Екологічні проблеми України наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття

Про матеріал
Урок з історії України на тему "Екологічні проблеми України наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття".
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Тема уроку“Екологічні проблеми України наприкінці ХХ – на початку ХХІ століття“Практичне заняття

Номер слайду 2

Мета уроку: навчальна: називати події, що стосуються екологічних проблем України; називати, упізнавати та показувати на карті історично-географічні об’єкти, пов’язані з екологічними проблемами України; називати, упізнавати історичні джерела; застосовувати їх для характеризування причин, сутності та наслідків екологічних проблем України; визначати причини і наслідки впливу екологічних проблем на розвиток України; встановлювати взаємозв’язки між політичною, економічною ситуацією в незалежній Україні та проблемами, що стосуються подолання наслідків Чорнобильської катастрофи;розвиваюча: формувати вміння аналізувати вплив екологічної ситуації на здоров’я населення, відбирати необхідну інформацію, висловлювати свої думки та ідеї, захищати свою позицію;виховна: виховувати усвідомлення особистої причетності до подій, що відбуваються в навколишньому світі; пробуджувати почуття відповідальності людства за збереження навколишнього середовища.

Номер слайду 3

Група №1(Розвиток умінь і навичок орієнтування в історичному просторі)Завдання: Розгляньте карту, покажіть території розвитку видобувної промисловості. Назвіть місця розташування нафтопереробних заводів, нафтових і газових терміналів, газових сховищ. Чи можна за допомогою цієї карти визначити перелік основних екологічних проблем сучасної України? Поясніть свої міркування.

Номер слайду 4

Джерело 1. Карта «Промисловість України»

Номер слайду 5

Група №2(Розвиток умінь і навичок орієнтування в історичному часі)Завдання: Розгляньте хронологічну таблицю. Назвіть основні події періоду незалежності України. Чи є логічний зв’язок між політичними, економічними подіями та екологічною ситуацією в Україні?Як держава повинна вирішувати екологічні проблеми? Яка роль громадян у цьому процесі?

Номер слайду 6

Група №3(Розвиток умінь і навичок використання понять у мовленні, опрацювання історичних джерел, зіставлення і порівняння, виявлення ціннісних орієнтацій)Завдання: Прочитайте текст підручника. Що в тексті сказано про екологічну ситуацію в Україні?Які наслідки екологічних проблем в Україні?

Номер слайду 7

Група №4(Розвиток умінь і навичок використання понять у мовленні, опрацювання історичних джерел, зіставлення і порівняння, виявлення ціннісних орієнтацій)Завдання: Прочитайте текст із ЗМІ. Що яку екологічну проблему йде мова в тексті? Прокоментуйте її. Яких заходів уживала й уживає українська влада для подолання наслідків аварії на Чорнобильській АЕС?Чому зарубіжні країни долучилися до вирішення цієї проблеми?

Номер слайду 8

Група №5(Розвиток умінь і навичок використання понять у мовленні, опрацювання історичних джерел, зіставлення і порівняння, виявлення ціннісних орієнтацій)Завдання: Розгляньте таблиці та діаграми. Зіставте і порівняйте погляди «старих» (антиекологічних) та «нових» (екологічних) філософів. Які з тих поглядів близькі вам? Поясніть чому. Назвіть основні екологічні проблеми сучасної України. Складіть свій «небезпечний» список. Доберіть відповідні цифрові докази.

Номер слайду 9

Джерело 5. Таблиці. Інфографіка

Номер слайду 10

Номер слайду 11

1. У якому році сталася трагедія, про яку йдеться в уривку з історичного джерела? «У ніч з 25 на 26 квітня відбувся вибух на четвертому енергоблоці Чорнобильської АЕС, який зруйнував його. На момент аварії в реакторі було 200 тонн радіоактивного урану і плутонію. Радіоактивна хмара накрила велику територію. Вибух викликав велику пожежу, яка була погашена лише завдяки самовідданості пожежних, які своїм життям врятували світ від більшої трагедії. Налякана влада спочатку намагалася приховати цю жахливу трагедію.»А. 1985 р. Б. 1986 р. В. 1991 р.style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 12

2. Що таке природоохоронна політика? А. – це сукупність заходів держави, спрямованих на збереження безпечного навколишнього середовища, захист життя і здоров´я населення від негативного впливу забруднення, досягнення гармонії у взаємодії суспільства і природи, охорону і раціональне використання природних ресурсів. Б. – це систематичний збір, обробка та аналіз даних про негативні впливи на довкілля, прогнозування та формування політики щодо захисту природного середовища. В. – це відомості про наявність та стан природних ресурсів.style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 13

3. У 24 великих містах України (Київ, Харків, Одеса, Севастополь та ін.) шкідливі викиди у повітря від транспорту перевищили … % загального забруднення. А. 50%Б. 10%В. 80%style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 14

4. З 2000 р. координуючу доль у розв’язанні екологічних проблем здійснює…?А. Комісія з розв’язання екологічних проблем Б. Міністерство екології та природних ресурсів. В. Міністерство охорони довкілляstyle.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 15

5. В якому році Верховна Рада України прийняла постанову «Основні напрями державної політики України в галузі охорони довкілля, використання природних ресурсів та забезпечення екологічної безпеки»?А. 1996 р. Б. 1997 р. В. 1998 р. style.colorfillcolorfill.typefill.on

Номер слайду 16

Домашнє завдання. Прочитати ст. 300-303;Виконати в зошиті завдання на картках.

pptx
Додано
5 листопада 2019
Переглядів
977
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку