Тема 2.2. Гроші. Товарно-грошові відносини
Мета: Поглиблення, деталізація, поширення знань отриманих під час лекції та самостійної роботи, розвиток пошукової пізнавальної активності і самостійності студентів. Навчитися визначати функції грошей, кількість грошей необхідних для обігу, аналізувати причини та наслідки інфляції в Україні.
Студенти
розпізнають:
спостерігають і характеризують:
встановлюють, розраховують, обґрунтовують:
аналізують і роблять висновки:
Рекомендована література: Л-1.С. 4-22, Л-2.С.12-19, Л-3.С.18-49, Л-4.С.4-14, Л-5.С.9-31, Л-6.С.6-21, Л.7.С.5-13, Л-8.С.5-6 , Л-9.С. 3-17, Л-10.С.7-22, Л-12.С.11-35, Л-14.С.10-26
Домашнє завдання:
Проаналізуйте ситуацію:
У країні N збільшується кількість грошей в обігу. До яких наслідків для економіки країни це може привести.
І. Питання для обговорення
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
ІІ. Робота малих груп
ІІІ. Індивідуальні завдання
|
2000 |
2001 |
2002 |
Номінальний ВВП (млн. грн.) |
54516 |
81519 |
92484 |
Пропозиція грошей (млн.. грн.) |
4682 |
6315 |
9050 |
Швидкість обігу |
? |
? |
? |
____________________________________________________________________________________________________________________________________
а) 10 разів на рік;
б) 5 разів на рік.
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Рівняння Фішера - MV=PT
М - ____________________________ V - ___________________________
Р - _____________________________ Т - ___________________________
ІV. Тестові завдання
(правильну відповідь позначити +)
І рівень
1. Найголовнішою умовою існування ринкової економіки виступає:
а) досконала конкуренція;
б) колективна власність на засоби виробництва;
в) безперешкодний рух грошей;
г) державне регулювання економіки.
2. Ваша сім'я вирішила придбати легковий автомобіль, для чого частину грошей відкладає на свій рахунок у банк. Яку функцію в цьому випадку виконують гроші?
а) засобу обігу;
б) засобу нагромадження;
в) міри вартості;
г) усі відповіді правильні.
3. Грошима у сучасному розумінні є:
а) монети;
б) паперові гроші;
в) банківські рахунки;
г) усі відповіді правильні.
II рівень
1. Яке з визначень грошей найбільше відповідає їх сутності?
а) гроші - це загальний еквівалент, через який вимірюється вартість усіх товарів і послуг;
б) гроші - це міжнародна валюта і валюта найбільш розвинутих країн світу;
в) реальні гроші - це золото і срібло;
г) гроші - це будь-який товар.
2. Вексель — це:
а) наказ власника банківського рахунка перерахувати певну суму на користь
пред'явника чека;
б) розрахунковий засіб, який найчастіше видається банками своїм клієнтам;
в) депозитні гроші, використання яких ґрунтується на електронній техніці;
г) письмове зобов'язання боржника сплатити визначену суму грошей у визначений строк.
3. За свої кишенькові гроші Артур купив батончик "Snickers" і не з'їв його, а заховав . У даному випадку гроші виконують функцію:
а) засобу заощадження;
б) засобу обігу;
в) засобу обміну;
г) засобу купівлі.
Ill рівень
1. До складу агрегату М2 належать:
а) валюти іноземних держав;
б) чекові (поточні) рахунки;
в) акції, облігації й інші цінні папери;
г) великі строкові рахунки.
2. Іван поміняв кавун, який він купив за 5 грн на коробку цукерок у Петра, яку той купив за 5,5 грн. У цій операції:
а) гроші виконують функцію засобу обміну;
б) гроші виконують функцію міри вартості;
в) була заключена бартерна угода;
г) вірна відповідь відсутня.
3. На відміну від банкнот казначейські білети:
а) ніколи не обмінювались на золото;
б) продовжують обмінюватись на золото до сьогодення.;
в) випускаються тільки центральним банком країни;
г) мають більше ступенів захисту, що унеможливлює їх фальсифікацію.
IV рівень
РОЗГАДАТИ КРИПТОГРАМИ
Дані для виконання:
Дані для виконання:
Оцінка: ______________
1