Екологічна акція. Врятуймо місто від сміття

Про матеріал

Даний урок є узагальнюючим уроком і 6 в темі «Я - європеєць».

В основу уроку покладено електронну гру «Навколо міста за 30 хвилин», яку створено на матеріалі попередньої роботи.

На початку навчального року діти об'єдналися у групи за такими напрямками (інтересами, категоріями):

- своє місто;

- сім чудес рідного міста;

- історичні факти;

- вулицями міста;

- люби своє місто;

- чим славне твоє місто

- довкілля і отримали дослідницькі завдання. Потім узагальнили здобуту інформацію.

Перегляд файлу

Урок з предмету Я у світі у 3 класі

Учитель: Григораш Галина Федорівна,

СШ №66 м.Маріуполя

Даний урок є узагальнюючим уроком і 6 в темі «Я - європеєць».

В основу уроку покладено електронну гру «Навколо міста за 30 хвилин», яку створено на матеріалі попередньої роботи.

 На початку навчального року діти об’єдналися у групи за такими напрямками (інтересами, категоріями):

- своє місто;

- сім чудес рідного міста;

- історичні факти;

- вулицями міста;

- люби своє місто;

- чим славне твоє місто

- довкілля   і отримали дослідницькі завдання. Потім  узагальнили здобуту інформацію.

 

Тема уроку: Екологічна акція. Врятуймо місто від сміття

Мета уроку :

Формування предметних компетентностей:

-формувати у учнів екологічну культуру,розвивати ініціативу дітей до природоохоронної діяльності,виховувати бажання брати участь у природоохранній роботі,примножувати багатства рідного краю, бажання до дбайливого ставлення до навколишнього середовища,дотримуватись чистоти і краси будинку в місті,природі;

Формування ключових компетентностей:

  • вміння вчитися:

навчально-організаційні: включається в роботу відразу після вказівки вчителя;

загальномовленнєві: говорить в помірному темпі, чітко, вільно, виразно, з відповідною силою голосу; зосереджено слухає вчителя, зв’язно (трьома-чотирма реченнями) передає почуте, побачене; з повагою звертається до вчителя, учнів;

загальнопізнавальні: робить (з допомогою вчителя) висновок-узагальнення за результатами виконання навчального завдання (наведення учнями прикладів позитивного і негативного ставлення людей до природи).

  • інформаційно-комунікативна: будує усне монологічне висловлювання з опорою на власний досвід та раніше почуту інформацію;
  • загальнокультурна: діє згідно з прийнятими правилами поведінки на уроці;
  • громадянська: наводить приклади позитивного і негативного ставлення людей до рідного краю; висловлює оцінні судження щодо необхідності охорони пам’ятних споруд.

 Місце уроку у системі уроків:  узагальнюючий урок  в темі «Я - європеєць».

Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань , урок-гра .

Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація гри  «Навколо рідного міста за 30 хвилин», карта Маріуполя з кишеньками, пазли з видами міста, паперові дитячі долоньки.

                                                            Хід уроку:         

І. Вступна частина

1.Організаційний момент:


Вітаю небо (руки догори),

вітаю землю (руки донизу),

вітаю всіх вас (руки перед собою).

2.Мотивація навчальної діяльності

 1.Робота за висловлюванням.

- Є такий вислів:»Прокинувся вранці,умився – упорядкуй свою планету» ( Антуан де Сент Екзюпері « Маленький принц».

- Як ви розумієте це висловлювання? ( Відповіді дітей)

2.Метод «Мозковий штурм»

Сміття це…(відповіді дітей)


ІІІ.Основна частина:

1. Створення проблемної ситуації

_Якої шкоди завдає сміття?(Відповіді дітей)

Звідки береться сміття?( Відповіді дітей)

Тема цього уроку «Екологічна акція. Врятуймо місто від сміття!»

Сьогодні  ми будемо грати у комп’ютерну гру «Навколо міста за 30 хвилин». Під час гри ви розкажете один одному про те, чим славиться наш Маріуполь, пригадаєте цікаві факти з його історії, впізнаєте улюблені куточки міста. Нас чекають важливі справи. Допоможемо нашому місту бути щасливим.

3. Слухання вірша учениці Савченко Еліни ,4-А класу,СШ №66


Маріуполь –рідне місто,

Місто –славних трударів.

Мужніх, сильних сталеварів

І відважних моряків.

 

В світі фарбами Куїнджі

Ти прославлене в віках, 

Моря спів ,солоний вітер

На п’янких твоїх вустах.

 

 

Крик тривожний чайки чути

Над просторами степів,

А в великих світлих класах

Чути гомін школярів.

 

Маріуполь  - рідне місто,

Місто парків і садів.

Хай майбутнє процвітає

В щасті нових поколінь.


ІІІ. Узагальнення  й систематизація отриманих знань.(Гра)

Клас ділиться на групи: кожна дитина на початку уроку отримує кольорову долоньку. Діти, які отримали долоньку жовтого кольору об’єднуються в групу «Сонечко», синього кольору – «Море», білого кольору – «Чайка». Повторюють правила роботи в групі.

Вчитель пояснює правила гри.

  1. Визначення порядку виступів груп.
  2. Група обирає категорію питань.
  3. Група обирає номер запитання.
  4. Всі уважно слухають запитання.
  5. Ця ж група має право першою дати відповідь.

6. У випадку помилки, право відповіді переходить до іншої групи.

7. За правильну відповідь група отримує частину картки із зображенням пам’ятних місць Маріуполя.

8. Перемагає група, яка першою складе картку-пазл.

            Матеріал гри розбито на 6 тематичних категорій, до кожної категорії      складено 7 запитань, які проілюстровані фотографіями.

 

І. Своє місто

1. Кому встановлено пам’ятник?

(Митрополиту Ігнатію, засновнику м.Маріуполя)

2. Як називається учбовий заклад?

(Приазовський Державний технічний університет)

3. В якій частині міста знаходиться  зображена будівля?

(Центр міста, проспект Мира)

4. В якому місці можна побачити різних тварин одночасно?

(Зоопарк «Деревня Вашури»,)

5. Де встановлений пам’ятник металургу? (На в’їзді в Маріуполь)

6. В якому куточку міста можна милуватися зображеним фонтаном? (Центральний сквер, Біля Драмтеатру)

7. Якому  видатному українцю (поету,художнику) встановлено пам’ятник? (Т.Г.Шевченко)

ІІ. Сім чудес рідного міста.

1. Збудована з червоної цегли,оздоблена декоративними арками та пілястрами . До 1932 року вона не тільки забезпечувала місто питною водою,а й захищала від пожежі. (Водонапірна вежа. Побудована в 1910 році за проектом архітектора  В. Нільсена)                              2. У центрі міста розташовані два унікальні житлові будинки,що вирізняються своєю неповторністю,красою та величністю. Будинки мають масивний цоколь,колони, арки, а на кутах фігурні парапети. Особливо вражають верхівки зі шпилями. (Будинки зі шпилями. Збудовані в 1953 році.)                                                                     

 3. На Театральній площі є ще одна цікава будівля. Це будинок побудований у класичному стилі архітекторами А. Криловою та О. Малишенко в 1959 році. Це місце відпочинку для дітей та дорослих,воно дарує зустріч з  мистецтвом. (Драматичний театр)                                           4. На перехресті проспекту Миру та вулиці Торгової привертає увагу незвичайний за архітектурою та величчю будинок. Спочатку це був готель «Континенталь» з концертним залом,пізніше – кінотеатр «Гігант». Довгий час у ньому знаходився будинок культури комбінату « Азовсталь». (Будинок молоді)         

 5. Це сучасна спортивно-концертна споруда європейського рівня з прекрасним футбольним полем,тенісними кортами,фітнес – залом. Збудована у 2007 році в Приморському районі. (Спортивний комплекс «Іллічівець»)                                                     

  6. Вона збудована за зразком колишньої Успенської церкви 1887 року, яка була зруйнована. На її території встановлений пам’ятник митрополиту Ігнатію, який привів греків – переселенців у Приазов’я. (Церква Михайла Архистратига)                    

  7. У 2003 році в Іллічівському районі відкрився розважальний центр. На території цього невеликого містечка увагу привертають різноманітні екстремальні атракціони. (Екстрим-парк)

ІІІ. Історичні факти. 

1. Перша назва нашого міста. (Павловськ)

2. Раніше його називали Сурозьким морем, Меотійським озером, Рибним, Синім. Сучасна назва цього моря? (Азовське море)

3. Назва річки,яка тече містом  і впадає в Азовське море,у перекладі з тюрської мови означає «довгий вус». (Кальміус)

4. Прізвище художника-пейзажиста. (Куїнджі Архип Іванович)

5. Перший транспортний засіб,який з’явився 80 років потому. (Трамвай)

6. Маленька рибка Азовського моря, яка у роки Великої Вітчизняної війни спасла жителів міста. (Тюлька)

7. Провідна професія нашого міста. (Металург)

ІV. Вулицями міста.

1. У кінці 18ст. тут жив митрополит Ігнатій. (вулиця Митрополитська)

2. Найстаріша центральна вулиця, була названа іменем цариці Катерини, нині це проспект. (Проспект Миру)

3. Вимощений каменем спуск, на якому знаходився будинок відомого в місті лікаря Гампера. (Гамперовський спуск)

4. Названа на честь Святого великомученика Георгія. ( вулиця Георгіївська)

5. Названа на честь переселенців греків з Криму. (вулиця Грецька)

6. На цій вулиці відбувалася жвава торгівля. (вулиці Торгова)

7. На початку 19 ст. тут почали оселятися іноземні моряки, серед них – італійці. (вулиця Італійська)

V. Люби своє місто.              1. Вас радо зустріне місто приморське. Його омиває  . . . море. (Азовське)                      

 2. Прославив наш Донецький край Герой труда Макар  … (Мазай)             

  3. Він переміг мартена жар. Він варить сталь . Він - … (Сталевар)   

  4. Від моря синього над містом купол. Купається у хвилях  … (Маріуполь)  

  5. З криком злітає пташина зграйка. Кружляє над морем біла  . . . (Чайка)       

   6. У темряві ночі працює маяк. Сигналів від нього чекає   . . . (Моряк)           

    7. Хто сонця промінь на полотно наніс? Куїнджі – майстер- … . (Пейзажист)

VІ. Чим славне твоє місто.

1. Які підприємства випускають цю продукцію? (Металургійні комбінати «Метінвест»)

2. Якому підприємству належить ця продукція? (Азовмаш)

3. Підприємство, яке здійснює перевезення морем вугілля, металу… (Маріупольський торговельний порт)

4. Назви вищі навчальні заклади свого міста. (ПДТУ, МДУ)             

 5. До яких музеїв належать ці експонати? (Краєзнавчий музей, музей народного побуту)   6. Місце таланту,краси,мистецтва. Туди у вільний час люблять ходити діти та дорослі. Там вони плескають у долоні та дарують квіти. (Драматичний театр)

7. Одне з найстаріших та найулюбленіших куточків відпочинку. Там прохолода й тінь. (Міський сад)

VІІ. Довкілля.

1.Який прилад на меткомбінатах міста не допустить потрапляння шкідливих речовин у повітря? (фільтри)

2. Яка господарча діяльність людей восени може шкодити довкіллю?( Спалювання листя)

3. Назвіть види екологічного міського транспорту.(Трамвай)

4.Яка погана звичка людей шкодить його здоров`ю та навколишньому середовищу?(Паління)

5.Як діти і дорослі можуть зберегти чистоту пляжів і морської води?.(Очищувати сточні води , не смітити.

6.Де в нашому місті легше дихається?( У скверах,парках,біля моря)

7.Що є природним фільтром повітря? ( Рослини)

Для проведення фізкультхвилинки запропонований сюрприз, який знаходиться у скрині. Відкрити скриню допоможе ключ –відповідь на питання :

  • Він є біля міської Ради;
  • У Міському саду;
  • У парку імені Гурова;
  • У сквері біля Драматичного театру;
  • Біля заводоуправління «Азовмаша»
  • Його бризкам радіють діти і дорослі.

 

ІV. Підсумок.

  • Діти, наша подорож навколо міста добігла кінця . Зараз кожен з вас розкаже про свою роботу на уроці.  Для цього пропоную вам продовжити речення.

       Я здивувався… . Я повторив… .  Я навчився… . Я запам’ятав… . 

       Я замислився… .  Я дізнався …  .

  • Розмістіть  свої пазли   на карті Маріуполя, а долоньки навколо неї. Я впевнена, що від тепер наше місто в надійних руках.

V.Домашнє завдання: Розробити памятки «Врятуймо місто від сміття» і роздати одноліткам  і перехожим у своєму дворі.

            C:\Users\Mouses\Pictures\ukraine_55_1.jpg          C:\Users\Mouses\Pictures\2014-03-30 изображения\изображения 001.jpg

 

 

 

 

 

 

1

 

docx
Додано
18 жовтня 2018
Переглядів
2258
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку