29 липня о 18:00Вебінар: Формування та розвиток лідерських якостей сучасних учнів

Урок з Я у світі для 3 класу "Школа. Традиції школи."

Про матеріал

Урок покликаний ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини; ознайомити з датою народження рідної школи та з її традиціями; розвивати інтерес до пізнання і збереження традицій школи; виховувати почуття гордості за свій навчальний заклад.

Перегляд файлу

Тема: Школа. Традиції рідної школи.

Мета: ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини; ознайомити з датою народження рідної школи та з її традиціями; розвивати інтерес до пізнання і збереження традицій колегіуму; виховувати почуття гордості за свій навчальний заклад.

Обладнання: комп΄ютер, телевізор, картки з завданнями, підручник, презентація.

Тип уроку – Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація до навчання.(1хв)

У нас здавна є традиція славна:

Воду брати з чистої криниці,

Борошно з ярої пшениці,

Руками добрими замісити

І гостей на свято запросити.

  • От і ми запросили. Поверніться до гостей і привітайтеся з ними.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності(1хв)

  • Відгадайте загадку

Великий будинок у місті стоїть,

Та завжди, як вулик бджолиний, гудить.

Як чаша, він повен знаннями.

Ласкавий будинок цей з нами.   (Школа)

  • Як ви гадаєте, про що йтиме мова на уроці? (Про школу)
  • А хіба ми ще не все знаємо про школу?(Ні)
  • Чи хочете ви більше дізнатися про школу?(Так)

ІІІ. Оголошення, представлення теми уроку та очікуваних результатів(1хв)

  • Чого ви очікуєте на уроці? (Дізнатися цікаве про нашу школу, роботи в групах)

 

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось про історію відкриття перших шкіл та нашої школи, ознайомимося з традиціями нашого колегіуму. (Слайд 2)

 

ІІІ. Актуалізація знань. (2 хв)

Вправа «Асоціативний кущ»

  •  Які асоціації виникають у Вас, коли ви чуєте це слово?(знання, навчання, урок, оцінка, учні, друзі, вчитель)
  • Ось такий асоціативний кущ ми склали. (Слайд 3)

ІV. Усвідомлення. Інтерактивна вправа.

 

 

  1. Робота в парах за картками.(3хв)

Вправа «Дешифрувальник» (Слайд 4)

 

Здо

ро

бу

не

деш

хто

ос

 ні

ві

дрим

ту

му

 

по

ся

ба

вчив

чиш

на

біль

а

ше

ся

сві

див

ту

Здобудеш освіту, побачиш більше світу

 

Му

ту

дрим

ві

ні

деш

хто

біль

не

бу

ро

здо

див

по

ся

ту

а

ві

на

ос

вчив

деш

ся

бу

 

 

Мудрим ніхто не родився, а навчився.

  • Розшифруйте запис. Підказка: читайте через клітинку.
  • Пара, як розшифрувала – піднімає руку.
  • У кого таке ж прислів΄я?
  • Як ви його розумієте?
  • У кого інше прислів΄я?
  • Поясніть його значення.
  1. Вправа «Запитуємо – відповідаємо»(1 хв) (Слайд 5)
  • Де діти здобувають знання?(у школі)
  • Чому потрібно вчитися?(щоб бути розумним)
  • Як довго людина вчиться?(все життя)
  1. Робота в групах. (17 хв) (Слайди 6-11)
  • Об΄єднуємося в групи по 4 учні. Кожна група отримала завдання.  Вам потрібно опрацювати текст підручника і за його змістом відповісти на питання. Ви повинні виконати це завдання за 5 хвилини та представити результати роботи своєї групи.
  • Час вийшов. Чи всі групи готові?
  • Відповіді повинні бути повними.
  • Уважно слухайте виступи , щоб ви змогли дати відповіді на мої питання.

 

 І група.

Прочитати перший абзац тексту на с. 53 підручника.   

               Дати відповіді на питання.

1. Коли людина починає вчитися? (З народження)

2. Скільки триває навчання людей? ( все життя)

3. Чому навчають в школі?(читати, писати, лічити)

ІІ група.

 Прочитати  текст від слів «Багато років тому…» до

            «…її академією.».                Дати відповіді на питання:

1.Чому навчалися діти, коли не було шкіл? (хлопчики – ремеслам батьків, а дівчатка – господарювати вдома)

2. Де виникли перші школи? (в Давній Греції і Давньому Єгипті)

3. Хто відкрив першу школу і як вона називалася? (Платон, академія)

ІІІ група. 

 Прочитати  текст від слів «Пізніше Арістотель…» до слів «…кількість шкіл». Дати відповіді на питання:

1. Що створив Арістотель? (школу, яку назвав ліцей)

2. Чим відрізнялися давні школи від нашої? ( учитель міг просто говорити з учнями, гуляючи по саду чи парку)

3. На чому писали діти у школах Давнього Риму? (на воскових табличках)

ІV група.

 Прочитайте  текст від слів «У Київській Русі…» до слів «…державними діячами. Дайте відповіді на питання

1. Хто відкрив перші школи у Київській Русі? (Володимир Мономах)

2. Кого приймали до цих шкіл? (хлопчиків)

3. Чому навчали учнів у Київській Русі? (граматики, математики, астрономії, музики, риторики)

V група.

 Прочитайте текст на с. 54 підручника від слів «У наш час…» до слів «…першого дзвоника». Дайте відповіді на питання:

1. Скільки років навчаються діти в сучасних школах?

(декілька років)

2. Чи можуть випускники шкіл продовжувати своє навчання? Де?

- Діти, хто має право на навчання? (всі)

VІ група.

 Розгляньте таблицю на с. 54. Дайте відповіді на питання.

1. Скільки років навчаються школярі Англії, Франції, Німеччини. (11,13, 12)

2. Коли в цих країнах починається навчальний рік? (у вересні)

3. Коли завершується навчальний рік? (в Англії і Франції – у червні, у Німеччині – у липні)

- Діти, а скільки ж триває навчання в українських школах? (11 років)

- Коли розпочинається навчальний рік в Україні?

- Діти, виступ якої групи Вам сподобався найбільше.

- А що нового дізналися з виступів своїх товаришів?

 

  1. Фізкультхвилинка(1хв) (Слайд 12)

   

  1. Презентація командних повідомлень про історію та традиції колегіуму.(6 хв)
  • Кожен навчальний заклад має свою історію, свої традиції. Напередодні ви поділилися на команди і кожна команда отримала завдання дізнатися про історію школи та її традиції і підготувати повідомлення. Зараз настав час представити результати своєї роботи. Запрошую представників кожної команди. (Слайд 13)

І команда «Історія моєї школи».

ІІ команда «Традиції мого колегіуму».

А ще одне повідомлення приготувала для вас я «Традиції  колегіуму у фотографіях». (Слайди 14, 15)

  • Які з традицій колегіуму ви впізнали?
  • Чи потрібно нам знати традиції навчального закладу? Для чого? (Щоб зберігати їх і примножувати.)
  • Не можна навчатися в школі і не знати її історії і традицій.

V. Підбиття підсумків. Оцінювання результатів.

1. Робота за підручником. С 55(2 хв)

-Для того, щоб виконати наступне завдання, вам необхідно звернутися за допомогою до підручника. На с. 55 ознайомтеся з думками учнів про школу. Читаємо мовчки.

2.Вправа «Мікрофон»(1 хв) (Слайд 16)

  • Доповніть речення «Мені дорога моя школа тому, що…»

«Я люблю свій колегіум за…»

«У школі я вчуся …».

  1. Кросворд(2хв) (Слайд 17)
  • Давайте перевіримо, які ви були уважними сьогодні на уроці, розгадавши кросворд.

Рефлексія (1 хв)

- Чи цікаво було на уроці?

- Які види завдань Вам сподобалися?

Хто з Вас розширив свої знання про рідну школу? Чи справдились ваші очікування на уроці?

Оцінка роботи на уроці(1хв)

  • Діти, ви сьогодні плідно попрацювали, більшість з Вас були активними. Я впевнена, що знання, здобуті сьогодні на уроці, знадобляться вам у подальшому житті. Дякую Вам за чудовий урок.
  • Молодці! (слайд 18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
4.0
Загальна:
4.3
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Василенко Катерина
    Загальна:
    4.3
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    4.0
docx
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
4519
Оцінка розробки
4.3 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку