нагадувала вороняче гніздо. Губна помада піднімалася
до половини одної з її щік, а тіні для очей були розмазані по більшій частині носа. Жінка люб'язно посміхнулася містерові Шрапнелю й пішла до нього через майданчик, похитуючись під вагою сумок.
- Доброго ранку! - закричала вона ще звіддаля. - Який прекрасний ранок! Лілія Гармидер. Як ся маєте?
- А... а... - почав містер Шрапнель. - Ця швидка допомога...
- Надзвичайна, правда? Я купила її торік на розпродажу. І знаєте, досі все чудово працює: сирена, маячки..."

- Яке враження справила на присутніх поява міс Гармидер?

 6.6. Фізкультхвилинка

 Слухати ми перестали

І тепер всі дружно встали.

Будем ми відпочивати,

Нумо вправи починати!

Руки вгору, руки вниз,

І легесенько прогнись.

Покрутились, повертілись,

На хвилинку зупинились.

Пострибали, пострибали.

Раз - присіли, другий - встали.

Всі за парти посідали,

Вчитись знову ми почали.

                6.7. Стислий переказ .

                     - Літати,як птахи. Майже, як птахи.
                     -Пиріг Дружби.

 -Що таке « Пиріг Дружби» ? У чому його особливість ? ( « …Поділися ним з усіма у школі.»)
- Чим закінчився « похід пирога» для присутніх у школі?

IV. Закріплення отриманих знань

 IV.1.Творча робота. «Рецепт пирога дружби»

-  Якими, на вашу думку , можуть бути складові « Пирога Дружби» ? (Спільні захоплення, підтримка, взаємодопомога, щирість у стосунках)
- Складіть рецепт пирога, користуючись зразком.

                 IV.2. Вправа« Коло думок»
-Як змінилося шкільне життя з появою міс Гармидер ? До чого призвели ці зміни?


 

Висновок :

 

 

 
 

 

 

 

 

-Розмістіть у відповідному місці:

строгість, сувора дисципліна, гра, розваги, веселощі,
страх, одноманітність, нудно , цікавість, розвиток фантазії,
очікування учнями зауважень, винахідливість

V. Підсумок уроку

      V.1. Метод «Мікрофон»

  •  У чому успіх Міс Гармидер?
  • Чому в рекомендаціях міс Гармидер було написано, що вона

 « може навчити кого завгодно і чого завгодно»?

  •  Чи потрібні сучасній школі, зокрема директору, такий учитель як міс Гармидер?
  •  На які думки наштовхнули вас прочитані твори?

 

   VI.Домашнє завдання
        Намалювати ілюстрації до твору, придумати фразу до них.

 

 

 

docx
Додано
4 липня 2019
Переглядів
18254
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку