Екологічний бліц - турнір

Про матеріал

Турнір має на меті допомогти дитині змінити своє ставлення до природи. Переконати в необхідності виконання правил природокористування у побуті, на відпочинку. Розвивати вміння виконувати завдання творчого характеру. Виховувати любов до природи, дбайливість і відповідальність за власні дії і поведінку людини в природі.

Перегляд файлу

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема.  Екологічний бліц - турнір «Ми  та  довкілля»

 

Мета. Допомогти змінити своє ставлення до природи. Переконати учнів в необхідності виконання правил природокористування у побуті, на відпочинку. Розвивати вміння виконувати завдання творчого характеру. Виховувати любов до природи, дбайливість і відповідальність за власні дії і поведінку людини в природі.

 

Хід проведення заходу:

 

Турнір проводиться для учнів 5-6 класів. У грі беруть участь  6-8 чоловік індивідуально  або діляться на 2 команди. На гру можна запросити учнів 3-4 класів. 

 

Перший конкурс. Візитівка .

 

 Учні розділяються на дві команди. Дітям роздають аркуші кольорового паперу та кольорові маркери. Їм необхідно за 5 хвилин придумати назву своєї команди та невеликий логотип та обрати капітанів команд.

 

Команди представляють себе. Журі ( з числа запрошених старшокласників та вчителів, представників адміністрації школи) оцінюють виступи.

 

Другий конкурс « Так – ні». Кожна команда відповідає на 13 запитань.

 

Команди по черзі відповідають на питання.

1.У природі ніщо не існує самостійно, всі її елементи взаємопов’язані.+

2.Людина є царем природи.-

3.Викидання в повітря відходів промислових підприємств призводить до забруднення атмосфери.+

4.Вирубування лісів призводить до збільшення вмісту вуглекислого газу в повітрі.+

5.Комарів у плавнях , поблизу озер і річок знищували різними хімікатами. У результаті їх стало менше. Чи правильно, що так зробили? –

6.Зміни, викликані в навколишньому середовищі виробничою діяльністю людини, небезпечні безпосередньо для неї.+

7.Без природи немає людини.+

8.Коли в річки стікають потоки бруду – це не страшно, адже вона може самовідновлюватися.-

9.У маленькому джерельці біля річки вода стала брудною, темно-зеленою. Щоб діти не пили таку воду, джерельце вирішили засипати. Чи правильне таке рішення? –

10.Дехто вважає, що змії страшні, неприємні. Чи можна їх вбивати? –

11.Якби людина розумно користувалася запасами прісної води, її вистачило б на 20 млрд років. +

12.Унаслідок неправильних осушувальних робіт деяки ріки почали виснажуватися, а грунт заслонюватися. +

13.Чистої питної води на Землі – невичерпна кількість. –

14.Води Світового океану так само, як і зелені насадження, відіграють важливу роль в очищенні атмосфери та поповненні її киснем. +

15.Поля, розміщені на схилах, треба орати упоперек схилів. +

16.Чи правильно, що після розробки корисних копалин кар’єри треба засипати, поверхню землі відновлювати, рекультивувати? +

17.Глобальне потепління клімату приносить більше користі, ніж шкоди. –

18.Будівництво великої кількості гідро- й теплоелектростанцій на Дніпрі не призвело до екологічних порушень. Чи правильне це висловлювання? –

19.Чи оздоровляє ліс чистка дерев? +

20.Чи правильне висловлювання: « Щоб зберегти природу, треба відмовитись від споживання її багатств?» -

21.Унаслідок господарської діяльності людини погіршується якість не лише наземних, а й підземних вод. +

22.Уміння співробітничати з природою – запорука прогресу людства. +

23.Кислотні дощі негативно впливають на урожайність сільськогосподарських культур. +

24.Атмосферні забруднення завдають шкоди людині. +

25.Споживацьки ставитися до природи – все одно що пиляти гілку на дереві, на якому сидиш. +

26.Зелені насадження допомагають у боротьбі з водною та вітровою ерозією. +

 

Третій конкурс. Продовж прислів’я

 

Командам пропонуємо відгадати закінчення прислів’я. Спочатку першій команді чотири  прислівя , а тоді чотири іншій.

 

1.Не ламай вербу, накличеш ……..(біду)

2.Не ламай тополю,бо зламаєш …..(долю)

3.Гаї та ліси – всьому світу……(краса)

4.Воду марно не пролий, дорожити нею ……(вмій)

5.Хто про землю дбає, голодним не ……(буває)

6.Де біля води вербиця, там чиста……(водиця)

7.Хліб і вода – козацька…..(їда)

8.Сади ліс у полі – буде хліба……(доволі)

 

 

 

Четвертий конкурс. Книга скарг.

 

Учням дається завдання усно скласти скаргу від якогось представника природи  ( травинки, дерева, гадюки, рибки чи від самої природи).

На виконання завдання відводиться 3-5 хв.

Можна навести приклад. Мурашка. Я – мурашка…Я люблю трудитися. Але я не можу продуктивно працювати, тому що задихаюся у своєму  будиночку. Туди потрапляє бензин, мазут, солярка, які зливають погані господарі в недозволених місцях.

Я вас дуже прошу люди, не зливайте паливно-мастильні матеріали там, де не можна цього робити! Бережіть мурашок, ми вам потрібні!..

 

П'ятий конкурс. «Загадкова тварина»

 

На аркушах паперу зображено химерну тварину, яка складається із частин тіла різних представників класу Ссавці. Командам необхідно придумати назву цій істоті та визначити,  яким тваринам належать частини її тіла. На виконання завдання відводиться 5 хвилин.

 

Шостий конкурс капітанів.

Запрошуються капітани.

 

На столі лежать    листки з назвами тварин та листки, на яких вказано середовища існування живих організмів. Підберіть пари: «тварина – середовище існування», та поясніть яким чином ці тварини пристосовуються до життя у відповідному середовищі.

 

Наприклад: риба - водне середовище існування. У риб обтічна форма тіла, що допомагає краще долати опір води. Шкіра має багато залоз, що виділяють слиз, який зменшує тертя об воду. Плавці виконують роль  кінцівок.

 

Журі підбиває підсумки турніру.

 

 

 

docx
Додано
7 квітня 2018
Переглядів
1934
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку