30 вересня о 18:00Вебінар: Використання нестандартних завдань у навчанні природничих дисциплін

Ефективна навчальна практика з хімії для учнів 7 класів

Про матеріал
Навчальні екскурсії та навчальна практика є обов'язковими та необхідними складовими освітнього процесу. Вони передбачають створення умов для наближення змісту навчальних предметів до реального життя, спостереження та дослідження учнями явищ природи і процесів життєдіяльності суспільства, розширення світогляду школярів, формування в них життєво необхідних компетенцій, посилення практичної та професійно-орієнтаційної спрямованості освітнього процесу. Саме тому запропонований матеріал містить розробку завдань з хімії для учнів 7-х класів, які можуть бути використані під час проведення навчальної практики.
Перегляд файлу

Ефективна навчальна практика з хімії для учнів 7 класів

Навчальні екскурсії та навчальна практика є обов'язковими та необхідними складовими освітнього процесу. Вони передбачають створення умов для наближення змісту навчальних предметів до реального життя, спостереження та дослідження учнями явищ природи і процесів життєдіяльності суспільства, розширення світогляду школярів, формування в них життєво необхідних компетенцій, посилення практичної та професійно-орієнтаційної спрямованості освітнього процесу.

Проведення навчальної практики в основній та старшій школі спрямоване на розвиток пізнавальної діяльності учнів, залучення їх до пошукової роботи, поглиблення та систематизацію знань, умінь і навичок школярів, усвідомлення практичної складової навчальних курсів, формування між предметних зв'язків тощо.

Методика проведення навчальної практики включає такі етапи:

1.      Підготовчий, під час якого учні знайомляться з метою та формами проведення навчальної практики, отримують завдання та вимоги щодо представлення результатів проведеної роботи, інструктуються з правил техніки безпеки;

2.      Змістовно-організаційний, під час якого відбувається навчальна діяльність, що передбачена планом проходження практики;

3.      Підсумковий, під час якого проводиться звітування учнів щодо проведеної роботи, перевірка набутих знань і вмінь, підбиття підсумків навчальної практики.

 


Тема: Дослідження природних об’єктів

в якості кислотно-основних індикаторів

Мета: вивчити, зібрати рослини-індикатори під час екскурсії у природу, дослідити властивості природних індикаторів під час хімічного експерименту, результати досліджень записати в таблицю, зробити узагальнюючі висновки.

Навчальні екскурсії з хімії у світ природи проводяться з метою реалізації завдань загальної середньої освіти щодо посилення практичної спрямованості викладання хімії, профорієнтаційної роботи з учнями. Вони відіграють важливу роль у розширенні світогляду учнів про різноманітність органічного світу, є поштовхом у розвитку навичок проведення експериментів. У процесі досліджень, які проводяться на таких екскурсіях, у дітей формуються вміння порівнювати об’єкти, виділяти й аналізувати їх особливості, робити узагальнення; учні навчаються логічно мислити, висловлювати свої думки, приймати нестандартні рішення, розвивати комунікативні здібності. Екскурсії у світ природи сприяють поглибленню й розширенню не лише хімічних знань, а й полікультурних компетентностей.

І. Підготовка до екскурсії

  1. Вчитель перед екскурсією повинен: вивчити необхідну літературу, обрати маршрут екскурсії, скласти план екскурсії; підготувати необхідне устаткування (пробірки, ножі, хімічні реактиви, хімічні стакани, папір  та інш.); заздалегідь розробити завдання для пошуково-дослідницької самостійної роботи учнів. Деякі рослини (листки фіолетової капусти, коренеплоди столового буряку, плоди вишні,  чорної смородини) діти приносять з дому.
  2. Інструктаж з правил техніки безпеки під час екскурсії, при роботі з хімічними реактивами.
  3. Інформування учнів про мету і завдання такого уроку, ознайомити з маршрутом, розповісти як проводиться спостереження, як збирати і досліджувати матеріал.
  4. Розповідь про історію індикаторів

ІІ. А)Проведення екскурсії - збирання рослин-індикаторів.

     Б) Обробка матеріалу: приготування витяжок з рослинного матеріалу; виготовлення індикаторних папірців і випробовування ними розчинів кислот і лугів.

ІІІ. Кожна група школярів складає звіт, в якому дає визначення поняттю «індикатори», розкриває історію індикаторів, складає таблицю «Рослини-індикатори», до звіту додається виготовлений лакмусовий папір та роблять узагальнюючий висновок.

Свої спостереження  учні заносять до таблиці та після заповнення роблять висновок.

Сировина

Природний колір індикатора

Зміна кольору індикатора

у кислому середовищі

У лужному середовищі

Пелюстки квітів волошки

жовтий

рожевий

жовто-зелений

Пелюстки квітів лісової герані

 

фіолетовий

бузковий

зеленувато-жовтий

Листки червонокачанної капусти

блідо-рожевий

рожевий

зелений

Коренеплоди столового буряку

червоний

Яскраво-червоний

жовтий

Плоди вишні

 

темно-червоний

яскраво-червоний

брудно-зелений

Плоди чорної смородини

темно-червоний

яскраво-червоний

зелений

Пелюстки квітів фіалки

фіолетовий

малиновий

жовтий

Висновок.

 

Фотоматеріали з навчальної практики

 

 

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Хімія, 7 клас, Інші матеріали
Додано
13 листопада 2019
Переглядів
358
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку