Екологічна гра "Квітковий калейдоскоп"

Про матеріал
Виховання екологічної культури школярів є важливою складовою гармонійного розвитку дитини, тому я приділяю багато уваги в своїй виховній роботі саме цьому напрямку. Метою екологічної гри "Квітковий калейдоскоп" є виховання почуття прекрасного, бережливого ставлення і любові до природи, до рослинного світу, до квітів.
Перегляд файлу

                                     Екологічна гра

                     «Квітковий калейдоскоп»

Мета: прищеплювати любов до природи, вчити дітей бережливо ставитись до квітів, виховувати почуття прекрасного.

Обладнання: мультимедійні засоби, слайди з зображенням квітів, малюнки дітей.

 

Вчитель. Сьогодні ми з вами поринемо в чарівну країну – Країну Квітів. Помандруємо лісами і полями, садами і лугами. Супровод-

жувати нас будуть дві команди – «Мальви» і «Волошки».

Представлення команд.

     Команда «Мальви».

Наш девіз: Символ любові до нені

                    І до рідної землі,

                    До свойого народу –

                    Нащадків козацького роду.

Наша емблема: малюнок квітки мальви

      Команда «Волошки»

Наш девіз: Поле в нашому краї,

                   Наче море безкрає.

                   Синє, бо в ньому волошки –

                   Символ добра і краси.

Наша емблема: малюнок квітки волошки

       «Розумова розминка».

  1. Які весняні квіти ви знаєте?

( Підсніжники,  проліски,  гіацинти,  крокуси,  примула, анемони, гусяча цибулька, мати-й-мачуха, ряст, медунка, горицвіт, нарциси, тюльпани, конвалія, бузок та ін. )

 

                         

 

  1. Назвати польові квіти.

( Ромашка,  волошка,  дзвіночки,  маки,  вероніка, іван-чай, пижма, конюшина, звіробій, льон, сокирки, душиця, лютик, польові гвоздики, горицвіт, цикорій та ін. )

 

           

 

 

  1. Які квіти ростуть у садах?

(  Півонія,   троянди,   гладіолуси,   іриси,   хризантеми, жоржини, бузок, флокси, чорнобривці, мальви, нагідки, тюльпани, петунія, космея, портулак, гортензія, майори, кани, кали, жасмин, фіалки та ін. )

 

              

 

  1. Які лісові квіти вам відомі?

( Підсніжники, проліски, сон-трава,  лютики,  незабудки, конвалії, анемона, зозулині черевички, вероніка, ведмежа цибулька, фіалка лісова, барвінок, дзвіночки, медуниця )

 

                          

 

 

  1. Які квіти занесено до Червоної Книги України?

( Підсніжник, конвалія, латаття біле, сон-трава, нарцис, шафран, лілія лісова, адоніс та ін. )

 

 

                        

 

 

           Конкурс «Переплутанка» ( Анаграми )

              З переплутаних букв скласти слова – назви квітів.

              Сніжпідник  ( підсніжник )

              Нятрода  ( троянда )

              Темазанхри  ( хризантема )

              Шокамар  ( ромашка )

              Асртай  ( айстра )

              Каалфі  ( фіалка )

              Пантюль  ( тюльпан )

              Азканедбу  ( незабудка )

            Танок квітів. ( Виконують дівчата обох команд )

            Конкурс «Вузлики».

Прочитати назви квітів, які тут зашифровані ( для цього в кожному рядку закреслити однакові літери )

 

П в б с т у п з в о т к с              ( бузок )

В д м х р а н в д х р к д н          ( мак )

Т р у в ю в у л ь п р а н             ( тюльпан )

Літературний конкурс.

Скласти опис своєї улюбленої квітки. Команда суперників повинна відгадати, що це за квітка.

Конкурс «Хто швидше?»

Хто швидше прочитає?

  • Дівчинкабуласхожанаквітку.
  • Квіткадружилазметеликом.

 Пісня «Василечки» Н.Май. ( Виконують учасники гри )

 

           

 

     Конкурс капітанів «Прикрась квіточку».

   До букв вертикально написаного слова дібрати прикметники

 

   Т – тендітна                           П - пишна

   Р – розкішна                          І - іскриста

  О – особлива                         В - волохата

  Я – яскрава                            О - оригінальна

  Н – ніжна                               Н - надзвичайна

  Д – дивовижна                       І - ідеальна

  А – ароматна                          Я - яскрава

       Конкурс «Чарівні імена».

     Згадати  жіночі  імена,  які  співзвучні  назвам  квітів  або означають назви рослин.

( Віола, Віолетта – фіалка, Вероніка, Георгіна, Гортензія, Жасмін, Камелія, Купава – кувшинка, водяна лілія, Лаура – лавр, Ліана, Лілія, Ліліана, Мальва, Меліса, Олівія – олива, Роза, Розалія, Сільвія – лісова, Тамара – смоківниця, тамариск, Цвітана – квітуча )

       Гра «Склади квітку».

       Хто швидше складе квітку з різнокольорових кришечок.

       Поетична хвилинка.

    Вірші про квіти.

                  БАРВІНОК

Барвіє барвінок у нас коло хати,

Синіє над стежкою ніжний, хрещатий.

І каже барвінок: «Є квіти у мене

І листячко те, що й зимою зелене».

                 ВОЛОШКА

Там, де колоси налиті
Розцвіла волошка в житі.

На голівці у волошки

Поселилось неба трошки.

 

                  ЛІЛІЇ

Лілії білі, лілії милі.

Тихе озерце, сонячні хвилі.

Літечко-літо. Хлюпають хвилі.

Милують, лащать лілії білі.

 

             

 

                       КОНВАЛІЇ

У зеленому гайку

Між травою на горбку

Там конвалії в цвіту

Славлять весну золоту.

                        ПІВНИКИ

У бабусі коло хати

Півники цвітуть.

Буду я їх поливати –

Хай собі ростуть.

 

 

                        ЧОРНОБРИВЦІ

Гарні квіти біля хати

Навесні садила мати.

Чорнобривці чорноброві

Квітнуть в тиші вечоровій.

Чорнобривці чарівні

Так і просяться в пісні.

 

                   

 

       Гра «Якою квіткою я себе уявляю».

      Діти стають у коло і «плетуть віночок», тобто називають квітку, на яку хотіли б перетворитися.

  • Я б стала маком, бо він мені нагадує нашу рідну Україну, маки завжди були на рушниках, вишиванках, у віночках. Хочу бути гарною і красивою, як мак.
  • А я хотіла б бути конвалією, бо хочу лікувати людей.
  • Мені дуже подобається кульбабка. Мама говорить, що я схожа на цю квіточку, така ж яскрава, жовтенька і весела.
  • Моя улюблена квіточка – волошка. Дуже подобається, як сині волошки ростуть у жовтому полі.
  • А я люблю троянди. Хочу бути королевою квітів.
  • Якби можна було перетворитися на квітку, я б вибрала лілею – білу, чисту, ніжну квітку. Колись бабуся мені розказала казочку Лесі Українки про Лілею. І я закохалась в цю чарівну квіточку.

             Конкурс вболівальників. Гра «Ромашка».

       Діти відривають пелюстки з квітки, на яких записані завдання: заспівати пісню, розказати вірш, загадати загадку, намалювати свою улюблену квітку, сказати скоромовку, затанцювати танок.

Вчитель. Наша гра добігає кінця. Зараз ми надаємо слово нашому журі. (Оголошуються результати гри, переможці нагороджуються).

До нових зустрічів, друзі! Любіть і бережіть окрасу нашої Землі – квіти!

 

                           

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
24 січня
Переглядів
522
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку