Екологічна гра "Природоград"

Про матеріал

Поглибити та розширити знання про деякі групи тварин, їх взаємозв'язки з компонентами природи та людиною допоможуть ігри-подорожі по місту Природограду.

Перегляд файлу

Екологічний сценарій гри

«Місто Природоград»

 

Розробка

Вчителя біології, географії  

 І категорії

Зайцівської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Маликової Є.Г.

 

ВІК ДІТЕЙ : 6- 10 років

МІСЦЕ ПРОВЕДЕННЯ : класна кімната з мультимедійною дошкою.

ОБЛАДНАННЯ: мультимедійне обладнання, презентації про тварин та птахів, картки.

ТРИВАЛІСТЬ: 45 хв- 1 година

Поглибити та розширити знання про деякі групи тварин, їх взаємозв’язки з компонентами природи та людиною допоможуть ігри-подорожі по місту Природограду.

 

Подорож 1. Місто Природоград, вулиця  Тварин

До проведення цієї гри добре залучити старшокласників: вони виконують ролі екскурсоводів.

Ведучим має бути вчитель. –Сьогодні ми з вами здійснимо екскурсію по вулиці Тварин на чарівних автобусах. Кожна команда обирає собі автобус певного кольору. За одну перемогу в змаганні команда одержує один бал. Кількість балів-це кількість «кілометрів», які проїхав чарівний автобус. Перемагає та команда, яка подолала більшу відстань.

 

Зупинка « Зоопарк»

  • На нас чекає знайомство з мешканцями зоопарку, що прибули сюди з різних країн.

( Демонструються  слайди, звучать     розповіді про звірів)

_ Щоб поїхати далі, треба згадати, яких рослиноїдних, всеїдних звірів, хижаків бачили у зоопарку. Пригадавши, де вони живуть, підніміть потрібну кольорову картку. ( Мешканець лісу – зелена, степу – жовта, пустелі – оранжева, живе у воді – блакитна, під  землею – чорна).

 

Зупинка «Науково – дослідний інститут»

  • Кінь та корова, коза, вівці, собаки – наші давні помічники. Вони настільки давно пов’язали своє життя з людиною, що жити без її догляду не можуть. Ми їх так і називаємо: домашні.
  • Однак і ми не можемо обійтися без тих, кого колись приручили. Згадаймо лише продукти харчування, деякі речі, допомогу, яку тварини надають людині  в її роботі. Отже, з виставлених речей виберіть ті, які дають нам домашні тварини. Хто більше згадає прикладів «професій» коней та собак?
  • У науково – дослідному інституті, куди ми з вами потрапили, вчені досліджують, яких іще звірів можна одомашнити. Ось що нам розповіли у лабораторії під назвою «Майже домашні».  ( Розповідь про роботу з одомашнення бобрів та лосів). Та чи добре ви знаєте диких та домашніх тварин? Пограємо у гру «Пастух чи мисливець».

 

Змагаються по 2-3 учні від кожної команди. Частина їх буде пастухами, решта – мисливцями. Ведучий називає тварин. Домашня – в долоні плещуть «пастухи», дика – «мисливці».

 

 

 

 

 

Зупинка «Зоопарк удома»

- Хто краще розповість, як правильно доглядати за щеням, кошеням, хом’яками, морськими свинками? Хто першим відповість на запитання вікторини «Наші друзі» ?

 

  1. Чому кішка ходить безшумно?
  2. Як собака передбачає погоду?
  3. Чим поведінка хомячка відрізняється від поведінки інших тварин?
  4. Що їсть морська свинка?
  5. Як поводиться кішка, коли злякається?

Екскурсоводи – старшокласники демонструють слайди та розповідають про пам’ятники собакам, коту, рисі, корові  та ін..

 

Кожна команда має назвати і коротко охарактеризувати книжки, в яких ідеться про звірів, потім  за слайдами упізнають кількох звірів, занесених у Червону книгу.

Команди беруть участь у різних змаганнях:

  • відгадай загадку і вкажи, за якими ознаками впізнав звіра;
  • опиши усно звіра, щоб  суперники відгадали його назву;
  • допоможи Незнайкові знайти помилки у слайдах;
  • про імітуй поведінку звіра.

 

Подорож ІІ.  Місто Природоград вулиця Птахів.

 

  • Увага! Ми – у Пташиному аеропорту. Всі команди прибули одночасно й одразу ж включаються в змагання. За кожну правильну відповідь – 1 бал.

 

  1. «Упізнай нас!» За слайдами учні мають розпізнати птахів, віднести кожного до однієї з груп: перелітні, зимуючи, кочові.
  2. «Повернення з вирію». Кожна команда одержує по 5-6 ілюстрацій. Серед перелітних птахів спочатку слід назвати тих, що навесні прилітають найпершими, потім решту – в порядку повернення.
  3. «Йдемо до пташиного жеку». Завдання – правильно розселити у гніздах дятла, ластівку, шпака, лелеку, зяблика.
  4. «Пташина їдальня». Гравці повинні скласти меню для відгодування зимуючих птахів, намалювати ескіз годівнички.
  5. «Бюро знахідок». Тут – зображення «загублених» крил, ніг, дзьобів, пташенят, гнізд, пір’я і навіть голів. Треба швидко розпізнати птаха – «роззяву».
  6. «Червона книга». За слайдами учні визначають птахів і розповідають про них.

 

Спробуйте, шановні колеги, провести ці ігри, і результативність екологічного виховання молодших школярів відчутно зросте.

doc
Додано
21 листопада 2018
Переглядів
1014
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку