Урок 3-4
Тема: |
Е. Портер. «Полліанна». Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста та його жителів.
|
Мета: |
Продовжити знайомство з текстом роману, допомогти глибше усвідомити зміст твору, його провідні думки; розвивати навички виразного читання; вміння виділяти головне; коментувати, висловлювати свою думку щодо прочитаного; переказувати ключові епізоди, висловлювати власні судження; виховувати кращі моральні якості – щирість, здатність до співпереживання та співчуття, оптимізм.
|
Обладнання: |
Е Портер «Полліанна / Е.Портер : Пер. З анг. – К.: Країна Мрій, 2012. – 304. ; Розділи 8-18 Ілюстративний матеріал;
|
Тип уроку: |
Комбінований
|
Епіграф: |
Радість – всесвіту пружина, Радість – творчості душа, Дивна космосу машина Нею живиться й душа. Ф.Шіллер Головний секрет збереження веселості полягає в тому, щоб не дозволяти дрібницям тривожити нас і разом з тим цінувати ті маленькі радощі, які випадають на нашу долю. Семюел Смайлс
|
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань.
1. Е.Портер представляє літературу такої країни як … |
США |
2. В дитинстві захопленням дівчинки була… |
музика, спів |
3. Найвідоміший твір письменниці … |
роман «Полліанна» |
4. Прихильники роману наполягали, щоб авторка написала.. |
продовження |
5. Про приїзд племінниці міс Гаррінгтон дізналась із … |
листа |
6. Полліанна була дочкою її сестри … |
Дженні |
7. Міс Поллі погодилась взяти племінницю, керуючись почуттям… |
обов’язку |
8. Опікуватись приїздом племінниці міс Поллі доручила служниці… |
Ненсі |
9. Тітка Поллі відвела кімнату племінниці на… |
горищі |
10. З кімнати дівчинки з вікна розгортався красивий … |
краєвид |
11. Полліанна розповіла служниці Ненсі про свою гру в … |
радість |
12. Першого ж дня в домі тітки Полліанна спізнилась на … |
вечерю |
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Книга, яку ми розпочали читати, написана 100 років тому (1913 року). Думаю, що саме вона може навчити того, чого не навчили ані батьки, ані школа, ні суспільство: помічати навколо себе позитив. У нас прийнято применшувати свої успіхи і перебільшувати невдачі. «Полліанна – це приклад того, що на життя можна дивитись інакше. Не те щоб не помічати поганого, а вміти побачити в ньому інший бік. Навіть дорослих зацікавила ця книжка.
То ж ми просто повинні продовжити своє знайомство з нею.
Радість – 1. Почуття задоволення, втіха, приємність.
2. Особа, предмет, подія і т. ін., що викликають радісні почуття, тішать. («Словник української мови»)
- Підберіть антоніми до слів:
Радісний Усміхнений Задоволений Приємний привітний |
Сумний Засмучений Невдоволений Суворий, похмурий Злий,дратівливий |
/До тітки Поллі, яка була завжди суворою, невдоволеною;
До місіс Сноу, яка завжди була дратівливою, буркотливою, завжди чимось незадоволеною;
До містера Пендлтона, який був непривітним, мовчазним, похмурим/
ІІІ. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
Розділ 8
Дівчинка займається за планом міс Поллі: шиє, читає вголос, грає на роялі, вчиться готувати. Цього дня вона йде до місіс Сноу, хворобливої, буркотливої жінки, щоб занести їй холодець. По дорозі намагається заговорити з Незнайомцем, самотнім непривітним чоловіком. В домі місіс Сноу вона намагається жінці зробити зачіску, відкрила фіранки на вікнах, обіцяє подумати, чому жінка може радіти.
Розділ 9
Розділ 10
Розділ 11
Ланцюжок подій:
Полліанна приносить додому кошеня – собаку – познайомилась із хлопчиком Джиммі Біном – приводить його в дім тітки, щоб залишить жити – тітка відмовляє приймати в домі жебрака – дівчинка запевняє Джіммі, що поговорить про нього в Жіночій допомозі, щоб його прилаштувати
Розділ 12
Виконуючи обіцянку, яку Полліанна дає Джиммі, дівчинка йде до Жіночої допомоги, де розповідає про хлопчика, якому 10 років, що він не має дому і живе у сиротинці. Хлопчик би хотів мати замість наглядачів – батьків. Жінки неохоче стали обговорювати цю проблему і жодна не захотіла взяти хлопчика на виховання. Лише дружина пастора запропонувала взяти витрати на утримання хлопчика на себе при умові, якщо зменшити щорічну грошову допомогу на освіту хлопчиків в Індії. Після обговорення Полліанні було відмовлено, і вона ніяк не могла зрозуміти, чому хлопчики з їхнього міста не мають значення, на відміну від тих, далеких…, і що жінок більше турбують цифри у щорічному звіті, аніж доля конкретної дитини.
Розділ 13
Розділ 14
Після пригоди з містером Пендлтоном Полліанна запізнилась на вечерю, але оминула покарання, тому що тітка Поллі поїхала на похорон до Бостона, про що і повідомила Ненсі. Наступного дня повідомила Джиммі сумну звістку, що ніхто із Жіночої допомоги ніхто не хотів його взяти. Але пообіцяла, що напише до леді зі своєї Жіночої допомоги, щоб прихистили хлопчика.
По приїзду тітки Полліанна просить її цього разу принести холодець не місіс Сноу, а містеру Пендлтону. Тітка спочатку не погоджується, а потім дозволяє це зробити при умові, якщо вона не скаже, що вона,тітка Поллі, його не надсилала.
Розділ 15
Розділ 16
Розділ 17
Полліанна у містера Пендлтона. Він розповідає їй про речі, привезені із своїх подорожей. Признається дівчинці, що спочатку не хотів її бачити, бо вона йому нагадує про те, що він хотів би забути. А потім просить дівчинку продовжувати його навіщати. Повернувшись додому, Полліанна розповідає Ненсі про її гостини у містера Пендлтона. Ненсі і Полліанна припускають, що міс Поллі і містер Пендлтон були колись закохані.
Розділ 18
Полліанна продовжує провідувати містера Пендлтона. Дівчинка всім своїм добрим серцем прагнула зробити все, щоб з’єднати самотні і люблячі серця своєї тітки і містера Пендлтона. Дівчинка в захваті від веселки, яку створили в кімнаті кришталеві підвіски. Полліанна розповідає містеру Пендлтону про свою гру в радість.
ІУ. Домашнє завдання.