Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста та його жителів.

Про матеріал
Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста та його жителів.3-4 уроки.
Перегляд файлу

Урок 3-4

 

Тема:

Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста та його жителів.

 

Мета:

Продовжити знайомство з текстом роману, допомогти глибше усвідомити зміст твору, його провідні думки;

розвивати навички виразного читання; вміння виділяти головне; коментувати, висловлювати свою думку щодо прочитаного; переказувати ключові епізоди, висловлювати власні судження;

виховувати кращі моральні якості – щирість, здатність до співпереживання та співчуття, оптимізм.

 

Обладнання:

Е Портер «Полліанна / Е.Портер : Пер. З анг. – К.: Країна Мрій, 2012. – 304. ; Розділи 8-18

 Ілюстративний матеріал;

 

Тип уроку:

Комбінований

 

Епіграф:

Радість – всесвіту пружина,

Радість – творчості душа,

Дивна космосу машина

Нею живиться й душа.

Ф.Шіллер

Головний секрет збереження

 веселості полягає в тому, щоб не

 дозволяти дрібницям

  тривожити

 нас і разом з тим цінувати ті

 маленькі радощі, які випадають

 на  нашу долю.

                         Семюел Смайлс

 

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань.

  • Літературний диктант /Відповіді мають бути одним словом – іменником/ 

 

1. Е.Портер представляє літературу такої країни як …

США

2. В дитинстві захопленням дівчинки була…

музика, спів

3. Найвідоміший твір письменниці …

роман «Полліанна»

4. Прихильники роману наполягали, щоб авторка написала..

продовження

5. Про приїзд племінниці міс Гаррінгтон дізналась із …

листа

6. Полліанна була дочкою її сестри …

Дженні

7. Міс Поллі погодилась взяти племінницю, керуючись почуттям…

обов’язку

8. Опікуватись приїздом племінниці міс Поллі доручила служниці…

Ненсі

9. Тітка Поллі відвела кімнату племінниці на…

горищі

10. З кімнати дівчинки з вікна розгортався красивий …

краєвид

11. Полліанна розповіла служниці Ненсі про свою гру в …

радість

12. Першого ж дня в домі тітки Полліанна спізнилась на …

вечерю

 

  • Зачитати лист Полліанни Жіночій допомозі.

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

  • Вступне слово вчителя.

Книга, яку ми розпочали читати, написана 100 років тому (1913 року). Думаю, що саме вона може навчити того, чого не навчили ані батьки, ані школа, ні суспільство: помічати навколо себе позитив. У нас прийнято применшувати свої успіхи і перебільшувати невдачі. «Полліанна – це приклад того, що на життя можна дивитись інакше. Не те щоб не помічати поганого, а вміти побачити в ньому інший бік. Навіть дорослих зацікавила ця книжка.

То ж ми просто повинні продовжити своє знайомство з нею.

  • Словникова робота.
  • Які асоціації у вас викликає слово «Радість»? /Щастя, успіх, задоволення, веселість, оптимізм / тобто

Радість – 1. Почуття задоволення, втіха, приємність.

                 2. Особа, предмет, подія і т. ін., що викликають радісні почуття, тішать. («Словник української мови»)

   - Підберіть антоніми до слів:

Радісний

Усміхнений

Задоволений

Приємний

привітний

Сумний

Засмучений

Невдоволений

Суворий, похмурий

Злий,дратівливий

  • До кого з героїв твору ми можемо застосувати подібрані антоніми?

/До тітки Поллі, яка була завжди суворою, невдоволеною;

До місіс Сноу, яка завжди була дратівливою, буркотливою, завжди чимось незадоволеною;

До містера Пендлтона, який був непривітним, мовчазним, похмурим/

  • Як вплине дівчинка на цих людей та інших жителів містечка, ми з вами і поговоримо сьогодні на уроці.
  •  

ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.

Розділ 8

  • Стисло переказати розділ.

Дівчинка займається за планом міс Поллі: шиє, читає вголос, грає на роялі, вчиться готувати. Цього дня вона йде до місіс Сноу, хворобливої, буркотливої жінки, щоб занести їй холодець. По дорозі намагається заговорити з Незнайомцем, самотнім непривітним чоловіком. В домі місіс Сноу вона намагається жінці зробити зачіску, відкрила фіранки на вікнах, обіцяє подумати, чому жінка може радіти.

Розділ 9

  • Дощливого ранку Полліанна знову знайшла привід для радощів, який? / «дощить не кожного дня» /.
  • Полліанні вдалося розговорити Незнайомця. Ким він виявився? /Це був Джон Пендлтон, багатий городянин, який самотньо живе у своєму будинку. Він подорожував переважно південними країнами, а по поверненню пише книжки/.
  • Чим привабив Полліанну містер Пендлтон? /Вона вважала його цікавим чоловіком, ні на кого не схожим/.

 

Розділ 10

  • Який сюрприз приготувала Полліанна для місіс Сноу? /Вона принесла їй на вибір декілька блюд, щоб попередити її бажання хотіти того, чого в неї не було/.
  • Який привід радіти життю, коли жінка лежить цілий день у ліжку, запропонувала Полліанна місіс Сноу? / «Радіти тому, що інші люди навколо вас здорові, і їм не потрібно лежати в ліжку»/
  • Які зміни відбулись у житті Полліанни? / Тітка переселила дівчинку в іншу кімнату, поверхом нижче/.

 

Розділ 11

Ланцюжок подій:

Полліанна приносить додому кошеня – собаку – познайомилась із хлопчиком Джиммі Біном – приводить його в дім тітки, щоб залишить жити – тітка відмовляє приймати в домі жебрака – дівчинка запевняє Джіммі, що поговорить про нього в Жіночій допомозі, щоб його прилаштувати

 

    Розділ 12

  • Стислий переказ розділу.

   Виконуючи обіцянку, яку Полліанна дає Джиммі, дівчинка йде до Жіночої допомоги, де розповідає про хлопчика, якому 10 років, що він не має дому і живе у сиротинці. Хлопчик би хотів мати замість наглядачів – батьків. Жінки неохоче стали обговорювати цю проблему і жодна не захотіла взяти хлопчика на виховання. Лише дружина пастора запропонувала взяти витрати на утримання хлопчика на себе при умові, якщо зменшити щорічну грошову допомогу на освіту хлопчиків в Індії. Після обговорення Полліанні було відмовлено, і вона ніяк не могла зрозуміти, чому хлопчики з їхнього міста не мають значення, на відміну від тих, далеких…, і що жінок більше турбують цифри у щорічному звіті, аніж доля конкретної дитини.

 

Розділ 13

  • Що привело дівчинку до Пендлтонського лісу? /Після розмови в Жіночій допомозі у Полліанни було тяжко на душі і вона хотіла розвіятись/.
  • Що здивувало дівчину у поведінці собаки, якого вона зустріла на лісовій стежці? / Собака гавкав, ніби подавав сигнал тривоги, поки дівчинка не звернула і не пішла вслід за нею./
  • До кого привела Полліанну   собака? /В лісі на стежині лежав містер Пендлтон, який ненароком зламав ногу./
  • Як допомогла йому Полліанна? /На його прохання вона пішла до його будинку, подзвонила до лікаря Томаса Чілтона і покликала його на допомогу/.
  • Що ще зробила дівчинка для містера Пендлтона? /Вона повернулась до лісу, була біля нього поруч, допоки не прийшла допомога на чолі з лікарем Чілтоном/.

 

Розділ 14

  • Стислий переказ

Після пригоди з містером Пендлтоном Полліанна запізнилась на вечерю, але оминула покарання, тому що тітка Поллі поїхала на похорон до Бостона, про що і повідомила Ненсі. Наступного дня повідомила Джиммі сумну звістку, що ніхто із Жіночої допомоги ніхто не хотів його взяти. Але пообіцяла, що напише до леді зі своєї Жіночої допомоги, щоб прихистили хлопчика.

По приїзду тітки Полліанна просить її цього разу принести холодець не місіс Сноу, а містеру Пендлтону. Тітка спочатку не погоджується, а потім дозволяє це зробити при умові, якщо вона не скаже, що вона,тітка Поллі, його не надсилала.

 

Розділ 15

  • Як зустрів Полііанну лікар Чілтон в домі містера Пендлтона?
  • Який привід для радості містера Пендлтона знайшла Полліанна?
  • Якою була реакція містера Пендлтона,  що Полліанна – племінниця міс Поллі Гаррінгтон?
  • Який привід для радості лікаря Чілтнона знайшла Полліанна?

 

 Розділ 16

  • На чому наполягала Полліанна у тітки? /Вона наполягла на тому, щоб зробити тітці зачіску: кучеряве волосся викликало у дівчинки захват. З такою зачіскою тітка виглядала справжньою красунею./ Зачитати як стала виглядати тітка Поллі. С. 159
  • Що додала Полліанна, щоб завершити образ? / Вона накинула на плечі жінки мереживну шаль, зірвала троянду і прилаштувала  її в тітчиному волоссі./
  • Чому невдоволена тітка Поллі невдовзі повернулась до до свого звичайного вигляду? /Їй стало соромно, що в такому вигляді її побачив лікар Чілтон, що саме під’їхав до будинку/.
  • Чому лікар приїхав за Полліанною? / На прохання містера Пендлтона, який хотів бачити дівчинку. «Я прописав тебе пацієнтові, і він послав мене по ліки» с.162/.

 

Розділ 17

  • Стислий переказ.

Полліанна у містера Пендлтона. Він розповідає їй про речі, привезені із своїх подорожей. Признається дівчинці, що спочатку не хотів її бачити, бо вона йому нагадує про те, що він хотів би забути. А потім просить дівчинку продовжувати його навіщати. Повернувшись додому, Полліанна розповідає Ненсі про її гостини у містера Пендлтона. Ненсі і Полліанна припускають, що міс Поллі і містер Пендлтон були колись закохані.

 

 

Розділ 18

  • Стислий переказ.

Полліанна продовжує провідувати містера Пендлтона. Дівчинка всім своїм добрим серцем прагнула зробити все, щоб з’єднати самотні і люблячі серця своєї тітки і містера Пендлтона. Дівчинка в захваті від веселки, яку створили в кімнаті кришталеві підвіски. Полліанна розповідає містеру Пендлтону про свою гру в радість.

 

 

ІУ. Домашнє завдання.

  • Прочитати Е.Портер «Полліанна». Розділи 19-32
  • Дати відповідь на питання: Як дівчинка змінила життя жителів містечка.

 

 

 

 

 

docx
Додано
31 серпня 2019
Переглядів
3433
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку