Тема: «Мій дідусь фермер»
Мета: дати дітям знання про те, хто такий фермер, які сільськогосподарські професії поєднує (хлібороб, тракторист, комбайнер, тваринник ). Розширити знання про сільськогосподарські машини, їх призначення та використання. Пояснити послідовність роботи фермера згідно сезону та її доцільність. Закріпити поняття «затрати» та «прибуток». Вчити цінувати працю, поважати людей, які працюють на землі. Виховувати інтерес до праці фермера.
Словник: фермер, зерно, затрати, прибуток, сівба, жнива.
Матеріал: вірш, дидактична гра «Хто живе у дідуся?», дидактична гра «Чим годує дідусь своє господарство», дидактична гра «Збираємось на базар», сюжетні картини: «Сівалки сіють», «Хлібне поле», «Комбайн молотить зерно», приказки.
Хід заняття.
– Сьогодні у нас буде незвичне заняття. Ми з вами «поїдемо» в село, а до кого, ви дізнаєтесь коли послухаєте вірш.
Фермер
Щоб фермером бути-потрібна охота
Для селянина- це звична робота
Он у сараї корови «Му-му-му!»
Повільно жують зелену траву
Там поросята, а там каченята,
Всякою живністю фермер багатий,
Вправно керує, годує, поїть
Оре і сіє, збирає молотить
Знає коли і кого годувати
Що продавати і що купувати.
(Відповіді дітей).
Дидактична гра «Хто живе у дідуся?» Мета: Закріпити знання дітей про свійських тварин та птахів. Закріпити уміння відгадувати загадки
(про корову, вівцю, козу, коня, качку, гуску, індичку, курка).
Дидактична гра «Чим годує дідусь своє господарство» Мета: Уточнити знання дітей про їжу свійських тварин та птахів, про прийоми вживання їжі тваринами і птахами.
1. Мій брат Кіндрат, через землю пройшов, золото знайшов. (Пшениця, жито).
2. Є рослина в нас така, що від неї кінь скакає. (Овес).
3. Білі зуби маю, та усі ховаю, довгі коси маю, та не заплітаю. (Кукурудза).
4. Що то за твір, що ні чоловік, ні звір, а має вуса? (ячмінь).
- Діти, що потрібно дідусеві для того, щоб виростити гарний урожай?
(сонце, дощі і тепло). Роба на полях дуже важка тому людині не обійтися без машин на полях. Як ви гадаєте, які машини допомагають дідусеві на полі?
(Трактор, комбайн, вантажна машина, легкова машина).
Робота з картинами. «Сівалки сіють», «Хлібне поле», «Комбайн молотить зерно».
Фізхвилинка «А ми жито жали».
Дидактична гра «Збираємось на базар». Мета: Дати знання про те, що зайву продукцію, яку отримує фермер від свійських тварин, можна продавати і на отриманні кошти купувати насіння, необхідні запасні частини, бензин та ін. Підвести дітей до думки, що економне використання продукції приведе до правильного господарювання. Закріпити знання про користь яку приносять свійські тварини, птахи.
«Витраченого часу і конем не здоженеш», «Кожній справі, свій час».