тема уроку: Ринкова ціна

Про матеріал
Мета уроку:  Навчальна – познайомитись з такими категоріями економіки, як ринкова ціна - Розвиваюча – розвинути в учнів логічне мислення, послідовність при висловлюванні своїх думок. Виховна - виховувати економічне мислення, допитливість і самостійність.
Перегляд файлу

Тема уроку. Ринкова ціна

Мета уроку:

  • Навчальна – познайомитись з такими категоріями економіки, як ринкова ціна
  •    Розвиваюча – розвинути в учнів логічне мислення, послідовність при висловлюванні своїх думок.

Виховна - виховувати економічне мислення, допитливість і самостійність.

Тип уроку: теоретичного навчання

Вид уроку: засвоєння знань

Дидактичне забезпечення: опорні конспекти, картки-завдання.

Міжпредметні зв’язки: бухгалтерський облік, економіка

Література: З. С. Варналій, Основи підприємницької діяльності, «Знання України», 2003р.

Хід уроку

І. Організаційна частина: привітання, перевірка наявності учнів

ІІ. Актуалізація знань: «Мозковий штурм»

1. Види попиту.

2. Коли відбувається зміна обсягу попиту?

3. Фактори, що впливають на попит

4. Під дією яких факторів відбувається зміна попиту в цілому?

5. Поняття та види пропозиції

6. Які фактори впливають на пропозицію?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

ІV. Формування нових знань: Оголошую тему, мету та план викладу нових знань.

Конспект уроку

Ціна - найважливіший показник, оскільки її основною функцією є забезпечення прибутку від реалізації товару.

Методи ціноутворення:

  •                   витрати плюс прибуток;
  •                   аналіз беззбитковості і забезпечення цільового прибутку;
  •                   орієнтація на попит;
  •                   орієнтація на рівень цін конкурентів;
  •                   на основі закритих торгів.

 1. Витратний метод. Ціна розраховується, виходячи із суми постійних і змінних витрат на одиницю продукції й запланованого прибутку з урахуванням нижнього порогу ціни. При опосередкованому збуті ціна продажу кінцевому споживачу збільшується на розмір націнки, яка залежить від особливостей товару (сезонність, мода, новизна), а також еластичності попиту за цінами. Згідно даного методу ціна визначається за залежністю:

Ц = С + П

де Ц – ціна одиниці товару, грн;

С – собівартість одиниці товару, грн; 

П – величина прибутку, яку бажає отримати підприємство від реалізації одиниці товару, грн.

 2. Метод на основі цільової норми прибутку. Ціна встановлюється таким чином, щоб можна було досягти бажаної норми прибутку на вкладений капітал. Розрахунки ціни в цьому випадку залежать від обсягу виробництва та реалізації, у зв'язку з чим необхідно визначити критичну точку обсягу виробництва. Ціна встановлюється за допомогою використання формули (за умов випуску одного виду продукції)

Ц = ЗВ +

де ЗВ – змінні витрати на одиницю продукції, грн/шт;

ПВ – постійні витрати за певний період часу, грн; 

Пз – загальна сума прибутку, яку можна отримати від продажу продукції за той самий період, грн; 

К – обсяг продажу продукції, шт.

 3. Метод встановлення ціни на основі відчутної цінності товару обумовлений специфічними підходами до роботи на ринку. Розрахунок робиться на певну категорію покупців, які погоджуються платити гроші не тільки за вартість товару, а й за комплекс інших послуг: доплати, пов'язані з доставкою, обслуговування. Тут доречно вести мову про престижні товари, про особливі послуги, за які за різних обставин і різних умов покупець погоджується платити будь-які гроші.

4. Вибір ціни на основі рівня поточних цін орієнтує діяльність фірм щодо ціноутворення передусім не на власні витрати, а на ситуацію на ринку, на цінову політику фірм-конкурентів. Фірма-лідер диктує свої умови. Дрібніші фірми можуть собі дозволити орієнтуватися на лідера, змінювати ціну після того, як це зробив він.

5. Установлення ціни на основі торгів. У процесі торгів кожна фірма конкурсант призначає ціну пропозиції, стежачи за тим, щоб вона була дещо нижчою, ніж у конкурентів, але й не опускалася нижче рівня собівартості. Остаточна ціна на товар встановлюється з урахуванням таких факторів: цінова політика фірми, психологія ціносприйняття, вплив ціни на інших учасників ринкової діяльності. 

 

Задача №1 Визначити ціну одиниці продукції, якщо змінні витрати складають 50 грн./шт., а постійні витрати – 23000 грн. Орієнтований обсяг продажу 200 шт.

 

V. Закріплення нових знань і вмінь:

 1.Що таке ціна? Види цін.

 2. Які фактори ціноутворення ви знаєте?

3. Охарактеризуйте цінову політику підприємства. 

4. Які основні методи ціноутворення Ви знаєте? 

5. Охарактеризуйте основні складові елементи ціни. 

 

VІ. Рефлексія:

Якою була тема уроку?

Які елементи уроку вам сподобались?

Що нового дізналися сьогодні на уроці?

VІІ. Підсумок уроку.

Повідомляю оцінки за урок, коментуючи їх.

VІІІ. Домашнє завдання:

Вивчити конспект.

Придумати і записати в зошит  свої тестові завдання до теми

 

 

 

Викладач           М.В.Князевич

 

 

docx
Пов’язані теми
Економіка, Розробки уроків
Додано
30 жовтня 2021
Переглядів
1022
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку