23 липня о 18:00Вебінар: STEM-освіта без гендерних стереотипів – запорука успішного майбутнього школярів

Урок з Я у світі для 3 класу "Школа. Традиції школи."

Про матеріал

Урок покликаний ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини; ознайомити з датою народження рідної школи та з її традиціями; розвивати інтерес до пізнання і збереження традицій школи; виховувати почуття гордості за свій навчальний заклад.

Перегляд файлу

Тема: Школа. Традиції рідної школи.

Мета: ознайомити учнів з історією відкриття перших шкіл, їх значенням у житті людини; ознайомити з датою народження рідної школи та з її традиціями; розвивати інтерес до пізнання і збереження традицій колегіуму; виховувати почуття гордості за свій навчальний заклад.

Обладнання: комп΄ютер, телевізор, картки з завданнями, підручник, презентація.

Тип уроку – Засвоєння нових знань.

Хід уроку

І. Організація до навчання.(1хв)

У нас здавна є традиція славна:

Воду брати з чистої криниці,

Борошно з ярої пшениці,

Руками добрими замісити

І гостей на свято запросити.

  • От і ми запросили. Поверніться до гостей і привітайтеся з ними.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності(1хв)

  • Відгадайте загадку

Великий будинок у місті стоїть,

Та завжди, як вулик бджолиний, гудить.

Як чаша, він повен знаннями.

Ласкавий будинок цей з нами.   (Школа)

  • Як ви гадаєте, про що йтиме мова на уроці? (Про школу)
  • А хіба ми ще не все знаємо про школу?(Ні)
  • Чи хочете ви більше дізнатися про школу?(Так)

ІІІ. Оголошення, представлення теми уроку та очікуваних результатів(1хв)

  • Чого ви очікуєте на уроці? (Дізнатися цікаве про нашу школу, роботи в групах)

 

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємось про історію відкриття перших шкіл та нашої школи, ознайомимося з традиціями нашого колегіуму. (Слайд 2)

 

ІІІ. Актуалізація знань. (2 хв)

Вправа «Асоціативний кущ»

  •  Які асоціації виникають у Вас, коли ви чуєте це слово?(знання, навчання, урок, оцінка, учні, друзі, вчитель)
  • Ось такий асоціативний кущ ми склали. (Слайд 3)

ІV. Усвідомлення. Інтерактивна вправа.

 

 

  1. Робота в парах за картками.(3хв)

Вправа «Дешифрувальник» (Слайд 4)

 

Здо

ро

бу

не

деш

хто

ос

 ні

ві

дрим

ту

му

 

по

ся

ба

вчив

чиш

на

біль

а

ше

ся

сві

див

ту

Здобудеш освіту, побачиш більше світу

 

Му

ту

дрим

ві

ні

деш

хто

біль

не

бу

ро

здо

див

по

ся

ту

а

ві

на

ос

вчив

деш

ся

бу

 

 

Мудрим ніхто не родився, а навчився.

  • Розшифруйте запис. Підказка: читайте через клітинку.
  • Пара, як розшифрувала – піднімає руку.
  • У кого таке ж прислів΄я?
  • Як ви його розумієте?
  • У кого інше прислів΄я?
  • Поясніть його значення.
  1. Вправа «Запитуємо – відповідаємо»(1 хв) (Слайд 5)
  • Де діти здобувають знання?(у школі)
  • Чому потрібно вчитися?(щоб бути розумним)
  • Як довго людина вчиться?(все життя)
  1. Робота в групах. (17 хв) (Слайди 6-11)
  • Об΄єднуємося в групи по 4 учні. Кожна група отримала завдання.  Вам потрібно опрацювати текст підручника і за його змістом відповісти на питання. Ви повинні виконати це завдання за 5 хвилини та представити результати роботи своєї групи.
  • Час вийшов. Чи всі групи готові?
  • Відповіді повинні бути повними.
  • Уважно слухайте виступи , щоб ви змогли дати відповіді на мої питання.

 

 І група.

Прочитати перший абзац тексту на с. 53 підручника.   

               Дати відповіді на питання.

1. Коли людина починає вчитися? (З народження)

2. Скільки триває навчання людей? ( все життя)

3. Чому навчають в школі?(читати, писати, лічити)

ІІ група.

 Прочитати  текст від слів «Багато років тому…» до

            «…її академією.».                Дати відповіді на питання:

1.Чому навчалися діти, коли не було шкіл? (хлопчики – ремеслам батьків, а дівчатка – господарювати вдома)

2. Де виникли перші школи? (в Давній Греції і Давньому Єгипті)

3. Хто відкрив першу школу і як вона називалася? (Платон, академія)

ІІІ група. 

 Прочитати  текст від слів «Пізніше Арістотель…» до слів «…кількість шкіл». Дати відповіді на питання:

1. Що створив Арістотель? (школу, яку назвав ліцей)

2. Чим відрізнялися давні школи від нашої? ( учитель міг просто говорити з учнями, гуляючи по саду чи парку)

3. На чому писали діти у школах Давнього Риму? (на воскових табличках)

ІV група.

 Прочитайте  текст від слів «У Київській Русі…» до слів «…державними діячами. Дайте відповіді на питання

1. Хто відкрив перші школи у Київській Русі? (Володимир Мономах)

2. Кого приймали до цих шкіл? (хлопчиків)

3. Чому навчали учнів у Київській Русі? (граматики, математики, астрономії, музики, риторики)

V група.

 Прочитайте текст на с. 54 підручника від слів «У наш час…» до слів «…першого дзвоника». Дайте відповіді на питання:

1. Скільки років навчаються діти в сучасних школах?

(декілька років)

2. Чи можуть випускники шкіл продовжувати своє навчання? Де?

- Діти, хто має право на навчання? (всі)

VІ група.

 Розгляньте таблицю на с. 54. Дайте відповіді на питання.

1. Скільки років навчаються школярі Англії, Франції, Німеччини. (11,13, 12)

2. Коли в цих країнах починається навчальний рік? (у вересні)

3. Коли завершується навчальний рік? (в Англії і Франції – у червні, у Німеччині – у липні)

- Діти, а скільки ж триває навчання в українських школах? (11 років)

- Коли розпочинається навчальний рік в Україні?

- Діти, виступ якої групи Вам сподобався найбільше.

- А що нового дізналися з виступів своїх товаришів?

 

  1. Фізкультхвилинка(1хв) (Слайд 12)

   

  1. Презентація командних повідомлень про історію та традиції колегіуму.(6 хв)
  • Кожен навчальний заклад має свою історію, свої традиції. Напередодні ви поділилися на команди і кожна команда отримала завдання дізнатися про історію школи та її традиції і підготувати повідомлення. Зараз настав час представити результати своєї роботи. Запрошую представників кожної команди. (Слайд 13)

І команда «Історія моєї школи».

ІІ команда «Традиції мого колегіуму».

А ще одне повідомлення приготувала для вас я «Традиції  колегіуму у фотографіях». (Слайди 14, 15)

  • Які з традицій колегіуму ви впізнали?
  • Чи потрібно нам знати традиції навчального закладу? Для чого? (Щоб зберігати їх і примножувати.)
  • Не можна навчатися в школі і не знати її історії і традицій.

V. Підбиття підсумків. Оцінювання результатів.

1. Робота за підручником. С 55(2 хв)

-Для того, щоб виконати наступне завдання, вам необхідно звернутися за допомогою до підручника. На с. 55 ознайомтеся з думками учнів про школу. Читаємо мовчки.

2.Вправа «Мікрофон»(1 хв) (Слайд 16)

  • Доповніть речення «Мені дорога моя школа тому, що…»

«Я люблю свій колегіум за…»

«У школі я вчуся …».

  1. Кросворд(2хв) (Слайд 17)
  • Давайте перевіримо, які ви були уважними сьогодні на уроці, розгадавши кросворд.

Рефлексія (1 хв)

- Чи цікаво було на уроці?

- Які види завдань Вам сподобалися?

Хто з Вас розширив свої знання про рідну школу? Чи справдились ваші очікування на уроці?

Оцінка роботи на уроці(1хв)

  • Діти, ви сьогодні плідно попрацювали, більшість з Вас були активними. Я впевнена, що знання, здобуті сьогодні на уроці, знадобляться вам у подальшому житті. Дякую Вам за чудовий урок.
  • Молодці! (слайд 18)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Крючко Юлія
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
22 жовтня 2018
Переглядів
1207
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку