20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Природознавство. Тема: " Вода. Властивості води - рідини"

Про матеріал
Тема: Вода. Властивості води-рідини. Мета: -Дати уявлення про воду як об'єкта неживої природи, познайомити з трьома станами води, її властивостями, - розширити уявлення учнів про значення води в природі, - розвивати спостережливість, увагу, пам'ять, - виховувати пізнавальний інтерес і дбайливе ставлення до природи.
Перегляд файлу

Тема:  Вода. Властивості води-рідини.

Мета: -Дати уявлення про воду як об'єкта неживої природи, познайомити з трьома станами води, її властивостями,

- розширити уявлення учнів про значення води в природі,

- розвивати спостережливість, увагу, пам'ять,

- виховувати пізнавальний інтерес і дбайливе ставлення до природи.

Обладнання: презентація «Вода. Властивості води-рідини », предмети для визначення властивостей води: (колби, молоко, оцет, кольорові смужки паперу, тарілка), картки з тестами, картки «Властивості води».

                                                 Хід уроку

І. Організація класу.

           Продзвенів дзвінок веселий

           Ми почать урок готові.

           Будемо слухати, міркувати

           І один одному допомагати.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

   1. Хвилинка спостережень.

Яке сьогодні небо? Чи були опади? Спостерігався вітер? Яка температура повітря?

   2.Підготовка 3-х учнів до відповідей по картках. Весь клас працює з тестом «Повітря».

    3еревірка усних відповідей. Фронтальна перевірка тестів. (Якщо правильна відповідь  - ключове слово «Вода»).

ІІІ. Повідомлення теми і завдань урока. Слайд№1.

- Сьогодні на уроці ми будемо говорити про воду, про значення води в житті всіх живих організмів, дізнаємося які властивості має вода.

І V. Первинне сприйняття та усвідомлення матеріалу.

 Ви чули про воду

Кажуть вона всюди

В калюжі, в морі, в океані

І в водопровідному крані.

(Вірш супроводжується показом слайдів з презентації №2-7)

– Дійсно, чи вода така безцінна для нас? Яке значення має вода для вас? Згадайте, скільки днів людина може прожити без їжі? (Кілька тижнів) А без води? (3 дні).

­­- Слайд №8 - Таку нашу планету бачать космонавти з космосу. Блакитний колір - це моря і океани. Чого більше на планеті - земної поверхні або водної?

- Як ви вважаєте, в рослинах є вода? Доведіть. (Дослід з апельсином).

Слайд №9 Вода міститься у всіх частинах рослин. Навіть в сухому насінні є вода в невеликій кількості.

-А в організмі людини є вода? Доведіть. (Вода входить до складу крові, випаровується з поверхні шкіри, регулює температуру тіла) .- Скільки води в людині? Слайд№10

* Повідомлення учнів про значення води в житті.

ПІДСУМОК: - Без води не замісити тісто для хліба, як і не приготувати цемент для будівництва, не зробити папір, ні ліки, - нічого не зробити без води! Ось яка вона вода!

* Фізхвилинка

*  Три стани води в природі.

- Хто купався в річці, в морі? Який стан води? (Рідкий) Наведіть приклади.

Слайд№11

- В льодовиках,  бурульках? (Твердий) Слайд№12

- Туман? (Газоподібний) Наприклад, калюжі випаровуються.

ПОСТАНОВКА ПРОБЛЕМНОГО ПИТАННЯ:

- Чому водопровідні труби закопують глибоко в землю? (Діти висловлюють припущення).

-  Більш точно ми зможемо відповісти на це питання дізнавшись про властивості води-рідини.

Демонстрація дослідів. (Діти дивляться, беруть участь, роблять висновки, записують в таблицю «Властивості води». Слайд№13.

Дослід №1. Дві пробірки: одна з водою, інша з молоком + ложки. Що спостерігаємо? (У пробірці з водою ложку видно) .Висновок-вода ПРОЗОРА.

- Як люди використовують цю властивість води  в житті? (Акваріум з рибками).

Дослід №2. До пробірки  з водою по черзі прикладаємо смужки червоного, зеленого, рожевого кольорів.Що спостерігаємо? Висновок-вода БЕЗ КОЛЬОРУ.

-Як люди використовують цю властивість? (Для приготування їжі).

Дослід №3. Дві пробірки з однаковими по виду рідинами. (Оцет і вода)

- Чим схожі? (Прозорі) Чим відрізняються? (Пробками).

- Визначте по запаху, де вода. (Пояснити правила вдихання запахів).

Висновок: вода – БЕЗ ЗАПАХУ.

- Як люди використовують цю властивість води  в житті? (Відрізняють одну рідину від іншої).

Дослід №4. Пробірка з водою + цукор. Яка стала вода? (Солодка) Висновок: вода - БЕЗ СМАКУ.

- Як люди використовують цю властивість води в житті? (Приготування їжі).

Дослід №5. Пробірка з водою + кристали марганцю Що спостерігаємо? Вода змінила колір. Висновок: вода - РОЗЧИННИК. Про цю властивість води ми поговоримо більш докладно на наступному уроці.

- Як люди використовують цю властивість в житті? (Для приготування їжі).

Дослід №6. У тарілку наливаємо воду. Що спостерігаємо? (Вода розтеклася). Висновок -ТЕЧЕ.

- Як люди використовують цю властивість води  в житті?

Дослід №7. Одну і ту ж воду переливаю в різні пробіркі. Що спостерігаємо? Вода приймає форму тієї посудини, в яку потрапляє.

Висновок: вода - НЕ МАЄ ФОРМИ.

- Як люди використовують цю властивість в життя? (Наливають в різні посудини).

*Повторення властивостей води, спираючись на таблицю, картинки на дошці, презентацію.

* Работа з підручником.

- Про решту властивостей води ви дізнаєтеся прочитавши статтю на стор.92.

* Читання статті.

- Яку властивість води-рідини використовують в термометрі? (При нагріванні -розширюється, при охолодженні-стискається.)

-Про  яку цікаву властивість води ви дізналися зі статті? (При замерзані - розширюється).

V.Закріплення  і осмислення.

- Хто може відповісти на питання: Чому водопровідні труби закопують глибоко в землю?

VІ. Підсумок уроку.

- Про які властивості води-рідини ви дізналися?

- Яке значення має вода для живих організмів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ВЛАСТИВОСТІ ВОДИ

 

doc
Додано
24 січня
Переглядів
107
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку