Екскурсія для учнів 3 класу «Зміни в довкіллі на весні»

Про матеріал
Екскурсія в природу. Екскурсія для учнів 3 класу «Зміни в довкіллі на весні»
Перегляд файлу

Екскурсія для учнів 3 класу «Зміни в довкіллі на весні»

Мета: ознайомити учнів зі змінами в навколишньому середовищі з настанням весни, формувати вміння встановлювати послідовність змін у порах року, розвивати спостережливість, уважність, зацікавленість, виховувати бережливе ставлення до природи, формувати компетентність спілкування рідною мовою, вміння працювати в парі.

Обладнання: рюкзак-помічник, лупи, щоденник вражень

 

І. Вступна частина

1.Організація класу.

Емоційне налаштування

Діти, закрийте оченята і  уявіть , що ви сьогодні сонечко, весняне, радісне, приємне. Сонечко нам дарує тепло, торкаючись промінчиками до нашого личка, викликає посмішку, налаштовує нас на бажання сьогодні цікаво попрацювати і дізнатися багато нового і цікавого.

Чи вірите ви в чари?

 Чи любите ви подорожувати? 

А чи любите ви спостерігати?

А хто з вас любить фантазувати?

Погляньте, у нас сьогодні скільки запитань, як ви гадаєте , чи можна їх об’єднати в одну тему? ( Так, фантастична подорож)

Сьогодні я трішки чарівниця, я трішки почаклую і ми з вами вирушимо у незвичайну подорож, сповнену дивними пригодами.

  Отже: я звичайна чарівниця, і чаклую як годиться, ми сьогодні будем знати, хто ще вміє чаклувати, 1,2,3 в мандри вирушаєм ми.

Але перед тим як ми вирушимо у нашу мандрівку, давайте пригадаємо правила мандрівника:

1. Бути у доброму настрої.

2. Поважати своїх друзів-манрівників.

3. Уміти слухати не лише себе, а й співрозмовників.

4. Бути обережним з незнайомими предметами.

5. Бережно ставитися до навколишнього середовища.

Готові? Отже вирушаємо. (Діти вирушають у мандрівку до парку школи).

ІІ Основна частина. Проведення екскурсії.

Так, а ось і наша зупинка, роззирніться, де ми з вами? Так,  у нашому парку. Сьогодні ми з вами прийшли сюди, щоб дізнатися чи відбуваються дива навколо нас. Давайте пригадаємо яка в нас зараз пора року? Весна. А які асоціації у нас викликає це слово (ця пора року?) ( тепло, радість, сонечко, травичка, щебіт птахів). Чому таких вражень ми не отримували взимку? А тому що природа спала, з настанням тепла все навколо почало прокидатися) Отже ми можемо з впевненістю сказати що весна також є чарівницею, а які зміни вона нам начаклувала ми маємо з вами дізнатися .

  • Давайте послухаємо звуки весняного парку.
  • Хто що почув? Кому належать ці звуки?
  • Згадайте, яким був парк узимку? Що змінилося?

Пропоную для початку дістати з нашого рюкзака-помічника лупи. (Діти отримують лупи)

Не все одразу можна побачити неозброєним оком, тож пропоную вам взяти лупи і поспостерігати за всім навколо через збільшувальне скло, ми знаємо що це скло незвичайне і навіть непомітна комашка, яка прокинулась від сну може стати помітною комахою. Але щоб була цікавіша наша мандрівка давайте розділимося з вами на три команди. Перша команда веде спостереження за рослинами, друга команда веде спостереження за тваринним світом, третя команда веде спостереження за змінами у навколишньому середовищі.

(Поспостерігавши, діти визначають лідера команди, для представлення та доведення фактів спостережень своєї групи, діти виступаючи по черзі представляють свої команди, та результати спостережень обмінюючись інформацією)

2. Розвязання проблемних ситуацій.

Подивіться, діти, яка краса навкруги! Що ми можемо зробити, щоб зберегти цю красу?

  • Як ви вчинете, якщо знайдете пташине гніздо?
  • Коли знайдете барвисту квіточку?
  • Як треба поводитися в природі, щоб не заподіяти їй шкоди?
  • Що ми можемо зробити, щоб зберегти красу природи?

3. Дидактична гра «Таємниці природи»

Завдання: розділитися на групи, розбігтися парком, знайти свою «таємницю природи», поділитися з іншими.

4. Спостереження за красою навколишньої природи (розвиток мовлення).

Так , погляньте скільки цікавого ми сьогодні з вами могли побачити у звичайному парку. Чи можемо ми з впевненістю сказати, що весна також є чарівницею? Так . Сьогодні ми побачили як весняне сонечко змогло перетворити сніг на воду і цим принесло користь для рослин. Земля почала прокидатися від довгого зимового сну і ми з вами побачили, що з’являються перші паростки травички, або ж навіть перших квітів. На деревах починають прокидатися листочки, вбираючись першими бруньками. Голосно і радісно щебечуть птахи, які радіють, що зовсім скоро у їх гніздечках з’являться пташенята. 

А чи всі зміни ми з вами сьогодні побачили? (Ні) Так, тепер ми можемо повернути лупи до нашого рюкзака-помічника і трішки пофантазувати.

Уявіть себе кольоровою повітряною кулькою, яка наповнюється повітрям і піднімається високо в небо. Погляньте на небо. Чи змінилося воно? Так , небо стало глибокого блакитного кольору, воно більше не нависає сірими важкими хмарами. По ньому пливуть білі хмаринки. А повітря яке?  Вдихніть повітря на повні груди, воно ніби вже наповнене ароматами перших весняних квітів, які ось скоро почнуть квітнути. Вітерець такий легенький і приємний , що здається він нас віднесе далеко, далеко до хмарин.

  • На що схожа хмаринка?
  • Доберіть слова якими можна описати вітер, сонце, дерева, природу навколо, тощо.

На свіжому повітрі завжди добре працюється і ще краще відпочивається, після плідної праці пропоную пограти у гру «Я веселий чарівник…», уявіть і ви себе чарівниками (діти грають у гру, по черзі змінюючи ведучого). 

Наша мандрівка завершується, сьогодні ми з вами плідно попрацювали, а також знайшли час для відпочинку , та вже час повертатися нам з вами до класу. Але мандрівники завжди з подорожей привозять пам’ятні фото, тож пропоную вам також зробити фото,яке ми вклеїмо до нашого щоденника мандрівок. А свої враження від подорожі ви можете записати до вашого щоденника вражень.

Готові до повернення?

Мушу знову чаклувати, вас до класу повертати, 1,2,3, знову учні стали ми.

ІІІ. Підсумок екскурсії.

  • Що цікавого спостерігали під час екскурсії?
  • Які зміни у природі ми сьогодні спостерігали?
  • Як змінився парк весною?
  • Які нові кольори з’явилися у парку навесні?
  • Розкажіть удома про екскурсію.

 (Повернувшись до класу, учні записують свої враження до власних «щоденників вражень»)

 

 

docx
Пов’язані теми
Природознавство, Інші матеріали
НУШ
Додано
15 березня 2023
Переглядів
682
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку