"Економічний батл: "Money, money..."

Про матеріал
Сценарій позакласного заходу, що був проведений в рамках "GMW- 2019" - "Економічний батл: "Money, money...". Допоможе учням в ігровій формі пригадати "все" про гроші, а також дізнатися багато нової інформації.
Перегляд файлу

ЕКОНОМІЧНИЙ БАТЛ

 

Вступне слово: Доброго дня шановні учні та гості!

Сьогодні у нас незвичайна зустріч. Я вам пропоную поринути у незвичайний світ – світ економічних знань..

В народі говорять: «Економіканаука молодих». Інакше не може бути. Заняття економікою – це гімнастика для  розуму. Сьогодні, ми не будемо розглядати довгих доведень та складних економічних задач. Ця зустріч допоможе пригадати основи мікроекономіки,  покаже ваше  логічне мислення та загальний світогляд, вміння працювати в команді, а також лідерські якості капітанів, дозволить розважитися та отримати задоволення від самої гри.

Пам’ятаймо, що успіх приходить лише до того, хто його прагне, хто вміє максимально використовувати все найкраще із власних внутрішніх ресурсів.

Темою нашого батлу буде те, без чого сучасні люди не уявляють  свого життя, а саме ГРОШІ, а девізом я взяла слова Бертольд Ауербах

Нажити багато грошей — хоробрість;

зберегти їх — мудрість;

 а вміло потратити — мистецтво.

слайд - 2

Особливо якщо врахувати, що зараз проходить Всесвітній тиждень грошей.

Global Money Week (Всесвітній тиждень грошей) – щорічна глобальна ініціатива, що включає акції та заходи по всьому світу.

Гасло Global Money Week у 2019 році – чітко відповідає нашому девізу-«Навчайся! Накопичуй! Заробляй!», тому що дітям і молоді потрібно здобувати знання і розвивати навички, необхідні для ухвалення впевнених і зважених фінансових рішень упродовж життя.

Для інформації: Вперше заходи Global Money Week були проведені у 2012 році. У 2019 році Global Money Week вже увосьме об’єднає учасників з різних країн світу.

слайд 4 - відео

 

Щоденно ми з вами використовуємо гроші.  Вони настільки щільно увійшло в наше життя, що нам здається немов про них ми знаємо все.

Давайте з’ясуємо, чи справді ми все знаємо про гроші.

Сьогодні в нас зустрінуться 2 команди – це учні ліцейних класів: 10-А і 10 – Б.

 

Давайте оплесками привітаємо наші команди:

Привітаємо також вболівальників та гостей нашого свята.

Для оцінки роботи команд сьогодні працює журі у складі:____________________

Вони будуть оцінювати ваші виступи  в ігровій валюті екони, які ви розподілите пізніше в команді залежно від участі кожного учасника,  і зможете обміняти на оцінку з економіки.

ХІД ГРИ

1 Раунд: Привітання капітанів

Команди отримали завдання презентувати свою команду, а як це вийшло зараз покажуть капітани команд. Максимальна оцінка 10 еконів.

Журі прошу оцінити конкурс

 

Отже, НАВЧАЙСЯ! Це ми перевіримо в грошовій вікторині. Кожен учасник команди вибирає запитання і сам на нього відповідає. За кожну правильну відповідь команда заробить 2 екони.

 

2 раунд: Грошова ВІКТОРИНА

 

1. Країна, що винайшла паперові гроші?(Китай)

2. Звідки походить назва гривні? (Від прикраси з золота або срібла у вигляді обруча, який носили на шиї (тобто – на «загривку»)).

3. Грошовий вираз вартості товару. (Ціна)

4. грошовий знак, виготовлений з паперу або пластику, зазвичай прямокутної форми.

Банкно́та, банківський білет

5. Вартість монети або цінного паперу, що вказана на її лицьовій стороні.  (номінал)

6. Функція грошей як особливого засобу зберігання і примноження багатства. (Засіб нагромадження)

7. Загальний еквівалент, який вимірює вартість усіх товарів і послуг. (Гроші)

8. Кусок металу (золота, міді, срібла або сплавів) встановленої законом ваги і форми, що використовується як засіб обігу або платежу. (Монета)

9.Грошова одиниця  певної країни (валюта)

10. можливість швидкого переводу активу в готівку без істотної втрати його вартості (з мінімальними витратами). ліквідність

11. вираз ціни грошової одиниці однієї країни в грошових одиницях іншої. (Валю́тний курс )

12. прямий безгрошовий обмін товарами або послугами (Ба́ртер)

Просимо журі оголосити результати 2 раунду.

Продовжимо перевірку ваших знань у наступному раунді.

 

3 раунд: Історична загадка.

слайд - 18

Вартість - 3 екони за кожну правильну відповідь на 1 питання, а сумарно  15 еконів за повну і повністю правильну відповідь. Час 3 хв.

 

«У деякому місці зібралися 5 Володимирів Великих, 5 Ярославів Мудрих, Богдан Хмельницький, Іван Мазепа та Іван Франко. Коли їх відняли від Тараса Шевченка, то виявилось, що місцем їх зібрання була будівля Верховної Ради.

Чи могла відбутись така зустріч?

Доведіть математично.

Визначте історичний період, коли така зустріч могла б відбутись.

 Чому, на вашу думку, не було на зустрічі Лесі Українки?»

Відповідь:

Зустріч відбутися могла, тому що у задачі  мова йде про купюри паперових гривень.

2. 5+10+5+10+20=50 грн.;  100-50 = 50,

3. А час цієї зустрічі – період між 1996 та 2001 роком, до 2004 року на купюрі номіналом 50 грн. зображалася Верховна Рада (з 2004 року зображається будівля Центральної Ради, зараз це міський будинок вчителя м. Київ)

4. на зустрічі не було Лесі Українки, бо купюра 200 грн. була запроваджена  у 2001 році

 

Відео-перерва  - слайди  19-21.

Запрошую журі до оголошення результатів 3 раунду.

 

НАКОПИЧУЙ!

Як ви вмієте накопичувати гроші покажуть наступні конкурси.

 

Всі ви знаєте, що  свої заощадження необхідно диференціювати, чи це будуть вклади в різних банках, а чи у різній валюті.

Тому наступний конкурс стосується різних валют світу.

 

4 раунд: Гроші світу

Питання по черзі. Починає команда з меншою кількістю балів. Правильна відповідь - 3 екони. Якщо відповідає інша команда, то 2 екони.

 

Відео-перерва  - слайди  31-32.

Запрошую журі до оголошення результатів 4 раунду.

 

Наступний конкурс -

5 раунд

«Народ скаже – як зав’яже».

 

Прислів’я та приказки про гроші розповідають про багатство і бідність. Вони вчать людей цінувати гроші і бережливо ставитися до них. Деякі вислови на цю тему протиставляють багатству спокійне щасливе життя і людські відносини.

Прислів’я та приказки про багатство і бідність допомагають задуматися про користь і шкоду грошей, навчають правильно поводитися з ними.

У народі дуже точно було підмічено вплив грошей та багатства на людей, а також складені певні правила поведінки з грошима.

Вам пропонується 12 прислів’їв та приказок, які розділені на 2 частини.

Ви за 3 хвилини повинні скласти правильне прислів’я. Кожна правильна відповідь оцінюється в 3 екони.

  1.              Біда з грішми — біда без грошей.
  2.              Зароблена копійка краща від краденого карбованця.
  3.              Гроші рахувати, треба розум мати.
  4.              Більше грошей — більше клопоту.
  5.              Грішми воюють, грішми торгують, а без грошей — горюють.
  6.              Грошей не сій, бо вони не зійдуть.
  7.              Хто змолоду гроші береже, той на старість в нужді не живе.
  8.              Коли гроші говорять, тоді правда мовчить.
  9.              Рахуй гроші стиха, не знатимеш лиха.
  10.         Скупий двічі платить, а ледачий двічі робить.
  11.         Гроші май, та про чорний деньок дбай.
  12.         Коли золото наверх спливає, тоді правда на дно поринає. 

 

1-Ж, 2-Г, 3-Ї, 4-А, 5-В, 6-З, 7-Б, 8-І. 9-Д, 10-Є, 11-И, 12-Е

 

Відео-перерва  - слайди 35.

Запрошую журі до оголошення результатів 5 раунду.

 

ВИТРАЧАЙ!!!

6 раунд «Чорна скринька»

Оскільки,  сучасним людям подобається неординарність, то я пропоную до вашої уваги «чорну скриньку». Сконцентрувавши увагу, слід відгадати, що знаходиться в «чорній скриньці», використовуючи невеликі підказки. Правильна відповідь коштує  5 еконів. Право першим вибрати питання належить тій команді, яка в попередньому конкурсі набрала більшу кількість балів.

1. Кажуть, що це те, від чого залежить функції попиту й пропозиції. Покупці хочуть бачити її меншою, а продавці - більшою. Проте, як дві частини ножиць ріжуть папір, так і вони формують те, що лежить у «чорній скриньці». (Ціну, яка показана Ціннику)

2. Її  родичі народилися в 1996 р., вона - у 2001 р. Проте, на відміну від своєї сестри-близнючки, на якій є руїни Херсонесу, вона буде жити удвічі-утричі довше. Що в «чорній скриньці»? (Монета номіналом 1 грн).

3.  Казка у якій  тварина типу хордових виступає у ролі спонсора, інвестора, ексклюзивного дистриб’ютора та постачає товари першої необхідності та розкоші. (“Казка про рибака та рибку”)

4. Яка тварина завжди має ГРОШІ і може з вами поділитися? (свинка, скарбничка)

Відео-перерва  - слайди 39.

Запрошую журі до оголошення результатів 6  раунду.

7 раунд «Хто менше!»

Гроші ви заробили, накопичили, а далі їх потрібно витрачати. А тут варто прислухатися до порад старших, чи то батьків, чи вчителів, чи навіть мультяшних героїв. Я не сумніваюся,

що всі ви любите дивитися мультики, і , можливо, бачили «Простоквашино».  Там що не слово-то перлина, його можна розбирати на економічні цитати. Особливою життєвою мудрістю виділяється кіт Матроскін. Для нас актуальними є його слова: (відео, слайд - 41) - «Я економити буду».

Отож, ви практично кожної перерви щось купуєте, поїсти, перекусити або купуєте необхідні речі для уроку.

Щоб перевірити ваші здібності до раціонального витрачання грошей, їх економії, учениці 9 –А класу вам запропонують назвати ціни деяких товарів і сказати всім, де вони найдешевші.

Дівчатка називають товар, кожна команда каже ціну і магазин. Чия відповідь найближча до правильної, тій команді нараховується 2 екони (ціна, магазин) або 1 екон, якщо правильна тільки одна відповідь.

 

Відео-перерва  - слайди43-44

Не залежно від того, які будуть підсумкові бали, всі ви переможці, бо навчаєтеся в найкращому ліцеї, вчать вас найкращі фахівці і ви демонструєте хороші знання, вміння працювати в команді, дружбу і взаємопідтримку. Ну і зможете за свої зароблені власним інтелектом ігрові гроші-ЕКОНИ, купити оцінку)

Запрошую журі до оголошення результатів нашого економічного батлу.

То потрібні людям  гроші чи ні?
Нехай кожен вирішує сам, але завершити хочеться словами Оноре да Бальзака:

 

«Гроші потрібні навіть для того, щоб без них обходитися».

Дякую за хорошу гру!

 

Сценарій розроблено з використанням матеріалів відкритих інтернет-ресурсів.

1

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Сценарії
Додано
10 серпня 2020
Переглядів
1083
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку