План заняття
Тип заняття: Узагальнююче заняття бінарного типу з мультимедійною підтримкою
Вид заняття: Конкурс-конференція
Тема: Особистість у системі соціальних зв’язків та використання анімації в середовищах PowerPoint, Flash, Adobe Photoshop.
Мета: Виявити якість рівень оволодіння знаннями й уміннями, отриманими на попередніх заняттях з тем «Особистість у системі соціальних зв’язків» та «Використання анімації в середовищах PowerPoint, Flash, Adobe Photoshop». Узагальнити матеріал як систему знань. Систематизувати знання з соціології та інформатики. Створити умови мотивованого практичного застосування знань, навичок і умінь, дати можливість побачити результати своєї праці й одержати від них радість і задоволення. Розвивати просторове мислення, уміння класифікувати, виявляти зв'язки, формулювати висновки. Розвивати комунікативні навички при роботі в групах, розвивати пізнавальний інтерес. Виховувати загальну культуру, естетичне сприйняття навколишнього. Створити умови для реальної самооцінки студентів, їх реалізації як особистості.
Методи: Словесні, наочні.
Матеріально-технічне забезпечення та дидактичні засоби: мультимедійна установка, прикладне програмне забезпечення МС Office.
Література (основна та додаткова):
1. В.Г.Городяненко. Соціологія. Підручник. К., 2008. Видавничий центр «Академія»
2. М.П.Лукашевич. Соціологія. Підручник. К., 2011. Видавництво «Каравела»
3. В.М.Піча. Практикум з соціології. Львів: «Новий Світ - 2000», «Магнолія плюс», 2004.-368 с.
4. http://ru.osvita.ua/vnz/reports/sociology/30089/
5. http://pidruchniki.com/sotsiologiya/
6. Вступ до інформаційних технологій. Методичний посібник для викладачів та студентів. Під ред. Зарецької І.Т., Владимирової М.В. – Харків: ХНУ імені В.Н. Каразіна, 2006. – 364 С.
7. Савчук Л.О., Гримпинюк О.В. Інформатика та комп’ютерна техніка. – К.: Професіонал, 2004. – 160 с.
Структура заняття
І. Організаційна частина ІІ. Рефлексія Доброго дня всім, хто присутній сьогодні в цій аудиторії. Хотілося б розпочати нашу зустріч словами радянського письменника Леоніда Леонова «Жодна велика перемога неможлива, якщо їй не передує мала перемога над самим собою». А як ви розумієте ці слова? (роздуми студентів) ІІІ. Повідомлення теми, мети Протягом 1 семестру ви вивчали такі дві дисципліни, як соціологія та інформатика. Сьогодні ми вирішили провести експеримент і об’єднати ці дві дисципліни воєдино. Під час практичних занять з інформатики ви працювали в середовищах PowerPoint, Flash, Adobe Photoshop, налаштовуючи анімацію і змушуючи об’єкти рухатись. Працюючи в парах ви розробляли анімований мультфільм на задану тематику. Із 35 створених робіт, було відібрано 9 найкращих. Їх ми сьогодні будемо презентувати нашому шановному журі. А саме: ________________________________________________ ________________________________________________ _________________________________________________ Журі представили і прийшов час оголосити умови конкурсу. Роботи було розподілено за такими категоріями:
З кожної категорії наше компетентне журі повинно обрати, на їх думку, найкращу роботу. ІV. Основна частина Неможливо уявити собі життя сучасної людини без телевізора, мультфільмів, які є найулюбленішими та найпоширенішими елементами її довкілля. Кажуть, що мультфільми не впливають на життя. Але ж багато хто з нас до сих пір їдять бутерброд ковбасою до низу тільки тому, що один кіт сказав, що так смачніше. (перегляд уривку «Троє з Простоквашино») Елементами соціальних систем є люди. Входження людини в суспільство відбувається через різноманітні соціальні спільноти: групи, інститути, організації та культуру. Внаслідок цього людина залучена до багатьох соціальних систем, кожна з яких справляє на неї системоформуючий вплив. Будь-які соціальні утворення неможливо уявити без людини, її активної творчої діяльності. Пригадаємо, що ж таке особистість? (слайдова презентація супроводжується виступами студентів) Термін «особистість» має досить давнє походження. Цей термін невіддільний від понять «людина», «особа», «індивід», «індивідуальність». Людина — це біологічна категорія, що визначає належність живої істоти до людського роду за певними анатомічними особливостями та фізіологічними функціями. Основними рисами людини є: — розвинутість інстинктів, що забезпечує можливість реалізації різних інтересів; — наявність мови як засобу спілкування та узгодження діяльності людини; — необхідність спілкування із собі подібними з метою досягнення компромісу інтересів; — чіткий розподіл праці у людському середовищі, що надає можливість досягти високого ступеня організованості відносин. Термін "індивід" вживається у значенні "конкретна людина", одиничний представник людського роду, коли необхідно підкреслити, що йдеться не про все людство загалом і не про будь-яку людину в ньому. Особа — людина, яка має історично зумовлений ступінь розвитку, користується правами, що надаються суспільством, та виконує обов'язки, які ним покладаються. Поняття «особистість» вживається стосовно кожної людини, оскільки вона є носієм важливих рис певного суспільства. Головне в особистості — не абстрактна фізична природа, а її соціальна якість. Особистість — це цілісна сукупність соціальних властивостей людини, що формуються та видозмінюються протягом усього життя людини у результаті складної взаємодії внутрішніх та зовнішніх чинників її розвитку та активної взаємодії з соціальним середовищем. Пропоную заслухати ессе Козакова Тараса на тему «Я - особистість» Чинниками, що детермінують активність особистості є потреби та інтереси. Потреба — це рушійне джерело активності людини, спрямованої на її задоволення, яке супроводжується суб'єктивним потягом до відчуття приємності або, навпаки, відсторонення від відчуття неприємності, болю. Потреба — це внутрішній психологічний стан людини, відчуття нестачі чогось. Цей стан регулює активність, стимулює діяльність, спрямовану на здобуття того, чого не вистачає. Американський соціолог Абрахам-Харолд Маслоу (1908—1970) виробив ієрархічну теорію потреб, поділивши їх на:
Базові потреби це: • фізіологічні, сексуальні потреби — продовження роду, у їжі. одязі, житті тощо; • екзистенціальні потреби - безпеки існування, стабільності, гарантованій зайнятості тощо; • соціальні потреби - у спілкуванні, належності до колективу, спільній діяльності тощо; • престижні потреби — в повазі з боку, службовому просуванні, престижі тощо; • духовні потреби — потреба у самовираженні через творчість. Згідно з принципом ієрархії, потреби кожного нового рівня стають актуальними для індивіда лише після того, як задоволені попередні запити. На заняттях з соціології ми з вами розглядали всі види потреб детально. Які потреби ви реалізуєте навчаючись? (відповіді студентів). Отже, переходимо до перегляду першого блоку «Вир фантазії», який представлений роботами таких студентів: Хондожко О. та Євдокимової О. (ГВ-11); Якушина Є. (МЕ-11-1/9); Самойленко М. (МЕ-11-1/9). ♫ Перегляд та презентування мультфільмів Особистість – це людина, яка розуміє свої вади і переваги над іншими, і прикладає певні зусилля для виховання в себе позитивних якостей. Саме в процесі діяльності людина, з одного боку, інтегрує соціальні відносини навколишнього середовища, з іншого — виробляє своє особливе ставлення до зовнішнього світу. На думку соціологів, людина стає особистістю тоді,коли індивід починає мислити не шаблонно, а проявляє творчий підхід при вирішенні однотипних задач. Ми переходимо до другого блоку «Не стандартний підхід». І він представлений плеядою таких студентів: Кірюхіна Д. (ПЕ-12); Вітохін С. (МЕ-11); Голяк О. та Безцінна К. (ПЕ-12). ♫ Перегляд та презентування мультфільмів Конкретною формою усвідомленої потреби, реальною причиною діяльності особистості, спрямованої на задоволення цієї потреби є інтереси. Інтерес — це направленість дій індивіда в залежності від можливості задоволення тієї чи іншої потреби. Інтереси, перетворені в потреби стають цінностями. Назвіть цінності, які важливі саме для вас? (очікувані відповіді: друзі, родина, кар’єра, успіх і т.д.) Уявіть, що у вас є лише дві хвилини, щоб описати себе і своє життя. Які б цінності виокремили ви? (відповідь студентів). А тепер давайте порівняємо вашу відповідь з відповіддю студента п’ятого курсу факультету журналістики Київського національного університету ім.Тараса Шевченка Голодюка Олександра. ♫ Перегляд відео(«Жизнь за две минуты») З переглянутого відео і ваших відповідей можна сказати про те, що кожна людина має власні ідеї, мету, цінності і пріоритети, які змінюються протягом всього життя. Ми вчимося у своїх батьків, одноліток. Під впливом цих людей у нас формуються інтелектуальні, соціальні та фізичні навички, які необхідні для виконання наших соціальних ролей. Роль особистості полягає не тільки у творчому підході до розв’язання задачі, а й у складності її вирішення. Бо, як говорить японська мудрість: «Самураї не шукають легких шляхів». Наші студенти теж вирішили ускладнити собі завдання не йдучи легким шляхом. Отже, вашій увазі представляється блок «Складність анімації» такими студентами: Кудріна Д. (ПЕ-13); Цой А. та Ковальчук В. (МЕ – 11-2/9); Дібров Є. та Сердюк М. (МЕ – 11-2/9) ♫ Перегляд та презентування мультфільмів Ми завершили всі три блоки нашого конкурсу і поки наше журі радиться та обирає найкращі роботи давайте поговоримо. Неможливо уявити собі життя сучасної людини без телевізора, мультфільмів, які є найулюбленішими та найпоширенішими елементами її довкілля. Ви коли-небудь замислювалися про мету свого життя - навіщо ви тут? А що якщо справжня мета - отримання задоволення від цього самого життя? Таким чином, ваша місія - просто жити щасливо. Так, звучить, як казка, і якщо ви не Принцеса з діснеївського мультика, це здається просто нереальним. Якщо ви ввімкнете телевізор, то побачите, що можливо все, головне - це вірні дії для зміни ситуації. Однак зміни на краще, що ведуть до щастя, небагато відрізняються від екстремальних змін по телевізору, тому що вони включають в себе не тільки фізичні, але і емоційні, і духовні зміни у вашому житті. У вашому розумінні, що таке щастя? (очікувані відповіді студентів: Щастя - вища мета і цінність людського життя. Арістотель висловлював думку, що воно є метою, яку ніхто і ніколи не вибере засобом заради чогось іншого.) Пропоную вам переглянути ще одне відео. ♫ Перегляд відео(«Бумеранг добра») З переглянутого відео, що ви можете сказати? В чому ж полягає щастя? Як називають людей які безкорисливо прагнуть до діяльності на благо інших? (Альтруїсти) Наявність цих властивостей свідчить про здатність людини робити добро, хоча можливі й відхилення від очікуваного результату: так, не завжди чуйна і безкорислива людина творить добро, не завжди вчинки, які вона вважає добрими, оцінюються іншими як добро (у т. ч. тими, на кого вони спрямовані). V. Рефлексія А чи вважаєте ви себе щасливими людьми? (відповіді студентів) У вас на столах лежать анкети, пропоную вам їх заповнити і переконатись, що ви можете бути щасливими без причини. Анкетування VІ. Підведення підсумків У "Повчанні" Володимир Мономах закликав бути милосердним до кожного, чинити добро, особливо убогим і сиротам. Про людей, які йдуть дорогою добра і правди, кажуть: "Будь людям добрим угоден, будеш і Богу надобен", "Доброму все добре", "Доброму чоловіку продовж, Боже, віку", "Доброму добра й пам'ять". Саме мультфільми переносять нас на деякий час у дитинство і вчать бути добрими, терпеливими, толерантними один до одного. Підводячи підсумки хотілося б згадати слова великого Конфуція: «Стався до інших так, як би ти хотів, щоб ставилися до тебе». Усі ми - люди. Єдине, що робить одного з нас краще за інше - це добрі вчинки. Я пропоную надати слово нашому шановному журі. ♫ Оголошення результатів конкурсу та нагородження студентів
|
Відведений час 2 хв. |
1