ЕКОЛОГІЧНИЙ ПРОЄКТ
ДО 95-РІЧЧЯ ЗАПОВІДНИКА «МИХАЙЛІВСЬКА ЦІЛИНА» Обгрунтування: Михайлівська цілина - одне з семи чудес Сумської області, територія, яка не мала впливу діяльності людини. Століття і тисячоліття до землі не доторкався навіть плуг. Там збереглись рідкісні види рослин і тварин. 95 років заповіднику – ціла епоха. Ми відвідували заповідник, і розуміли, як важливо берегти такі незаймані безцінні куточки. Гадаємо, чим більше в Україні буде заповідників, тим більше матимемо шансів для відродження природи. Спостерігаючи за бездумним ставленням до флори і фауни місцевого заказника, цінуємо те, що зуміли зробити у Михайлівській цілині.
Мета: 1. Здійснення еколого-просвітницької роботи.
2. Вивчення історії, стану заповідної території «Михайлівської цілини».
3. Привернення уваги дітей до важливих цінностей, зокрема, до збереження флори і фауни рідного краю.
4. Збір і опрацювання інформації про місцеві заказники.
5. Формування небайдужої особистості, яка прагне активно впливати на навколишній світ.
Мотивація:
-
Усвідомлення важливості природоохоронного діяльності.
-
Можливість вирішення екологічних проблем рідного краю;
-
Об’єднання спільних зусиль учителів, дітей, батьків для корисних колективних справ для покращення рівня життя.
Очікуваний результат:
-
Отримання знань про заповідник «Михайлівська цілина» і заповідники Роменщини.
-
Залучення дітей, батьків, місцевого населення до природоохоронної діяльності
-
Набуття навичок поведінки у природоохоронних зонах.
-
Формування відповідальності за світ, у якому ми живемо.
Опис діяльності
І етап – підготовчий
-
Узгодження зміст проєкту з адміністрацією школи, учителями, учнівським самоврядуванням.
-
Планування навчальної і виховної діяльності в рамках Проєкту.
-
Визначення мети та очікуваних результатів.
-
Підготовка маршрутного листа для відвідування Михайлівської цілини.
ІІ етап - збір необхідної інформації та матеріалів
-
Перегляд відеофільмів про заповідник «Михайлівська цілина».
-
Опарацювання інформації про природоохоронні зони у Вікіпедії.
-
Ознайомлення учнів із Законами, які визначають поведінку в природоохоронних місцях.
-
Підбір матеріалів для фотовиставки «Михайлівська цілина – 95».
ІІІ етап - реалізація запланованої діяльності
-
Систематизація спогадів односельців, які були у заповіднику.
-
Конкурс творів-роздумів «Свята земля - земля моїх батьків».
-
Конкурс малюнків флори і фауни заповідника.
-
Створення навчальної гри «Пізнай мене» (Фауна і флора заповідника).
-
Підготовка власної презентації «Заповідники Роменщини»
-
Виготовлення лепбука «Перлина Сумщини».
-
Проведення української чайної церемонію з травами, які ростуть у заповідній зоні.
-
Екскурсія Хмелівським ботанічним заказником.
-
Конференція «Природоохоронні території лісо-степової зони».
-
Оформлення фотовиставки «Михайлівська цілина - 95».
-
Підготовка екскурсоводів для презентації фотовиставки.
-
Естафета «Рівний-рівному» Екскурсія на фотовиставку для учнів початкових класів.
-
Книжкова виставка «Заповідні місця Сумщини»
-
Підготовка бібліографії «Михайлівська цілина»
ІV етап - презентація проекту
-
Упорядкування матеріалів.
-
Редагування статей Вікіпедії на основі напрацьованої інформації під час втілення Проєкту
-
Створення мультимедійної презентації - узагальнення та обговорення на батьківських зборах.
-
Висвітлення реалізації проєкту на сайті школи та в соціальних мережах.
-
Проведення опитування серед учнів школи щодо настрою і комфортності під час втілення Проєкту