Урок формування нових знань і вмінь

Про матеріал

Матеріал є презентацією,що має на меті учням дати визначення екосистеми та з'ясувати різні типи взаємозв'язків між організмами, наводити приклад екосистем, обгрунтувати роль людини у природних екосистемах. Формувати науковий світогляд на основі знань про взаємозв'язки організмів та середовища, свідомий інтерес до навчального предмета.Розвивати навички логічного та абстрактного мислення, висловлювати свою думку та відстоювати її, узагальнювати знання побудовою схеми, активізувати спілкування учнів, корегуючи потреби, мотиви та ціннісні орієнтації щодо світу природи.

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Харчові ланцюги Природознавство 5 клас Щоб жити – треба їсти!

Номер слайду 2

Мета:  дати визначення екосистеми та з’ясувати різні типи взаємозв’язків між організмами, наводити приклад екосистем, обгрунтувати роль людини у природних екосистемах. Формувати науковий світогляд на основі знань про взаємозв’язки організмів та середовища, свідомий інтерес до навчального предмета. Розвивати навички логічного та абстрактного мислення, висловлювати свою думку та відстоювати її, узагальнювати знання побудовою схеми, активізувати спілкування учнів, корегуючи потреби, мотиви та ціннісні орієнтації щодо світу природи. Тип уроку: формування нових знань і вмінь

Номер слайду 3

Інтелектуальна розминка Діти, пригадайте, що ж таке система?(Системою називають єдине ціле, що складається з взаємопов’язаних частин). Які існують системи? (Існують природні і штучні системи). Які системи називають штучними? (Штучними називають системи створені людиною). Наведіть приклади штучних систем. (Автомобіль, велосипед, Інтернет, годинник, побутові прилади). Які системи називають природними?(Природними називають сукупність взаємопов’язаних між собою елементів природи). Наведіть приклади природних систем. (Ліс, луки, водойми).

Номер слайду 4

Номер слайду 5

Номер слайду 6

Дидактична гра «Харчові ланцюги». Вчитель пропонує дітям назвати будь-яку рослину, яка росте в нашій місцевості. Наприклад: ялина. Тому, хто перший відгукнеться на пропозицію вчителя, присвоюють ім’я «ялина» і дають в руки кінець мотузки. Ставлячи дітям запитання, вчитель уточнює, як пов’язане це дерево з іншими об’єктами природи (на ялині шишки поїдають білки, короїд; шкідників на стовбурі поїдає дятел). Дітям, які назвали їх, присвоюють ці «імена» і дають в руки інший кінець мотузки, який з’єднає їх з ялиною. Потім вчитель запитує: «Хто живиться гусінню?» Діти відповідають «Дятел, жаба, їжак.» Тоді «гусені» в другу руку дають кінець мотузки, який з’єднає її з «їжаком», «дятлом».Таким чином дорослий разом з дітьми плете «сітку», доки всі об’єкти не будуть об’єднані в свою «особисту» екосистему, щоб продемонструвати, що кожний елемент важливий для всієї екосистеми.

Номер слайду 7

Продуце́нти — організми, які створюють органічні речовини із неорганічних сполук. Консуме́нти — гетеротрофні та геозидальні організми, що одержують енергію за рахунок споживання готової органічної речовини. Редуценти (сапрофіти- організми, що руйнують залишки мертвих рослин і тварин.

Номер слайду 8

Харчови́й, або трофі́чний ланцюг — набір взаємовідносин між різними групами організмів, які визначають послідовність перетворення біомаси й енергії в екосистемі. Наприклад, енергія сонця служить джерелом енергії для рослин, що служать їжею рослиноїдним, які, у свою чергу, служать їжею для хижаків.

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Номер слайду 12

Номер слайду 13

Номер слайду 14

Номер слайду 15

Номер слайду 16

Номер слайду 17

МУРАШНИК – МАЛЕНЬКЕ МІСТО ЗІ СВОЇМИ ЗАКОНАМИ

Номер слайду 18

Завдання «Так» або «Ні». 1.До складу екологічних систем входять лише живі організми.(Ні) 2.Організми-споживачі є однією з частин екосистеми (Так) 3.Кажан є організмом-виробником.(Ні) 4.Калина виробляє органічні речовини.(Так) 5.Людина не входить до складу екосистем.(Ні) 6.Більшість грибів є хижаками.(Ні) 7.Бактерії є організмами-руйнівниками.(Так) 8.Ліс,ставок,степ-це типові природні екосистеми.(Так) 9.Живі організми пов’язані в екосистемі міцними зв’язками.(Так) (Якщо діти згодні з твердженням , то піднімають картку «Так»,а якщо не згодні картку «Ні»).

Номер слайду 19

Поетична хвилинка. Не знаю я,що буде після нас В які природа убереться шати Єдиний, хто не стомлюється – час! А ми живі-нам треба поспішати! Лишити щось… Ліна Костенко

Номер слайду 20

Номер слайду 21

Джерела знань https://www.google.com.ua/search?q=екосистема+лісу&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjCxJzhgvXeAhUGqIsKHT_9DnMQ_AUIDigB& https://klasnashkola.eu/zal-der-gimn https://galja-chjernishova.webnode.com.ua/news/ne-znayu-ya%2Cshho-bude-pіslya-nas%2C-v-yakі-priroda-uberetsya-shati-edinij%2Ckhto-ne-vto

ppt
Додано
27 листопада 2018
Переглядів
1576
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку