Дистанційне навчання. Синхронне співпраця в режимі реального часу перевага - можна залучати учасників у визначений час відео- чи аудіозв’язок, спілкування в чатіВажливо! Під час дистанційного навчання в синхронному режимі учасники нерухомо сидять біля екрана. Не забуваймо про чергування розумової активності з фізичною, гімнастику для очей. Асинхронне охоплює різноманітні засоби інформації, аудіо- та відеоуроки перевага - здобувачі освіти працюють у власному темпі та у зручний для себе час, забезпечується диференціація Важливо! Педагоги мають зазначити терміни виконання завдань, надати орієнтовний розклад занять.
Змішане навчання. Основні компоненти: Живі події (передбачають частину звичної роботи “в аудиторії” з вчителями та іншими учнями. Онлайн-контент (самостійне навчання). Учень(-ниця) самостійно опрацьовує матеріали у зручному для нього (неї) темпі та місці. Співпраця. Поєднує два ключових елементи: робота з однолітками і робота з вчителями. Співпраця може відбуватися як у класі під час виконання групових завдань, так і через електронну пошту чи соцмережі. Оцінка. Учні можуть стежити за своїм прогресом, а вчителі натомість — оцінювати їхні знання та корегувати процес навчання через індивідуальне інструктування. Додаткові матеріали. Додаткові матеріали можуть охоплювати роздруковані матеріали, інші ресурси тощо.
поштовх до розвитку кожного учня, вчителя і школи;нові форми та методи навчання;нові інструменти управлінської діяльності; підвищення рівня цифрової та інформаційної компетентності як вчителів так і учнів;покращення матеріально- технічного оснащення для навчання за дистанційними технологіями;можливість навчання у будь-який час і будь де. Позитив: Success
Проблеми: Successматеріальне та технічне оснащення для навчання за дистанційними технологіями;різний рівень цифрової та інформаційної компетентності вчителів;неможливість проведення уроків у режимі реального часу для учнів початкової ланки без допомоги батьків;проблеми учнів самоорганізувати навчальний процес;відсутність живого спілкування та мовної практики.
Змішане навчання. ЯКИЙ РІВЕНЬ ДОСТУПУ ДО ТЕХНОЛОГІЙ МАЮТЬ ВАШІ УЧНІ?ЯК ОБРАТИ МОДЕЛЬ ЗМІШАНОГО НАВЧАННЯ?ЯКІ ПЕРЕВАГИ ТА ВИКЛИКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ЗМІШАНИХ МОДЕЛЕЙ НАВЧАННЯ?Відповіді на ці питання можна знайти за посиланням: https://drive.google.com/file/d/1p. Exncm5_YU8 Fb. VTd. VEB6sg0v. QP8qt. ERq/view
Педагоги. Рівень цифрової грамотності, технічні можливості (наявність техніки, її якість, доступ до мережі Інтернет). Учні. Рівень ІК-компетентності, наявність ґаджетів, доступ до інтернет-ресурсів, рівень навчальних досягнень, індивідуальні особливості, рівень сформованості компетентності «навчання впродовж життя». Дорослі (батьки, бабусі, дідусі, старші брати, сестри тощо) рівень ІК-компетентності, наявність ґаджетів, доступ до мережі Інтернет, зацікавленість у допомозі дитині та можливості її надання (стан здоров’я, освіта тощо). Аналізуємо наші можливості
Крок 1. Визначте тему заняття. Крок 2. Спрогнозуйте очікувані результати (конкретні, зрозумілі для дітей, досяжні, вимірювальні, сформульовані в термінах діяльності дітей). Крок 3. Мотивуйте дітей до діяльності (проблемне запитання, цікавий факт, педагогічний артефакт тощо). Крок 4. Продумайте методику подачі нового матеріалу. Підготовка до проведення дистанційних занять
Підготовка до проведення дистанційних занять. Крок 5. Доберіть приклади завдань з теми на кожен рівень засвоєння навчального матеріалу (репродуктивний, продуктивний, творчий). Крок 6. Спроєктуйте домашнє завдання. Крок 7. Знайдіть в інтернеті матеріали для організації самостійної роботи учнів: відео, інтерактивні завдання, тренажери або створіть контент самостійно. Пам'ятайте про академічну доброчесність!
заохочувати і хвалити дітей, коли бачите, що робота виконана самостійно, хоч і не ідеальнодавати робочі завдання, де рівень складності наростає від елементарного до дуже складного (якщо дитина виконала завдання лише до половини, дякувати за зроблену роботу і пояснити складніший матеріал додатково)давати індивідуальні завдання кожному хоча б раз на кілька тижнівдавати завдання з готовими відповідями з проханням спробувати спочатку виконати завдання самостійно, не підглядаючи, а якщо щось незрозуміло — звернутися за роз’ясненнями до педагога давати завдання, які передбачають власні міркування та висловлення власної думки дитини, а не вибір з готових відповідей. АКАДЕМІЧНА ДОБРОЧЕСНІСТЬ І ПРОБЛЕМА СПИСУВАННЯДії педагога:
Поширені веб-ресурси для дистанційного навчання. Платформа Moodle (https://moodle.org/)Платформа Google Classroom (https://classroom.google. com) Zoom (zoom.us/download)Classtime (https://www.classtime.com/uk/)Class. Dojo (https://www.classdojo.com/uk-ua/signup/)Learning. Apps.org (Learning. Apps.org)Erudito (erudito.com.ua)
Взаємодія всіх учасників освітнього процесу — один з найважливіших факторів успішного функціонування будь-якої шкільної спільноти. В умовах дистанційного навчання, коли вчителі й учні не можуть бути поруч, взаємодія між усіма учасниками освітнього процесу: адміністрацією школи, вчителями, учнями та батьками - набуває особливої важливості!
КОРИСНІ ПОСИЛАННЯНавчання вдома: практичні поради для вчителів від психологині Світлани Ройз https://nus.org.ua/articles/navchannya-vdoma-praktychni-porady-dlya-vchyteliv-vid-psyhologyni-svitlany-rojz / Як технічно організувати дистанційне навчання — покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-tehnichno-organizuvaty-dystantsijne-navchannya-pokrokova-instruktsiya/ 35 інструментів для дистанційного навчання — добірка НУШ https://nus.org.ua/articles/30-instrumentv-dlya-dystantsijnogo-navchannya-dobirka-nush/ Практики та підходи до дистанційного навчання — рекомендації для вчителів https://nus.org.ua/articles/praktyky-ta-pidhody-do-dystantsijnogo-navchannya-rekomendatsiyi-dlya-vchyteliv/ Чотири сервіси, які допоможуть організувати дистанційне навчання https://nus.org.ua/articles/chotyry-servisy-yaki-dopomozhut-organizuvaty-dystantsijne-navchannya/ Як працювати в Google-класі: покрокова інструкція https://nus.org.ua/articles/yak-pratsyuvaty-v-google-klas-pokrokova-instruktsiya/ Як використовувати You. Tube у дистанційному навчанні https://nus.org.ua/articles/yak-vykorystovuvaty-youtube-u-dystantsijnijnomu-navchanni/ Дистанційне навчання в 3–4 класах: інструкції, приклади уроків та комунікації з батьками https://nus.org.ua/articles/dystantsijne-navchannya-v-3-4-klasi-instruktsiyi-pryklady-urokiv-ta-komunikatsiyi-z-batkamy/