Екшн -квест «Я люблю хімію»

Про матеріал
Захід спрямований на використання інтеграції хімії з іншими предметами створити оптимальні умови для розвитку та самореалізації учнів шляхом формування цілісних знань з предмету, використовуючи технології екшн- квесту Розвиває творчий потенціал учнів, виховує зацікавленість до різних наук, сприяє розвитку активної життєвої позиції.
Перегляд файлу

Екшн -квест« Я люблю хімію»

Мета: Використовуючи інтеграцію хімії з іншими предметами  створити

оптимальні умови для розвитку та самореалізації учнів шляхом формування цілісних знань з предмету, використовуючи технології екшн- квесту.

Розвивати творчий потенціал учнів.

Виховувати зацікавленість до різних наук, сприяти розвитку активної життєвої позиції.

Діти відвідують станції, які обладнані в різних кабінетах, отримують бали за  кожне  завдання. Якщо команда не вкладається в час бали не зараховуються

І станція « Історична»

 Ця станція допоможе нам вияснити , як Ви знаєте історію хімії.

 Групам по черзі задаються запитання

1.Хімія –як і інші науки виникла з практичної діяльності людини. . добуваючи засоби існування людина поступово пізнавала причини різних явищ, перетворювала одні  речовини на інші.

Яка країна була найпередовішою країною стародавнього світу, вважають  що в ній заклалися основи хімії.

а) Греція, б) Єгипет,  в)Індія, г  Китай.

 2. Перелом розвитку хімії почався в період Відродження , цей час характеризується виникненням в Європі капіталістичних відносин, застосування хімічних препаратів при лікуванні хвороб створюють новий напрям у хімії:.

 а) аналітичний, б) біохімія, в)іатрохімія, г) синтетична.

3. Наприкінці ХVІІ ст. німецьким хіміком Шталем була створена теорія горіння речовин. Як вона називалася?

а)теорія флогістону, б) каталітична теорія, в) окисно- відновна, в)електролізу

 4.Визначення хімії : 2 Хімія – наука про зміни, які відбуваються у змішаному тілі « було дане:

а)Арістотелем,б) Ломоносовим,  в) Мендєлєєвим, г) Бойлем.

 Музичний номер ( учням під музичний супровід задається додаткове запитання, хто перший відповість той одержує 2 бали)

Підвищений вміст цього газу в повітрі негативно впливає на дихальну, серцево- судинну і нервову системи . Особливо чутливий до нього головний мозок . При концентрації 6 % людина втрачає здатність мислити і керувати своїми рухами.(вуглекислий газ)

ІІ станція «Як я знаю хімію?»

Це й тур ми проведемо в декілька етапів.

1 етап   Скласти із запропонованих букв хімічний термін.

Речовина , що сприяє стійкості двох незмішуваних рідин , це харчові добавки які використовуються  для створення певних харчових продуктів, потрібних кондитерських систем ( виготовлення вершкового масла, майонезу, молока)

на столах учнів заготовки букв, хто перший справиться з завданням одержує 2 бали.

                      Відповідь: емульгатор.

2 етап. Перекласти вислів з хімічної мови на українську.

Задаються по черзі , правильна відповідь – 2 бали.

  1. Недонатрій хлорид на столі, перенатрій хлорид в голові.

Недосіл на столі, пересіл в голові.

  1. Слово Аргентум, а мовчання Аурум.

Слово срібло, а мовчання – золото)

  1. Іде , як аш-два-о в сіліцій (ІV) оксид.

Іде, як вода в пісок.

  1. За купрумний гріш повісився

 За мідний гріш повісився.

 3 етап

 - В якому літературному творі  один з головних героїв запропонував за певну винагороду рецепт одного з півтораста рецептів відомих йому самогонів? Із чого можна гнати самогон ?

( Остап Бендер- головний герой роману І.Ільфа та Є.Петрова « Золоте теля»- знав до 150 рецептів приготування самогону.

-Сейчас же вам продиктую, то есть сейчас же по получению денег. Какой угодно: картофельный, пшеничный, абрикосовый, ячменный, из тутовых ягод, из гречневой каши. Даже из обыкновенной табуретки можно  гнать самогон. Некоторые любят табуретовку. А то можно простую кишминовку или сливянку.)

-Герої роману Ж.Верна « Діти капітана Гранта» тільки зібралися повечеряти м’ясом дикої лами, як несподівано дізналися , що воно зовсім неїстівне.» Може воно дуже довго полежало?»- стурбовано спитав один із них. « Ні , на жаль, воно дуже довго бігало!- відповів вчений- географ Паганель.- М’ясо гуанако смачне лише тоді , коли тварина вбита під час відпочинку, однак якщо полювання досить тривале тварина досить довго бігає , його м’ясо їсти не можна». Яка речовина , що накопичується в м’ясі убитої тварини зробило його неїстівним?

( Молочна кислота. Коли тварина довго біжить, або людина виконує роботу, починається процес гліколізу- розщеплення цукру. Під час гліколізу виділяється у 13 раз менше енергії , ніж під час відпочинку.Витрачаються запаси глюкози у крові.)

 ІІІ станція « Вчені- хіміки».

Розвиток хімії пов’язаний із працею багатьох людей, дякуючи працям яких  хімія стала наукою.  Як ви знаєте вчених ми перевіримо в цьому раунді.

 На столах учнів на листках написані прізвища вчених , завдання вибрати вченого про якого йде мова, можна використати портрети вчених.

Питання задаються по черзі, правильна відповідь 2 бали.

1.Англійський хімік, філософ. Вперше добув кисень, але не зміг пояснити що це за газ. Засновник медичної хімії

  Джозеф Прістлі (1973-1804)

2.Французький хімік . народився  і жив у Парижі. Довів – що повітря – це суміш газів. 1789 рік випустив свій знаменитий підручник  « Елементарний підручник  з хімії»

Антуан Лоран Лавуазьє

3.Цей вчений говорив , що справжній хімік повинен бути і теоретиком і практиком. Відкрив закон збереження маси речовини, розробив корпускулярну теорію речовин, створив фізичну хімію.

Михайло Васильович Ломоносов- (1711-1765р.)

4.Якому вченому- хіміку належать такі слова :« Хімія часто обдаровувала мене великою насолодою пізнання ще нерозвіданих таємниць природи. Вона дала мені можливість послужити людям, полегшити їх працю, позбавити деяких страждань, часом врятувати від загибелі. Вона допомогла мені стати людиною, корисною для моєї Вітчизни.»  Цей вчений відкрив багато органічних речовин, винахідник противогазу.

Микола Зелінський.

5.Учений , який запропонував сучасні символи хімічних елементів.

Берцеліус.

6.За життя цього вченого називали енциклопедистом, за його знання з різних предметів.. Він перший сконструював модель холодильника , нову модель аеростату , дуже любив живопис , в 1893 році спроектував споруду плавального басейну, створив віскозу. Його слова « Науку просувають не науковці , не вчені, а просто люди»

Д.І. Мендєлєєв.

 ІVстанція   Демонстраційна.

 Хімія- експериментальна наука. Ваше завдання пояснити хімічний дослід.

  1. « Дим без вогню»

Які речовини взяті для досліду, написати рівняння реакції.

         ( аміак+ соляна кислота=амоній хлорид)

  1. « Чарівна квітка»

Фільтрувальний папір просочити фенолфталеїном, а потім вмочити в розчин з лугом.

( Біле забарвлення стане малиновим)

  1. Хто швидше складе прилад для добування кисню.

 

V станція  « Вірю- не вірю»

 По черзі учасникам задаються запитання, правильна відповідь -2 бали.

1.Більша частина Феруму міститься в печінці, селезінці, а також кістковому мозку . Для профілактики анемії корисно їсти яблука , салат, яйця, гречку, буряки, печінку, виноград.вірю.

2.Кухонну сіль вважали милістю божою, символом миру в східних країнах.

вірю.

3.За рік доросла людина споживає близько 5 кг. солі.не вірю, сім.

4.Катіони Натрію підтримують нормальну збудженість м’язових клітин, беруть участь у регуляції серцевої діяльності, утримують воду в організмі      вірю.

5.Рожевий колір ковбас зберігає сіль калій карбонат, вона перешкоджає процесу окиснення не вірю, сіль натрій нітрат

 6.Надлишок Калію приводить до порушення мінерального обміну, ембріонального і постембріонального розвитку організму . Пил Калію, викликає екземи, дерматити  та зниження гостроти зору.

   не вірю, мова йде про Алюміній.

 7.У тілі дорослої людини міститься близько 1 кг. кальцію. вірю.

VІ  станція « Хімічний калейдоскоп»

а) Завдання : Виправити помилки в хімічних формулах.

б)Завдання: Із запропонованих даних скласти задачу на певний тип

  ( розчин, надлишок, закон Авогадро), використовуючи інтеграцію хімії з іншими предметами.

VІІ станція « Статистична»

 1 етап.Хто правильніше : ведуча ставить запитання , відповіді кажуть учасники обох команд,  в тих , яких відповідь точніше одержують 2 балм.

 1. Скільки років виповниться Періодичному закону 1 березня 2020 року?

151 рік, відкритий 17 лютого 1869 року

2. Скільки всього в Україні є цукрових заводів?

192 заводи, працювало в 2020 році- 101

3. Екологічна ситуація в Україні дуже складна. Яке місце за тривалістю життя Україна посідає у світі? 32 місце.

4. Скільки пластикових пляшок викидається щосекунди у світі?

 2 мільйони.

5. На скільки відсотків за 20 років зменшився вміст озону в Україні?

 на 6 відсотків.

6.Температура кипіння оцтової кислоти ? 118 градусів.

7.Вищі сорти туалетного мила виготовляють тільки з якісних натуральних жирів: 15-20% свинячого,  кокосової олії. і яловичого жиру. Скільки відсотків цього жиру входить до складу мила?   60-65 відсотків.

2етап.

Учитель задає запитання, команда називає цифру- відповідь, команда – суперник відповідає: більше, менше. При цьому команда, що відповідає ставить певну кількість балів, якщо суперник вгадує бали переходять до нього.  Від 1 до 50.

1.Скільки років прожив М.В. Ломоносов?54 роки.

2. Скільки відсотків кисню міститься в повітрі                          23,2%

3. В 1857 році Д.І. Мендєлєєв закінчив Петербурзький педагогічний інститут з золотою медаллю, потім він працював вчителем, спочатку у Сімферопольській , потім у Одеській гімназії. Протягом скількох років?

 протягом двох років.

 4.В організм людини Ферум надходить з водою та продуктами харчування   Скільки цього металу міститься у тілі дорослої людини, вагою 70 кг.

близько 7 грам.

 Підбиття підсумків.

Вчитель : Дякую Вам за участь у нашому квесті, я думаю ви переконалися, що хімія тісно взаємозв’язана з іншими науками. Завершуючи хочу сказати вустами  професора Протасова – персонажа п’єси А. Горького  « Діти сонця»» : Найуважніше вивчайте хімію. Хімія… Це дивна наука, знаєте, вона ще мало розвинена  порівняно з іншими, але вже і тепер вона уявляється мені якимось всевидющим оком. Її пильний , сміливий погляд проникає у вогненну масу сонця і в пітьму  земної кори, у невидимі частки нашого серця, і таємниці будови каменю, і в безмовне життя дерева. Вона дивиться усюди і, скрізь відкриваючи гармонію, завзято шукає початок життя… І вона знайде його, вона знайде. Вивчаючи таємниці будови матерії вона створює в скляній колбі живу речовин.

 

docx
Додано
18 жовтня 2020
Переглядів
972
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку