Автор проекту вихователь
ЗДО №163 м. Запоріжжя
Єфимова Людмила Іванівна
Зима морозяна на дворі,
Замети білі на землі.
Пташки, злітайтесь до оселі,
Ми допоможем вам, малі!
Мета проекту:
Формування у дітей середнього дошкільного віку екологічних знань про зимуючих птахів, відповідального, бережливого ставлення до пернатих друзів, бажання підгодовувати їх взимку.
Завдання проекту:
Актуальність
В сучасних умовах проблема екологічного виховання дошкільників набула особливої гостроти та актуальності. Раніше в кожному дворі взимку висіли годівниці, люди дбали про птахів, кожен день разом з дітьми виходили на вулицю й підгодовували пернатих. Зараз же рідко де можна побачити ці маленькі будиночки для птахів.
Ми вважаємо, що саме в період дошкільного дитинства відбувається становлення людської особистості, формування екологічної культури. Тому дуже важливо розбудити в дітях інтерес до живої природи, виховувати любов до неї, навчити берегти навколишній світ.
Проблема
Гіпотеза: В процесі проектної діяльності, що носить характер співробітництва, можливо виховати в сучасних дітях любов і турботливе ставлення до навколишньої природи, зимуючих птахів, бажання підгодовувати їх взимку.
Очікуванні результати
Характеристика проекту:
Тип проекту: освітній, пізнавально-дослідницький, виховний
За тривалістю – довготривалий (грудень - січень)
За кількістю учасників – колективний.
За характером контактів – у межах групи.
Учасники та співучасники проекту – діти, батьки, вихователі групи
Етапи реалізації проекту
Підготовчий етап
Мотиваційний етап
Обговорення трьох питань:
Основний етап
1. Наочні матеріали в батьківському куточку:
Заключний етап
Зміст роботи в ході реалізації проекту
Ознайомлення з природним довкіллям «Птахи – наші друзі»
Розвиток мовлення «Зимуючі птахи»
Художньо-мовленнєва діяльність «Читання оповідання О.Буценя «Горобчик» та вивчення вірша А.Камінчука «Годівнички»
Малювання «Червоногруді снігурі»
Ліплення «Синичка»
Аплікація «Зимуючі птахи»
|
Формувати знання про зимуючих птахів, про те чим можна підгодовувати птахів взимку; вчити розпізнавати птахів за зовнішнім виглядом виховувати дбайливе ставлення до птахів.
Збагачувати словниковий запас за темою; учити складати описові розповіді про птаха за схемою
Удосконалювати вміння уважно слухати художній твір, відповідати на запитання за змістом твору; вчити свідомо запам’ятовувати вірш, виразно читати його
Вчити малювати птаха акварельними фарбами, передавати особливості зовнішнього вигляду
Вчити ліпити птаха комбінованим способом, закріплювати навички міцного з’єднання деталей
Закріплювати навички виконання аплікації з готових деталей.
|
|
«Птахи, що зимують біля нас»
«Чому взимку стало менше птахів?»
«Як взимку діти з батьками піклуються про птахів?»
«Погодуйте птахів взимку»
|
Що ми знаємо? Що ми хочемо взнати? Звідки ми дізнаємось?
Після спостережень на прогулянках
Роздуми |
|
За оточуючою природою. Вивчити прикмету: «Якщо горобці купаються у воді – буде тепло»
За зовнішнім виглядом птахів.
За погодою.
За пташками, що прилітають до годівничок.
«Хто зимує на ділянці?»
За горобчиками.
За синичкою.
За сорокою
За дикими голубами
За
|
Викликати бажання милуватися красою навколишнього, бажання годувати пташок та бережливо відноситись до них.
Розглянути птахів, закріпити назви основних частин тіла; уточнити, чим вкрите тіло птаха. Розглянути пір'я. Звернути увагу на лапки пташок.
З'ясувати, як впливає погода на поведінку птахів.
Розвивати увагу, емоційні прояви, мову.
Вчити пізнавати знайомих птахів, які прилітають на ділянку, закріпити їхні назви. Уточнити відмінності у забарвленні та поведінці.
Продовжувати ознайомлювати дітей з повадками горобців. Розповісти, де гніздяться, як живуть, чим живляться, як "співають". Вчити впізнавати їхні голоси. Пригадати, які пташки схожі на них і чим відрізняються.
Вчити самостійно впізнавати та описувати пташку; заохочувати до самостійних спостережень за поведінкою птахів.
Порівняти сороку з іншими птахами; знайти відмінності, виділяючи своєрідність забарвлення тіла. Звернути увагу, як літає сорока (кермом їй слугує довгий хвіст). Скрекоче в разі небезпеки.
Вчити самостійно впізнавати птаха, заохочувати до спостережень за поведінкою птахів; послухати, як туркочуть голуби
|
|
|
За воронами
«Про що розповідають сліди на снігу» |
Порівняти два види ворон сіру та чорну, звернути увагу на зовнішній вигляд птаха; згадати на яких птахів схожа ворона (грак, галка, сорока, сойка) й чим саме, а чим відрізняється; послухати, як кричать і галасують
Вчити розпізнавати сліди на снігу; здогадатися: було багато птахів чи одна пташка
|
«Хто прилетить до годівнички?»
«Чому пташкам не холодно?»
«Який вітер?»
Висівати овес, пшеницю на корм пташкам |
У годівничку покласти крихти хліба, гілочку горобини, шматок сала. Поспостерігати за пташками. Які пташки побували в годівничці? Які пташки чим полюбляють ласувати?
Дослідження пір’я птахів за допомогою лупи та мікроскопу.
Визначити напрямок і силу вітру за допомогою стрічки і вітрячка з метою залежності поведінки птахів від сили вітру.
Залучати до допомоги дорослим, спостерігати за ростом рослин
|
|
|
Дидактичні ігри
|
|
|
Логічні та розвивальні
Творчі ігри
Рухливі ігри
Народні ігри
Психогімнастика
Фізкультурні хвилинки
Пальчикові ігри та вправи
|
Вправляти в стрибках на обох ногах.
Розвивати вміння орієнтуватися в просторі, стрибати на обох ногах
Вправляти у бігові врозтіч, стрибках, присіданнях
Вправляти у бігу в різних напрямках
Удосконалювати навички ходьби і бігу
Вправляти у орієнтуванні в просторі, бігові зграйкою
Удосконалювати вміння лазити по гімнастичній стінці й бігати з підстрибуванням
Розвивати увагу, імітаційний біг
Розвивати інтерес до народних ігор, викликати бажання брати в них участь
Діти уявляють себе пташками і роблять довільні рухи
Розвивати вміння поєднувати слова з рухами
Розвиток моторики рук |
|
Удосконалювати вміння дітей розуміти зміст художніх творів; розширювати знання про зимуючих птахів
Слухання та заучування
Продовжувати вчити розуміти й розгадувати загадки
Формувати вміння розуміти зміст приказок та прислів’їв, пояснювати їх
|
|
«Зимуючі птахи»
|
(малювання снігурів й синичок за допомогою долоньок»
(самостійне ліплення птахів)
|
Отримані результати
Перспективи проекту
Розробити весняний проект «Пташок закликаємо до рідного краю»
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА