22 серпня о 18:00Вебінар: Як зробити урок цікавим: перевірені лайфхаки

Екологічна подорож. "Мандри країною Довкілля."

Про матеріал

Мета. Узагальнити та розширити знання дітей про те, що обов ́язком кожної людини є охорона рідної природи; формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу.

Перегляд файлу

Мандри країною Довкілля

Лесик. Добрий день, любі друзі! Улянка. Добрий день.

 Лесик Я — Лесик.

 Улянка.  А я — Улянка.

Лесик. Сьогодні ми з вами разом будемо мандрувати чудовою країною Довкілля.

Улянка. А чи знаєте ви, що таке довкілля?

Лесик. Про це вам допоможуть дізнатися наші друзі.

  1.    й учень.

Що таке довкілля?

Це пташки і звірі,

 Сонечко веселе,

Що сміється мило.

  1.     й учень.

Це річки, озера,

 Це рослини, люди,

 Це все-все, що бачим

Ми навколо, всюди.

  1.      й учень.

Довкілля родини, равлика, бджілки,

Кота і собаки, тварин і рослин

  1.     й учень.

Довкілля повітря, землі і води —

 Це все на уроках вивчаєте ви.

Тож скоріше підростайте

 І «Довкілля» всі вивчайте.

 

Лесик. Що таке довкілля ви дізналися, а тепер почнемо наші мандри піснею .

 (Лунає пісня «Любимо землю свою»)

 Улянка. Наша країна Довкілля — чарівна країна. Все, що є навколо нас у нашій країні, може розмовляти.

Ось зустрілися Сонечко, Земля, Вода і Повітря і давай вирішувати: хто ж найголовніший?

Сонце. Я — Сонце. Я найголовніше! Без мене завжди була б темрява, не росли б квіти і було б холодно.

Земля. Ні! Найголовніша я — Земля. Я даю життя рослинам, тваринам, людям.

Вода. А я вважаю, що найголовніша я — Вода. Без мене не можуть жити всі живі істоти.

Повітря. Друзі, а я — Повітря! Повітрям дихають всі-всі. Навіть хвилину не дихати важко.

Лесик. Любі друзі! Не сперечайтеся. У Довкіллі багато спільного. Всі ви створюєте умови для життя, без вас живі істоти не змогли б існувати. Тому і Сонце, і Земля, і Вода, і Повітря — є однаково важливими. А з цього приводу послухайте розмову берізоньки з дубом.

Улянка. 

Ой, хвалилася та берізонька:

 

Береза. На мені кора та біленька,

 На мені листя та широке,

На мені гілля та високе.

 

Лесик.

Ой, як обізветься зелений дубок:

 

Дуб

 

Ой, не хвалися ти, берізонько,

Не ти свою кору вибілила,

 Не ти своє листя широчила,

 Не ти своє гілля височила.

Вибілило кору та ясне сонечко,

 Широчив листя та буйний вітер,

 Височив гілля та дрібен дощик.

Улянка. А чи знаєте ви, любі друзі, що у довкіллі все пов'язано? Довкілля не може існувати без зв'язків у ньому.

Зв'язки у довкіллі

Пригріло сонечко, пішов дощик, зазеленіли весною дерева і з'явилися на деревах квіти. Прилетіли бджілки їсти пилок квітів, бо без них не з'являться ні яблучка, ні грушки на деревах.Влітку приповзла різна гусінь поласувати яблучками, але тут прилетіли пташки рятувати плоди і з'їли комах. Прийшла кицюня, яка бажає з'їсти пташку. Та тут прибігла собачка, налякала кота і почала оберігати мешканців саду.

ЧАСТІВКИ

 

 

  1.      учень.

Як довкілля ми вивчаєм?

 Заспіваєм вам про це.

 Нас цікавить все на світі,

 А живе понад усе.

  1.     учень.

Я у вулика заглянув —

 Захотілося медку.

 Мене бджоли покусали,

 Й досі все пече в боку.

  1.       учень.

Ви повірте, що це так,

 Бо Сашко був — наче рак.

 Цілували його бджоли,

Меду ж не далі ніяк.

 

  1.       учень.

А мені було таке:

Постраждав я за яйце.

 Збирав яйця з-під курей,

А півень не чекав гостей

5- учень.

Десять раз його він клюнув:

 В спину, в вухо і за ніс.

 Так тікав від півня Ваш,

Аж на дерево заліз.

 

6-учень

 Як поводитись в природі,                                                                                                                               Нам ще треба вчитися.                                                                                                                                            А для цього на уроках                                                                                                                                               Варто потрудитися.

Всі разом

Ми частівки заспівали,

 Як зуміли, як змогли.

Якщо вам було цікаво,

 Подаруйте оплески

Улянка. Друзі, мешканці Довкілля дуже цікаві. За  їхньою поведінкою можна прогнозувати погоду. Ось послухайте народні прикмети.

•Якщо корови, піднімаючи голови вгору, жадібно вдихають повітря — буде дощ, а

якщо лежать на землі — буде тепла погода.

•Свиня чухається до тепла, а вищить до непогоди.

•Якщо риби вискакують з води та ловлять комах — то буде дощ.

•Якщо ворон літає високо — буде сонячна спекотна погода.

• Горобці збираються на землі, "купаються у піску, калюжі, цвірінькають влітку - до дощу.

•Якщо кури кудкудакають, перебирають пір'я, скубуться — до непогоди, а якщо купаються у піску та хлопають крильми — на дощ.

•Якщо комашня в'ється навкруги — буде гарна погода, якщо лізе у обличчя - буде дощ.

Вчитель. Діти, на уроках довкілля ви будете не тільки вивчати багато цікавого, але й малювати, складати казки.                                                                                                                     Зараз ви почуєте і побачите декілька казок, які склали учні. (Читання учнями своїх казок).

ПРОҐУЛЯНКА ДО ЛІСУ                                                                                                                                         Автор. Жив собі хлопчик Сашко.  Одного разу він пішов гуляти до лісу та й заблукав. Натрапив він на галявину, сів та й плаче, не знає куди йому йти. Але тут назустріч йому йде їжачок і питає:                                                                                                                     Їжачок. Хлопчику, хлопчику, чому ти плачеш?                                                                                       Хлопчик. Як же мені не плакати! Я заблукав і не можу знайти шлях додому, Їжачок. Не плач, хлопчику. Я тобі допоможу. Дерева з півдня мають більше гілочок, а з півночі — менше. Мурашки будують свої домівки з південної сторони дерева. Отже, уважно придивися — і знайдеш свій шлях додому.                                                    Хлопчик. Дякую тобі, їжачок.                                                                                                                                                     Автор. Порада їжачка була правильною, бо хлопчик швидко знайшов шлях додому.

Подорож маленького павучка

Жив собі маленький павучок. Він довго працював і нарешті сплів своє павутиння. Швидко промайнуло літо, настала осінь. Птахи стали збиратися у зграї і мандрувати на південь. Ось одного разу сильний вітер відірвав павутиння разом з павучком і підняв його високо у повітря. Поруч пролітали іггахи, і павучкові здавалося, що він теж птах, він був дуже задоволений. Ще пригрівало сонечко, і павучок був дуже щасливий..

Любі дорослі, любі діти,

 Нашу природу вмійте любити.

В полі, у лісі, над яром — Квіти, дерева і трави... Цвіту не вирви задаром, Гілки не вткни для забави.

 

Оберігайте ж повсюди Шлях і стежиночку в гаї. Все те окрасою буде Нашого рідного краю.

 

Кожного дня і кожну хвилинку                                       Оберігайте всяку звіринку                                                Тільки добра їм потрібно бажати                                                І намагатися не ображати.                                              Право Живих на життя поважайте,                                           З вдячністю працю тварин зустрічайте      Кожна хай зустріч несе відкриття:                            Ціннішого в світі нема, ніж життя. —

Пісня

1-й учень.

 

Мені зірка відкрила секрет

 І на вушко шепнула здаля:

 Є на світі багато планет,

Та найкраща планета — Земля.

 

2-й учень.

Такий цікавий світ безмежний!

Багато в нім загадок є.

Десь лев ступає обережний,

А лось з струмка водичку п'є.

 

 

 

 

 

 

  1.     й учень.

 

Летять метелики на квіти,

Гуде бджолиний дружний рій

 І дивляться на все це діти,

 Бо він прекрасний світ такий.

 

  1.    й учень.

 

Шумить верхами буйний ліс

 — Дуби, берези, буки.

 Співає сойка, свище дрізд,

І воркотять голубки

 

  1.    й учень

Чудова природа.                                                                                                                                                Така, як казка.                                                                                                                                                        Он в небі хмаринонька пливе                                                                                                                             Тож бережи її, будь ласка,                                                                                                                          Все в неї гарне і живе.

  1.    й учень.

 

Он квітка полум'ям палає,

 І ясне сонечко блищить,

Чарівна пташечка співає.

 Все в дивосвіт прийшло, щоб жить!

 

(Діти виконують пісню «Музика землі», музика і слова А. Житкевича).

 

Вчитель.

 Природа не жаліє для нас нічого, роздаючи щедро всі свої дари.

 Всіх природа не забула, Всіх до себе пригорнула.

А як же ми, люди, інколи поводимося у природі?

Діїи, послухайте вірш і приготуйтеся дати відповідь на таке запитання:                                                 чи часто трапляються події, які описані в цьому творі?

 

 

Зламана гілка                                                                                                          Зламав Івасик гілку ясеневу

І кинув геть, коли награвся з нею.

Веселий він побіг собі додому.

 Вона ж лежить на гнилищі рудому.

 В самотині зітхає гілка тяжко,

 Що більш не сяде вже на неї пташка

Вже вітерець її не захитає,                                                                                                   В її прожилках не бродити соку,

Не гріти мрію ніжну і високу.

Івась у ліжку спить спокійно, тихо.

Невже не знає він, що скоїв лихо?

Вчитель. Діти, як ви вважаєте: невже не знає Івась, що скоїв лихо? Чому? А з вами траплялися такі випадки? Якщо ви хочете використати дари природи спочатку поміркуйте: чи на добрі справи, чи просто так, щоб погратися і викинути. Зараз послухайте повчальну пісеньку про берізку

Пісня «На лугу, на лугу зелененька». (Дівчатка виконують пісню, інсценуючи її зміст).

Вчитель. А хто з вас у своєму житті вже посадив дерево?

Продовжуємо мандрувати екологічною стежинкою.  

 Вчитель. Одного разу друзі пішли на прогулянку до лісу і натрапили на квіткову галявину. (вибігають квіти)

Дівчинка. Ой, скільки квітів! Я нарву собі букет, щоб у хаті була така краса!    

Хлопчик

Стривай! Не рви!

Квіти — це природи діти.

Дивись, вже розпустилися пелюстки.

Повинні всі ми розуміти,

Що їх потрібно берегти

Вчитель.

Призначення рослин - дарувати всім радість. У нас в Україні волошка вважається

 

лина — символ краси, мак — символ скорботи.                                                                                                  А ще одне призначення рослин — дарувати здоров'я людині, бо всі вони мають цілющі властивості. їх називають «Зеленою аптекою»

 

Дівчинка

 

Аптека зелена, зелена аптека!

 Від тебе й від мене вона не далеко.

Зелена аптека лежить навкруги

. Зелені горби і зелені луги.

Зелена аптека, що бачим навкруг, —

 Це наш помічник і хороший наш друг.

 

  1.     й учень. Ромашка використовується від простуди, п'ють з неї чай, полощуть горло, купають в ній малюків, миють волосся.
  2.      й учень. Кульбабку вважають еліксиром життя. Вона покращує травлення, апетит людини, підвищує імунітет, регулює обмін речовин організму.
  3.      й учень. Листя подорожника використовують при пораненнях як кровоспинний та протигнійний засіб.

4-учень. Чай з шипшини покращує діяльність серця, має протизапальну дію. Масло шипшини швидко зажив-ляє поранення.

  1.     й учень. Калина — лікарська рослина від застуди, розладу нервів, тиску.
  2.     й учень. Береза. Настоєм листя берези змазують уражені місця при хворобах шкіри, миють голову, щоб зменшити випадання волосся.
  3.      й  учень. Дуб. Відвари кори дуба допомагають при запаленні ясен, при ангінах та опіках.
  4.       й учень. Настій кори верби нормалізує температуру, застосовується при застуді, головному болю, розладах шлунка.
  5.         й учень. Пийте липовий чай! Це чудовий засіб проти нежиті і найкращий потогінний засіб.
  6.      й учень. В кожній аптеці можна знайти ліки, які виготовлені з сосни. Це хвойні лікувальні зубні пасти, мило, хвойні екстракти для ванн. Хвоя сосни містить багато вітамінів, особливо вітаміну С, У тяжкі роки війни вітамінний напій із сосни врятував життя тисячам людей.

Вчитель. Діти, це тільки маленька частинка знань про лікарські рослини, поповнюйте весь час знання про них. Природні ліки набагато корисніші, ніж хімічні. А ось до нас завітала маленька господиня.                                                             

Господиня. Я хочу додати, що збирають лікарські рослини на початку цвітіння, корені — восени, кору — навесні, коли сік іде. Збирають рослини у суху погоду, як зійде роса, але не опівдні. Сушать під дахом, але не на сонці                                                       

Вчитель. Діти! Користуйтеся дарами матінки-природи, але не зловживайте її щедрістю. Беріть рівно стільки, скільки вам потрібно.. Зелені сади і ліси, і поля — Уся  наша рідна квітуча земля!Вчитель. Йдемо далі екологічної стежинкою. Послухайте уважно частівки. Які серйозні екологічні проблеми нашого міста в них згадуються?

Частівки

—На Сокальщині живем.                                                                                                   Край свій любим дуже,                                                                     Та у нас екопроблем                                                                Не злічити, друже.                                                —Залізниця у нас є                                                      І проблеми нам дає:                                                      Возить нафту і бензин,                                                        А ми дихаєм оцим!                                                        

—Ще морока в нас нівроку — АБЗ димить потроху. Асфальтують тут усе,                               Вітер в місто дим несе.

—І ще диво, ось так диво                                                      Лісосмуги в нас красиві,                                                               Та тепер поглянь — умреш:                                                     «Ти куди сміття це преш?»                                                                      

—Був ще парк — тепер смітник,                                                                І народ до Цього звик.                                                   Всюди кидають сміття                                                                         Отаке тепер життя!                                                            

—Ми частівки заспівали,                                                          Любі наші друзі.                                                                               Ось, як дихаєм, їмо.                                                                Як ми досі живемо?!

 

Є у сонячній системі і Планета, що зветься Земля                                                                   . І я вам скажу, що кращої За неї ніде нема.

 

Річки і озера синії,

Гори, ліси, поля —

 Серед усіх найкраща —

 Планета твоя — Земля.

 

Оберігайте ж повсюди

 Шлях і стежиночку в гаї.

 Все те окрасою буде

 Нашого рідного краю

 

Кожного дня і кожну хвилинку

Оберігайте всяку звіринку.

Тільки добра їм поірібно бажати

І намагатись не ображати.

 

Право живих на життя поважайте

, вдячністю працю тварин зустрічайте.

 Кожна хай зустріч несе відкриття

 Ціннішого в світі нема, ніж життя.

Пісня «ХАЙ ЗАВЖДИ БУДЕ СОНЦЕ»

 Сонячне коло, небо навколо —

Це є малюнок хлопчини.

 Намалював на папірці І підписав у кінці.

 

 

Приспів:

                   Хай завжди буде сонце,

Хай завжди буде небо

Хай завжди буде мама,

Хай завжди буду я!

 

 

Квіти навкруг, зелень навкруг

І кругом чисте повітря.

 Джерельна вода в річку стіка,

 Усе радіє, все квітне.

 

Приспів.: Хай завжди буде сонце,

 Хай завжди буде небо

Хай завжди буде мама,

                   Хай завжди буду я!

 

Хай завжди будуть звірі

Хай завжди будуть птахи,

 Хай завжди будуть риби,

Хай завжди, хай завжди!

 

Вчитель. Екологія — це наше здоров'я і довголіття, це наше щасливе майбутнє!

 

Шановні діти!

Радійте природі!

Любіть ви природу!

Хай квітне Земля від роду до роду!

 

docx
Додано
28 жовтня 2018
Переглядів
167
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку