Предмет: Громадянська освіта
Клас: 10
Тема уроку: Ефективна комунікація
Мета уроку: створити умови для розвитку громадянської компетентності учнів; розвитку інтересу до вивчення громадянської освіти, логічного мислення, правової грамотної мови, самоконтролю; виховання ключових громадянської компетентності.
Очікувані результати: Після цього уроку учні зможуть: розуміти роль спілкування в житті людини й суспільтва; формує переконання в тому, що подолати більшість проблем багатокультурного суспільства можливо тільки завдяки спільними зусиллями людини, держави, міжнародної спільноти.
Обладнання уроку: підручник.
Тип уроку: розвиток громадянської компетентності
Перебіг уроку
1. Організаційний етап. Мотивація навчальної діяльності учнів.
2. Актуалізація опорних знань:
Бесіда з класом:
1.Чи можливе існування мультиткультурної держави?
2.Чому важливо поважати культури інших народів?
3.Чому на сьогодні існує соціальна нерівність?
4.Визначте власні життєві пріоритети?
3. Вивчення нового матеріалу:
3.1 Комунікація.
Комунікація – процес обміну думками, почуттями, враженнями, загалом повідомленнями.
3.2 Соціальна комунікація.
Соціальна комунікація – це обмін між людьми або іншими соціальними суб'єктами цілісними знаковими повідомленнями, у яких відображені інформація, знання, ідеї, емоції тощо.
Із появою нового типу суспільства виникають нові способи соціальної комунікації, засновані на створенні нових інформаційних технологій, які конструюють віртуальну реальність. Процес віртуалізації суспільства сприяє появі видозмінних наявних соціальних практик, що викликають реакцію на них з боку суспільства та особистості.
4. Рефлексія:
Бесіда:
1. Яке значення має соціальна комунікація у суспільстві?
2. Які фактори впливають на місце людини в суспільстві?
3. Чи може людина сама змінити соціальне становище та переміститися з однієї сходинки соціальної драбини на іншу ?
5. Підсумок уроку.
6. Домашнє завдання:§11, підготувати міні-есе за темою «Вміння вести діалог».