Новоселицька гімназія
Екологічний турнір
"Світ Природи "
Підготувала:
Класний керівник 6-Б класу
Дідух-Бойчук Тетяна Георгіївна
м. Новоселиця, 2018р.
Мета: формувати уміння встановлювати взаємозв'язок між природними об'єктами; підсумувати пізнавальні інтереси учнів, сприяти вихованню в них почуття прекрасного; виховувати бережливе, господарське ставлення до природи, бажання зберегти нашу планету від екологічних лих, охороняти й примножувати її багатства і красу. Обладнання: плакати, вислови про природу, презентація, олівці, папір.
Хід заходу Учитель. Добрий день , діти! Сьогодні ми з вами в рамках роботи над проектом з екологічного виховання «Світ природи навколо нас» проведемо екологічний турнір « Стежками Карпат». Подивіться один на одного, усміхніться та налаштуйтесь на дружню роботу в командах під час змагання. Буковино, ти зелена, наш карпатський краю І найкращої земельки в світі я не знаю. Все у тебе прекрасне є: гори і долини, Милі зору, ніжні серцю твої полонини. Ріки твої повноводні, гірські твої ріки, Прут, Черемош гонять хвилі бурхливо навіки. І сади цвітуть весною духмяно-духмяно, А від квітів запашних І млосно, і п’яно. Ця природа неповторна серденько раняє, Краса її незрівнянна величчю вражає. Я кохаю, тебе краю, навіки кохаю - Найріднішої земельки у серці не маю. І дійсно так. Згадаємо з вами, що сонце, вітер, гори, ліси, моря, птахи, риби – все це .... (природа). Це наше багатство,наші друзі, наше здоров'я. Людина тісно пов'язана з природою. Адже говорять, що й людиною вона стала тоді, коли побачила красу природи, живе спілкування з природою, тьохкання та спів пташок, коли відчула запахи польових та лісових квітів.
Що ми відносимо до живої природи ? (відповіді дітей).
Були в матінки –Природи дві донечки такої вроди:
Сьогодні ми об’єднаємося в дві команди і трішечки позмагаємося та побачимо, хто ж з вас краще знає та вивчає наш край і його довкілля.
I команда – « Шафран » Для оцінювання ваших правильних відповідей нам потрібно обрати журі. Проведемо з вами жеребкування і дізнаємося: хто журі, а хто в командах. Візьмем також собі за правило: - відповідати чітко; - працювати дружно; - поважати одне одного. Переходимо до гри турніру .Бажаю всім перемоги, і нехай переможе дружба.
1 конкурс (для обох команд) 1.Яке дерево дало назву нашому краю? ( Бук ). 2. Яке дерево не скидає листя? ( Ялина)
3. Якого птаха називають лікарем лісу? ( Дятел) ІІ конкурс «Анаграми». Хто швидше знайде і напише правильні відповіді отримає 5 балів, наступна команда -3 бали.
ЦЯНИСИ ГУРСНІ АМЛААСРДАН РОМИАДН ІІІ конкурс «Народна мудрість ». Кожна команда повинна написати по три прислів’я про природу. Оцінюється в 5 балів. Нема ліпшої краси – ніж гаї та ліси . Природа – наша мати і треба її оберігати. Де багато пташок – там немає комашок. До природи не неси шкоди. ІV конкурс « Поміркуй і розгадай» Кожна команда отримує вірші –загадки . Потрібно відгадати про кого йде мова у вірші та відгадати загадку. Перемагає команда, яка правильно і швидко виконає завдання, правильна відповідь оцінюється в 5 балів. Команда « Шафран» Стрімко вибігли на гору Дві подружки білокорі. Дощик їм полоще кіски. Звуть цих подружок..... (берізки) У вінку зеленолистім, У червоному намисті, Видивляється у воду. На свою хорошу вроду. ( Калина) Цвіте синьо, лист зелений, квітник прикрашає, Хоч мороз усе побив – його не займає.( Барвінок) Це королева квітника, Гарна і красива. На стеблах має колючки, В них захист її й сила. ( Троянда)
Команда «Саламандра» На подвір'ї ходить птах І співає по складах. ( Півень) Хоч мала сама на зріст, Та великий має хвіст, Пухова руденька шуба, Із сосни стриба на дуба. ( Білка) Цілий день працюю в гаї, Діловито дзьобом б’ю. Я не цвяхи забиваю, А комашок дістаю. ( Дятел) Птах великий і красивий, Чорний або сніжно-білий, Гострий дзьоб, тоненькі ноги, Вернувся із далекої дороги. Майстер цей з’явився рано, На даху помудрував, І без цегли, і без крана Дім собі побудував. ( Лелека) V конкурс «Хто швидше». Потрібно правильно та швидко скласти пазл та придумати назву до нього. Конкурс оцінюється в 5 балів. VІ конкурс «Вгадай правило» На дошці таблиця з малюнками правил поведінки в природі. Учні по черзі з кожної команди називають правило. Правильна відповідь 3 бали. Наприкінці гри всі отримують пам'ятки поведінки в природі. Пам'ятка • Не ламай гілки дерев і кущів. • Не руйнуй мурашники. • Не рви квітів – вони потрібні рослинам. • Не руйнуй пташині гнізда. • Не можна виливати горючі речовини і запалювати їх у лісі. Це може призвести до пожежі. • Не можна палити вогонь в лісі. Учитель. Поки журі будуть підводити підсумки екологічного турніру ми з вами проведемо фізкультхвилинку Трава низенька-низенька. (Присідають.) Дерева високі-високі. (Піднімають руки вгору.) Вітер дерева колише-гойдає. (Обертаються.) То направо, то наліво нахиляє. {Нахиляються праворуч, ліворуч.) То вгору, то назад. (Потягуються вгору, назад.) То вниз нагинає. (Нахиляються вперед.) Птахи летять-відлітають. (Махають руками). А учні тихенько за парти сідають. (Сідають за парти.) Ось і закінчився наш турнір. Давайте підведемо підсумки (виступ журі). Поверніться один до одного, подякуйте за співпрацю, потисніть руки.
Учитель. Вмійте природу любити, І на завершення нашого екологічного турніру хочеться сказати, що ми з вами повинні робити все для того , щоб природа надалі не зазнавала ніяких бід, стихійних лих, а тільки розмножувалась, процвітала та радувала людське око. То ж давайте , берегти і любити природу. Дякую всім за увагу та гру. До нових зустрічей!
|
|
|
|