20 вересня о 18:00Вебінар: Numicon (Нумікон): проста математика для всіх

Екскурсія до шкільної майстерні

Про матеріал

Розробку "Екскурсія до шкільної майстерні" можна використати для знайомства молодших школярів із шкльними майстернями з трудового навчання, в яких навчаються учні старших класів.

Перегляд файлу

                Екскурсія до шкільної майстерні для учнів 4-х класів

Тема: «Подорож в країну майстрів».

Мета: формувати в учнів уявлення про певні види трудової діяльності; показати умови роботи працівників різних сфер виробництва; підвищувати інтерес до різних професій; розвивати увагу, уяву, спостережливість; виховувати любов до праці, повагу до людей праці.

Обладнання: слюсарні верстаки з комплектами слюсарних інструментів, столярні інструменти, токарні верстати, свердлильні верстати, вироби з дерева та металу, ілюстрації із зображенням представників різних професій.

Методи і прийоми роботи: розповідь, бесіда, пояснення.

Хід екскурсії

І. Організаційний момент:

  • Всі мерщій проходьте, діти,

Домовляймось – не шуміти,

У майстерні не дрімати,

А питання задавати.

І, щоб не було мороки –

Всі готові до роботи?

Тож гаразд, часу не гаєм,

 Працювати починаєм.

ІІ. Повідомлення теми і мети екскурсії. Мотивація навчальної діяльності

  • Сьогодні ми вирушаємо на екскурсію до шкільної майстерні зі слюсарної справи, подивимося, де будуть працювати хлопчики і які вироби вони будуть виготовляти. Давайте згадаємо, яких правил слід дотримуватися під час екскурсії:

- уважно слухати, організовано ставити запитання, не розмовляти, дотримуватися дисципліни:

- не можна порушувати порядок, дисципліну і по дорозі на екскурсію;

- у майстерні триматися всім разом, переходити від одного робочого місця до іншого спокійно, без метушні і не штовхаючись. Ставати так, щоб усім було видно.

ІІІ. Основна частина:

  1. Вступна бесіда

Діти розглядають ілюстрації із зображенням представників різних професій.

  • Які з цих професій вам знайомі?
  • Що ви знаєте про ці професії?
  • Ким працюють ваші батьки?

2. Робота над кросвордом:

  • Розгадайте кросворд «Угадай професію».

                           1

П

 

 

 

 

 

1

2

 

 

 

Р

 

 

 

            3

 

 

0

 

 

 

 

 

 

 

 

          4

 

 

Ф

 

 

 

 

5

 

 

 

 

Б

 

 

 

 

 

6

С

 

 

 

 

 

 

 

    7

 

 

 

І

 

 

 

 

 

 

 

8

 

 

 

 

Я

 

 

  1. Прокидається він рано і пече нам хліб духмяний, бублики і пиріжки,

пряники і медівники. (Пекар)

 

  1. Хто на кухні хазяйнує,

Хто каструлями керує,

Із ножем працює вправно І смачні готує страви? (Кухар)

 

  1. Продаю я залюбки,

Книги, іграшки й ляльки.

Ви купуйте все завзято,

Будуть раді всі малята. (Продавець)

 

  1. У нас цю професію знають усі:

Сидить за кермом вантажівки й таксі,

Вантаж і людей він по місту розвозить,

 У літню спекоту й зимові морози. (Шофер)

 

  1. Як приходимо у клас,

Там чекає він на нас.

Вчить писати і читати,

І невтомно працювати. (Учитель)

 

  1. Квіточки попідливає,

Кущики попідстригає...

Для рослинок чарівник,

Любить землю... (Садівник)

 

  1. Хто садочки побудує, школу й магазин?

Щоб було де людям жити,

Він вам побудує дім. (Будівельник)

 

  1. Що без неї ми б робили?

Мабуть, всі брудні б ходили.

Чисту постіль й рушники

 Приготує залюбки. (Праля)

 

3. Бесіда з елементами розповіді:

  • Що дає людині праця? (Відповіді дітей.)
  • Праця дає людині все необхідне для життя: житло, одяг, їжу, предмети побуту.
  • Працею створюються книги, твори літератури, мистецтва, архітектури. У процесі праці люди спілкуються одне з одним, стають більш освіченими. У результаті праці створюються цінності: заводи, фабрики, будівлі, машини, верстати.
  • Праця дозволяє людям зберегти і збільшити багатства природи, вивести нові сорти рослин і нові породи тварин, уберегти їх від вимирання. Людина повинна трудитися, щоб його життя було благополучним і забезпеченим.
  • Ви виростите й оберете собі професію. Але спочатку треба старанно навчатися.

IV. Ознайомлення з обладнанням майстерні:

Учитель розповідає учням про обладнання майстерні. У майстерні розташовані слюсарні верстаки з інструментами, токарні та свердлильні верстати, заготовки.

     Слюсар одна з найбільш поширених професій. Це одна з небагатьох робітничих професій, яку постійно потребують підприємства України. Вони можуть працювати як на великому виробництві, так і в ремонтних бригадах, сімейних підприємствах, і результатом роботи слюсаря є виготовлення, складання та встановлення виробів з металу, деревини, пластичних мас.

     У наш час більшість слюсарних виробів виготовляється в заводських умовах за допомогою металообробних верстатів. Праця слюсаря значно полегшилася завдяки використанню механізованого та електрифікованого інструменту. Але і зараз під час виконання слюсарних робіт використовуються такі інструменти, як  напилки, викрутки,  кліщі, зубила, свердла, молотки, ножівки, рулетка,  циркуль тощо. (Діти розглядають інструменти.)

     Учні, які мають схильність до ручної праці, моделювання і конструювання, полюбляють працювати з металом, вибирають професію слюсаря на все  життя. Професія потребує чіткої координації рухів рук, доброго окоміру, обережності, акуратності під час виконання роботи.

    Для оволодіння професією слюсаря  потрібні глибокі знання з хімії, фізики, математики, креслення, трудового навчання. Професія вимагає доброго здоров’я і фізичного розвитку. У людей цієї професії розвинена фантазія, художній смак, творча і художня активність. Учні нашої майстерні ремонтують шкільні меблі: парти, столи, стільці, виготовляють різні вироби, беруть участь в різноманітних виставках, де завойовують високі місця. А зараз подивіться на ті вироби, що зробили учні в нашій майстерні.

VІ. Підсумок екскурсії

  • Чому була присвячена екскурсія?
  • Де ми побували?
  • Про що дізналися?
  • Хто такий слюсар?
  • Що вас найбільше вразило в майстерні?