«Будь ЕКО-ФРЕНДЛІ !»
Виконавці :
Учні 8 класу:
Керівник :
Вчитель географії
Єрушева С.О.
Зміст
Вступ
1.ЕКО-ФРЕНДЛІ, що це?
2. Популяризація еко-френдлі:
2.1Екологічна діджиталізація або як стати еко-френдлі за допомогою мобільних додатків у смартфоні.
2.2Участь учнів у JOYKIS – першій інноваційній еко-акції з доповненою реальністю в супермаркетах України.
2.3Екоролики.
2.4 Фотосушка «Друзі наші менші»
2.5 Участь в екологічних онлайн челенджах («Мій ЕкоВчинок», «Подаруй друге життя непотрібним речам»)
2.6 Акція «Зелена естафета»
Висновки
Вступ
Суспільство постійно рухається вперед, з’являються нові технічні досягнення та розробки, проте погіршується загальний стан довкілля. Тому з’являються все нові й нові тенденції, що спрямовують нас у напрямку чистої планети. Кожного року все більше людей починає задумуватись про долю Землі. Найбільше лайків збирають пости про екологію. Блогери пишуть про сортування сміття. Людиною року обирають 16-річну екоактивістку Грету Тунберг. Здається, як на динозаврів скоро дивитимуться на людей, які досі використовують одноразові пакети та пластикові трубочки. Екологічний стиль, який не так давно був просто модним трендом, сьогодні вже є необхіднісю. Адже 91% людей живуть у районах з повітрям, що вважається забрудненим, від цього щороку помирають більше 4 мільйонів осіб; дві третини всіх лісів світу знищені за останні 70 років – це тягне кліматичні зміни, зміни екосистем, забруднення атмосфери, ерозії грунту, погіршення кругообігу води, появу екологічних біженців; третина жителів Землі не мають доступу до безпечної питної води, а в найближчі роки проблема відчуватиметься дедалі гостріше. Швидко скорочується фауна, причини її вимирання – видобуток корисних копалин, урбанізація, зростання населення.
За таких умов є дуже важливим доносити всю цю інформацію до якомога більшої кількості людей та популяризувати екологічний стиль життя. Тому в рамках Всеукраїнської акції «День юного натураліста» ми продовжили свій еколого-просвітницький проєк : «Екосвідомість як стиль життя» що був розпочатий раніше, обравши у цьому році гасло :
«Будь ЕКО-ФРЕНДЛІ!»
Мета і завдання
Мета- формування особистості, яка здатна свідомо, творчо, активно впливати на навколишній світ; формування віри в свої сили; сприяння виробленню активної життєвої позиції; здійснення еколого-просвітницької роботи; залучення учнів до практичної діяльності з розв'язання проблем навколишнього середовища.
Завдання :
1. З'ясувати, що означає бути ЕКО-ФРЕНДЛІ.
2. Популяризувати ЕКО-ФРЕНДЛІ .
3. Провести ряд еколого- просвітницьких акцій.
1. ЕКО-ФРЕНДЛІ – це…
Всерйоз про захист довкілля заговорили з 1987, коли вийшла доповідь незалежної міжнародної комісії (Комісії Брундтланд) — «Наше спільне майбутнє». І у цій доповіді вперше було широко висвітлено концепцію сталого розвитку (Sustainable development) — задовольняючи сучасні потреби людства, необхідно враховувати та захищати інтереси майбутніх поколінь, їх потребу в безпечному і здоровому довкіллі. І після цього почали формуватися й розвиватися міжнародні потужні ініціативи/інструменти, спрямовані на захист довкілля у різних сферах.
Зараз часто зустрічається словосполучення еко-френдлі у щоденних розмовах, назвах магазинів, чи кафе. Це означає бути дружелюбним до навколишнього середовища і не шкодити йому. Щоб це зробити, варто привчити себе до звичок, які будуть позитивно впливати на планету.
На перший погляд, це може здатись надто складним і вклад однієї людини – незначний. Звичайно, якщо дивитись у межах всього світу, то здається, чого там варта, наприклад, одна моя відмова від пластикової трубочки. Але якщо порахувати, що в Києві викидають близько одного мільйона одноразових стаканів в день і кожна людина відмовиться один раз від цього стакану, то це буде на один мільйон менше.
Треба розуміти, що це така поступова подорож. Ви щодня дізнаєтесь щось нове і намагаєтесь змінювати своє життя. Наприклад, ви зрозуміли, що поліетиленові пакети – це погано, бо його може з’їсти собака, або продукти, які ви купуєте контактують з поліетиленом і потім стають шкідливими для вас. Ви шукаєте якусь альтернативу і виявляється, що є якісь мішечки. І ось ви вже зробили один великий крок.
Насправді, на різних людей впливають різні фактори, чому вони стають більш екологічними. Когось хвилює власне здоров’я та їх дітей, когось економічна складова, майбутні покоління, хтось вважає це модним і теж слідує тренду.
Так ви дізнаєтесь більше про безпечні продукти та товари, життя в стилі zero waste («нуль відходів»), сортування в домашніх умовах. Нові акаунти в соцмережах перетворять вашу стрічку новин на свідомий онлайн-простір з екологічними лайфхаками. Рекомендуємо слідкувати за світовими еколідерами Беа Джонсон, Меган Уелдон, Джонатаном Леві або підписатися на Instagram-сторінки українських блогерок Ольги Матюшенко, Лєри Кіт, Наталі Литвин, Лади Полтавської та Олесі Вершигори.
Зараз існує безліч електронних книжок про те, як простими вчинками та звичками ми можемо зберегти нашу планету.
Рекомендуємо для прочитання такі книги:
Використовуйте мобільні додатки
За допомогою технологій можна легко відстежити свій екологічний вплив на природу, починаючи від кількості використаної води і завершуючи мапою із пунктами прийому вторинної сировини. Найпопулярніші з них: Worldometers; Your plan, your planet; GP Calculator; Ecomapa; goRecycle тощо.
Стурбовані питанням екології, українські підлітки (у тому числі випускники проєктів Klitschko Foundation) розробили екологічний додаток для туристів — Malva. За допомогою штучного інтелекту користувачі зможуть сканувати будь-який вид рослин, тварин і грибів, та отримувати повну інформацію про нього в Україні. Також, Malva проведе безпечну стежку до потрібного вам представника, оминаючи червонокнижні екземпляри. У додатку будуть квести, цікаві факти, челенджи та конкурси для формування свідомої екоспільноти. До речі, додаток запуститься в дію вже у вересні!Дізнатися більше про додаток можна на їх Instagram-сторінці за посиланням: https://cutt.ly/XmWGfpH
Інколи для допомоги природі треба зробити лише декілька маленьких кроків. Тож обирайте ті, що підходять саме вам, та долучайтесь до команди екоактивістів і захисників планети!Якщо ви ще досі не пройшли онлайн-курс Екоакадемія, то не гайте часу, а вже реєструйтесь!
Екоакадемія — новий освітній онлайн-проєкт, що допоможе стати на шлях zero waste. Це п'ять уроків, екословник, поради зі зміни звичок та Екоекзамен наприкінці.
2.2. Участь учнів у JOYKIS – першій інноваційній еко-акції з доповненою реальністю в супермаркетах України.
Регіональні лідери рітейлу України запустили першу інноваційну еко-акцію лояльності JOYKIS з доповненою реальністю (AR), підтримавши глобальний тренд турботи про навколишнє середовище. В акції можуть взяти участь покупці 11 торгових мереж, які приєдналися до проекту .Однією з таких є мережа магазинів Маркетопт, яка представлена і в нашому населеному пункті.
Стати учасником акції зможе кожен. Для цього необхідно виконати прості умови:
Мета цієї еко-акції - розповісти маленьким жителям планети в ігровій формі, які є способи поліпшити екологію Землі та як вони самі можуть допомогти природі. І хоч дана акція розрахована на дітей 3-8 років, але як виявилося вона стала дуже цікавою і для учнів старших вікових категорій і навіть для дорослих.
-Граючи картками JOYKIS, діти навчаються піклуватися про природу, правильно сортувати сміття і робити планету чистою та ще зеленішою.
-Учасникам акції пропонують зібрати команду еко-друзів: 24 герої JOYKIS, які розділені на 4 команди відповідно до середовища, в якому вони живуть: ліс, вода, повітря і місто. Всі герої унікальні, але їх об’єднує турбота про природу.
-Кожна картка двостороння: на лицьовій частині – кольорове зображення героя, на тильній – чорно-біла для розфарбовування. Герой “оживає” в тих кольорах, якими його розфарбує гравець. Для цього потрібно завантажити безкоштовний мобільний додаток JOYKIS на смартфон і навести камеру на героя. Всі отримані картки можна зібрати у спеціальний альбом.
-І головний підсумок проекту – під кінець акції у всіх учасників, і маленьких, і дорослих, буде можливість в реальному житті допомогти природі. Зробити це можна буде в колаборації з бізнесом. Рітейлери, які підтримали акцію, посадять дерева в обмін на бали гравців. Чим більше балів, тим більше дерев.
Ми поцікавилися чи є серед наших учнів такі, хто долучився до цієї акції і як виявилося таких учнів є досить багато. Особливо серед 5-6 класів. Але коли ми запитали для чого потрібна така гра, багато хто не зміг точно відповісти на це питання. Тому ми вирішили провести рольову гру серед учнів, під час якої вони змогли показати картки, що в них вже є та приміряти на себе роль тих чи інших еко героїв, обговорити, що вони знають про збереження навколишнього середовища, що нового дізналися з гри і для чого це потрібно.
Учні 6-А класу з картками JOYKIS
2.3. Екоролики
Всі знають, що дуже важливим є донести інформацію про проблеми навколишнього середовища до якомога більшої кількості людей. Найкраще з цим завданням на сьогодні, на нашу думку,справляється навіть не телебачення, а соціальні мережі. У нашого закладу є сторінка у Facebook. Ми вирішили, що можна створювати невеликі екоролики та розміщувати їх на цій сторінці, таким чином популяризувати екостиль життя. Зокрема, у нас є ролики про «Штучні квіти» https://www.facebook.com/100008503451520/videos/2639190209707735/
«Очистимо планету від сміття» https://www.facebook.com/100011384528891/videos/1713554952367306/
2.4. Фотосушка «Мій улюбленець»
Ми ніколи не забуваємо про наших менших друзів і про те, що вони потребують нашої уваги, турботи і любові.
2.5. Участь в екологічних онлайн челенджах
«Мій ЕкоВчинок»
Звичайнісінький похід в магазин може стати вашим ЕкоВчинком, якщо ви візьмете з собою екосумку для покупок замість придбання чергового поліетиленового пакету. А ще можна скоротити використання одноразових пакетиків, приклеївши цінник безпосередньо на деякі товари.
«Друге життя непотрібним речам»
2.6. Акція «Зелена естафета»
Коли намагаємося змінити світ, починаємо з себе. Наш шкільний колектив продовжує брати участь у Всеукраїнській екологічній акції "Зелена естафета". Збір пластику продовжується, а ми здали чергову порцію пластикових виробів на переробку. Команда "ФЕРІ" вдячна тим, хто небайдужий до екології нашого краю. Нехай це "крапля в морі", але ж недарма говорять що "крапля камінь точить"
Висновки
Бути еко-дружніми дуже модно. І це досить непогана мода. Мотивація сумнівна, але її результат того вартий. Коли людина буде задумуватися, чому вона це робить, а не просто піддаючись тенденції, то це буде дуже гарний результат. У світі достатку, де балом править надмірне споживання, необхідно ставати раціональніше і ставитися до екології дбайливіше. Крок до усвідомленості не тільки дозволить розпоряджатися фінансами більш розумно, але і прийти до екофрендлі, значно поліпшивши не тільки своє життя, а й життя майбутніх поколінь.