Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання

Про матеріал

Матеріал орієнтований насамперед на молодих педагогів і містить практичні рекомендації щодо проблем, які пов'язані із мотивацією до навчання учнів на уроках математики

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Ефективні форми і методи мотивації учнів до навчання. З досвіду роботи викладача математики. ДНЗ “НПАЛ ЧО”Балабайко Н. М.

Номер слайду 2

Номер слайду 3

Мотивація — це сукупність усіх спонукань до діяльності, тобто система мотивів. Але «мотивація» є ширшим поняттям, ніж «мотив». Мотив, на відміну від мотивації, — це те, що належить самому суб'єкту поведінки, є його стійкою особистою якістю, що з середини спонукає до окреслених дій. Розрізняють дві великі групи мотивів:• пізнавальні мотиви, пов'язані зі змістом навчальної діяльності та процесом її виконання;• соціальні мотиви, пов'язані з різними соціальними взаємодіями учня з іншими людьми.

Номер слайду 4

З метою досягнення необхідного результату можна використовувати різноманітні прийоми розвитку пізнавальних мотивів. Мотивація навчальної діяльності шляхом бесіди. Мотивація навчальної діяльності шляхом створення проблемної ситуаціїМотивація навчальної діяльності шляхом використання технології «Мозкова атака»Мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань. Мотивація навчальної діяльності шляхом створення ситуації успіху. Мотивація навчальної діяльності на основі діяльнісного підходу до навчання. Мотивація навчальної діяльності на основі самоосвітньої діяльності учнів. Мотивація навчальної діяльності за допомогою прийомів роботи з текстом. Мотивація навчальної діяльності в процесі пізнавальних ігор та ігрових ситуацій

Номер слайду 5

Щоб запобігти байдужості (несприятливості), поява нового матеріалу має відповідати природній допитливості учнів: новий факт не повинен виникати «з нічого», разом з учнями потрібно з'ясувати можливість його застосування, а також передбачити його зміст. Основним засобом здійснення такого підходу є підбір і розгляд на уроці відповідної задачі (вправи, запитання). Враховуючи дефіцит навчального часу, слід дотримуватися таких вимог:1) задача не повинна бути громіздкою (її розв'язування в класі може займати не більше 5—7 хвилин); 2) малюнки та окремі формули мають бути підготовлені на дошці заздалегідь; 3) оскільки йдеться не про формування навичок, а лише про підведення до нових понять і тверджень, не слід вимагати від учнів повних записів у зошитах розв'язувань таких задач.

Номер слайду 6

На початку вивчення темиІНТЕГРАЛ ТА ЙОГО ЗАСТОСУВАННЯ можна запропонувати учням наступнузадачу. Інтеграл виник з практичної потреби знаходити площі неплоских фігур. Найбільший внесок у вивченні інтегрального числення вніс Архімед. Одного разу, прийшовши із рибалки, Архімед захотів визначити найбільш точно площу поверхні риби.

Номер слайду 7

Розбивши поверхню риби на прямокутники, він знайшов їх площі, причому чим більшою була кількість прямокутників, тим точнішим було значення площі. Так і виникло поняття інтеграла, із яким ми ознайомилися протягом декількох уроків. На даному уроці ми підведемо підсумки про те, що нам відомо про інтеграл.

Номер слайду 8

Мотивація навчальної діяльності шляхом створення проблемної ситуаціїЗа допомогою пластилінової моделі, яку виготовляють самі учні, на уроці “ Теорема про три перпендикуляри ”, я показую малюнок, а учні відтворюють його за допомогою моделі, потім я ставлю питання: “Як розташовані прямі ВС і АК та ВС і DK ?”

Номер слайду 9

Означенню ірраціонального рівняння може передувати така задача. Дану задачу я використовую у групі будівельників. Фронтон (верхня частина фасаду будівлі) має форму прямокутного трикутника , сума катетів якого дорівнює 8 м, а висота, що проведена з вершини прямого кута, дорівнює 2м. Знайти площу фронтону. ВСАD

Номер слайду 10

Позначивши катети через a і b, а шукану площу через х, складаємо рівність: Далі я пропоную замінити a2 + b2 на (a2 + b2 ) – 2 ab і, враховуючи, що a + b = 8 і ab=2x, одержуємо : Після означення поняття ірраціонального рівняння я разом з учнями розв'язую останнє рівняння .

Номер слайду 11

Введенню поняття логарифма може передувати така задача. Зараз у колбі 100 бактерій і щодоби їх кількість потроюється. Через скільки діб число бактерій у колбі досягне 24 300?Позначивши шукане число діб через Х, складаємо рівність 100∙3х=24300 або 3х=243. Далі я разом з учнями підбором отримуємо, що х=5. Підводячи підсумок, я наголошую на тому, що наприкінці розв'язання ми займалися відшуканням показника степеня, до якого треба піднести число 3, щоб отримати число 243. Після цього я формулюю означення логарифма, вводжу позначення і записую: 1оg3 243 = 5 .

Номер слайду 12

Перед означенням логарифмічного рівняння можна запропонувати класу таке запитання: чи існує число, логарифм якого удвічі менший за логарифм (за тією ж основою) половини цього числа ?Позначивши шукане число через х, я з класом складаю рівність Яка після простих перетворень набирає вигляду З останньої рівності випливає 2х=1, тобто х=0,5 Після цього даю означення логарифмічного рівняння і зазначаю, що одне з таких рівнянь щойно розв'язане.

Номер слайду 13

Мотивація навчальної діяльності шляхом використання творчих завдань

Номер слайду 14

Номер слайду 15

  Мотивація навчальної діяльності в прцесі пізнавальних ігор та ігрових ситуацій. Учням роздаються завдання - картки з фігурами,де потрібно домалювати невидимі елементи, позначити і записати. {5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Висота. Ребра. Вершини. Висота. ТвірніРадіус. Діаметр. Висота. ТвірніРадіус. Діаметр. Висота. Ребра. Вершини. Такі картки я застосовую,коли вивчаю тему про циліндри та призму, піраміди та конуси.

Номер слайду 16

При вивченні теми :”Конус”, я використовую …Забаганка жінки. Уявіть, що ви одружені і ваша жінка бажає мати сережки у вигляді конуса. Для цього у вас є золото і умілі руки, але немає грошей, щоб заплатити майстру за роботу, як ви отримаєте конус?. Перший малюнок – потрібно багато золота, а другий саме те, що вам потрібно і економія, і виконане бажання жінки.

Номер слайду 17

pptx
Додано
4 липня 2018
Переглядів
2943
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку